ایران با یکی از باسابقه‌ترین تیم‌های والیبال جهان بازی می‌کند

لاجوردی همیشه مدعی

ایتالیا یکی از دو تیم باسابقه لیگ جهانی والیبال است که ایران با این تیم در خانه‌اش دیدار می‌کند. ایران و ایتالیا رقابت‌های لیگ جهانی والیبال را در شرایطی برگزار می‌کنند که تیم ملی ایتالیا در هر 27 دوره گذشته لیگ جهانی حاضر بوده و از این لحاظ در کنار برزیل، باسابقه‌‌ترین تیم‌های جهان در لیگ جهانی هستند. ایتالیا در 11دوره ابتدایی برگزاری این مسابقات به هشت مدال طلا رسید و بعد از آن، نتوانست مدال طلای دیگری بگیرد. آنها همواره یکی از مدعیان فتح سکوهای لیگ جهانی بوده‌اند و در سال 2013 و 2014 به مدال برنز و در مسابقات سال 2015 و 2016 به ترتیب پنجم و چهارم شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۸۸

ایتالیا در سال 2016 با قبول شکست مقابل برزیل به مدال نقره المپیک ریو رسید. لاجوردی‌ها پیش از این در المپیک‌های 1996 آتلانتا و 2004 آتن هم به فینال رسیده بودند، اما نتوانستند مدال طلا را از آن خود کنند. سابقه ایتالیا در مسابقات قهرمانی جهان نیز مثل لیگ جهانی، درخشان است و سه عنوان قهرمانی متوالی در سال‌های 1990، 1994 و 1998، حاصل تلاش آنهاست. ایتالیا در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 که در لهستان برگزار شد، به عنوانی بهتر از سیزدهمی نرسید.

هر چند ایتالیا در سال 1948 به مدال برنز قهرمانی اروپا رسید، اما ظهور قدرتی به نام ایتالیا در والیبال اروپا از دهه 70 شروع شد. آنها در المپیک 1984 لس‌آنجلس به مدال برنز رسیدند و پس از آن،‌ سلطه لاجوردی‌ها بر والیبال جهان با هدایت خولیو ولاسکو آغاز شد. تیم ملی ایتالیا از سال 1989 تا 2005 به سه عنوان قهرمانی جهان، یک قهرمانی جام‌جهانی، شش‌قهرمانی اروپا، هشت مدال طلای لیگ جهانی و سه مدال المپیک رسید.

روی نیمکت مربیگری

جانلورنزو بلنجینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا در سال 1971 در تورین به دنیا آمد و پس از جدایی مائورو بروتو در سال 2015، هدایت این تیم را به صورت موقت بر عهده گرفت،‌ اما پس از نایب‌قهرمانی جام جهانی و کسب مدال برنز اروپا در سال 2015، قرارداد دائمی خود را امضا کرد. بلنجینی در سری A ایتالیا نیز سرمربیگری تیم‌های مختلف از جمله لوبه را بر عهده داشته که در فصل جاری به عنوان قهرمانی جام حذفی ایتالیا رسید.

آخرین رویارویی

ایتالیا در ده بازی رسمی اخیر خود به شش پیروزی و چهار شکست مقابل برزیل، کانادا، فرانسه و صربستان دست پیدا کرده است. آخرین رویارویی ایران و ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک 2016 ریو بوده که ایران در سه ست متوالی با نتایج 31 بر 29، 25 بر 19 و 25 بر 17 مغلوب حریف خود شد.ایوان زایتسف و عثمانی خوانتورینا، غابیان بزرگ آتزوری در لیگ جهانی 2017 هستند.

پیش‌بینی یک شروع خوب

محمدرضا داورزنی،‌ سرپرست فدراسیون والیبال درباره شرایط تیم ملی در آستانه اعزام به ایتالیا برای حضور در لیگ جهانی گفت: تیم ملی چند بازی تدارکاتی برگزار کرده است و روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه سه بازی انجام می‌دهد. در هفته دوم نیز ما میزبان تیم‌های مختلف در تهران هستیم. فکر می‌کنم والیبال ایران، شروع خوبی در لیگ جهانی داشته باشد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ادامه داد: برای بررسی عملکرد والیبال باید شرایط آن به نسبت ورزش ایران و همچنین والیبال آسیا بررسی شود تا ببینیم آیا جلوتر هستیم یا خیر. خوشبختانه اقبال عمومی به والیبال زیاد شده و امیدواریم با تلاش هیات‌های استانی بتوانیم این رشته را فراگیرتر از قبل کنیم. بحث فوتبال در همه جای دنیا جداست، اما در بین سایر رشته‌ها والیبال جایگاه خوبی دارد و از جمله رشته‌هایی است که مردم زیادی در دنیا به آن توجه دارند. در کشور ما نیز در زمان برگزاری لیگ جهانی میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی وجود دارد که این رقم قابل توجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها