قهوه بنوشیم یا نه؛

جامجم آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد نوشیدن مقادیر زیاد قهوه به ویژه بدون کافئین به جلوگیری از دیابت کمک میکند.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۴

به گزارش سی.بی.اس قهوه احتمال دیابت دو را کاهش میدهد. این نوع دیابت با گذشت زمان در نتیجه چاقی و از دست دادن توانایی استفاده از انسولین برای تنظیم قند ایجاد میشود.
این مطالعه در مدت 11 سال به بررسی 28000 زن یائسه پرداخته است. بر این اساس قهوه به ویژه نوع بدون کافئین آن در این زنان اثر حفاظتبخش در برابر دیابت نشان داده است به طوری که دیابت در زنانی که بیش از 6 فنجان قهوه (از هر نوع) در روز مینوشیدند 22 درصد کمتر بود. کسانی که مصرف قهوه بیشتری داشتند 33 درصد کاهش در ابتلا به دیابت نشان دادند.
این در حالی است که انجمن قلب امریکا نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه کافئین دار در روز را توصیه نمیکند.
تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا اثر قهوه در جلوگیری از دیابت کاملا تایید شود. تاکنون ورزش و کنترل مرتب تحت نظر پزشک بهترین روشهای جلوگیری از دیابت شناخته شدهاند.
یافتههای مربوط به اثر قهوه در جلوگیری از دیابت و اثر آن بر سلامت قلب ، نتایج ضد و نقیضی را در پی داشته است.
به نظر میرسد تعداد کمی از افراد دارای ژن آنزیم کبدی خاصی هستند که با نوشیدن قهوه احتملا ابتلای آنان به بیماری قلبی را افزایش میدهد.
اگر شما در مورد مصرف قهوه و اثر آن بر قلبتان نگران هستید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها