مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بازگشایی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر و بازگشت به کار 60 معدنچی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۷۶

به گزارش مهر، بیش از 40 روز از حادثه تلخ انفجار در معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر می‌گذرد؛ حادثه‌ای که جان 43 کارگر را گرفت و صدها نفر را زخمی کرد. در همین حال با رفع نسبی مشکلات این معدن، 60 معدنچی به کار بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در این باره گفت: جلسه مشترکی با حضور دو گروه از نمایندگان کارگران معدن زمستان یورت و ملچ آرام که هر دو زیر مجموعه شرکت البرز شرقی هستند، مدیرعامل شرکت، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات استان و ما برگزار شد. سعید مازندرانی با بیان این‌که این جلسه به منظور ایجاد تفاهم بین کارگران معدن و کارفرما برگزار شده بود، افزود: در واقع این نشست برای رفع دغدغه کارگران، بازگشت مجدد آنها به کار و ازسرگیری فعالیت معدن برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه کارگران معدن 11 خواسته‌ داشتند که مشخص شدن مقصران این حادثه، مهم‌ترین دغدغه آنها بود.

وی با یادآوری این‌که تشخیص مقصر یا مقصران حادثه و میزان قصور آنها در صلاحیت قوه قضاییه (دادگستری) است، اضافه کرد: ما در این جلسه قول دادیم پیگیر این موضوع باشیم و به آنها اطمینان دادیم دادستانی با جدیت این ماجرا را دنبال و نتایج را اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد کار یکی از خواسته‌های معدنچیان بود که پیمانکار معدن قول داد قراردادهای سه ماهه با کارگران امضا کند و اگر شرایط معدن و درآمدهای آن مناسب بود، قراردادها به شش ماهه و یک‌ساله تبدیل شود.

ایمنی، دغدغه جدی کارگران

وی اضافه کرد: کارگران همچنین دغدغه جدی در رعایت مسائل ایمنی، تجهیزات و امکانات در این حوزه داشتند که مدیرعامل شرکت گزارش داد دستگاه‌ها خریداری شده و اقدامات لازم برای تهویه و ایمنی کارگاه انجام خواهد شد.

مازندرانی به قول‌های داده شده از سوی مسئولان هم اشاره و خاطرنشان کرد: ما هم قول دادیم نظارت‌ها و آموزش را بیشتر کنیم و تفاهم‌نامه‌ای را که سال گذشته بین فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون درخصوص آموزش‌های ایمنی مربوط به معدن به امضا رسیده بود و در اجرا مشکل داشت، اجرایی کنیم. وی گفت: به ‌این ترتیب شنبه هفته جاری بازدید مجددی از معدن انجام شد و موضوعات دوباره مورد بازبینی قرار گرفت و از روزگذشته معدن زمستان یورت بازگشایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها