پیکارهای غرب آسیا به صورت آزاد برگزار می‌شود

شطرنج با 250 دلار

شطرنج بازان ایرانی که قصد دارند به صورت آزاد در مسابقات غرب آسیا شرکت کنند، باید علاوه بر هزینه اقامت در تهران، حدود یک میلیون هم بابت ورودیه و ثبت‌نام پرداخت کنند. پیش از این سهمیه تعیین شده مبنی بر حضور یک نماینده در بخش بانوان و مردان هر کشور بود، اما با آزاد اعلام شدن مسابقات، کشورها می‌توانند علاوه بر استفاده از سهمیه مجاز تعیین شده، نفراتی را هم به صورت آزاد در مسابقات تهران داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۱۰

ایران نیز به عنوان میزبان مسابقات شطرنج قهرمانی غرب آسیا از این قاعده مستثنا نیست. فدراسیون شطرنج پیش از آزاد شدن حضور شطرنج‌بازان در رقابت‌های غرب آسیا، با احتساب سهمیه تعیین شده و سهمیه‌هایی که به واسطه تعداد استاد بزرگ کشور از آن بهره‌‌مند می‌شد، هشت شطرنج‌باز برای حضور در مسابقات مشخص کرده بود، اما قطعا با تغییر ایجاد شده، نمایندگان ایران از این تعداد بیشتر می‌شوند.

البته شطرنج بازانی که خارج از سهمیه تعیین شده و به صورت آزاد قصد حضور در مسابقات غرب آسیا و انتخابی جهان را دارند متحمل پرداخت هزینه‌هایی بیشتر می‌شوند.

ورودیه مسابقات شطرنج غرب آسیا 150 دلار است. این مبلغ از بازیکنانی که با استفاده از سهمیه در مسابقات شرکت می‌کنند و به نوعی مهمان فدراسیون شطرنج ایران هستند، به صورت نصف دریافت می‌شود، اما سایر بازیکنان که به صورت آزاد در مسابقات شرکت خواهند کرد باید این رقم را به طور کامل پرداخت کنند. علاوه بر این، صد دلار هم از همه بازیکنان ـ به طور یکسان ـ برای هزینه‌های ثبت‌نام و پذیرش دریافت می‌شود.

با این حساب شطرنج‌بازان کشورمان که قصد دارند به صورت آزاد در رقابت‌های غرب آسیا شرکت کنند باید 250 دلار بابت ورودیه و ثبت‌نام پرداخت کنند که مبلغی حدود یک میلیون می‌شود. این هزینه جدا از هزینه اسکان آنها در تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها