مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اعلام این‌که نرخ برق در مدیریت مصرف تأثیر دارد و فعلا50 تا 60 درصد هزینه تمام‌شده برق دریافت می‌شود که این دلیل عقب‌ماندگی ما از اجرای طرح‌هاست، گفت: پیشنهاد می‌کنیم در نرخ برق بخصوص در تهران تجدید نظر شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۰۰

به گزارش تسنیم، غلامرضا خوش‌خلق افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا افق 1403، ده هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم. اعتبار و سرعت ما در توسعه و بهسازی خطوط برق افزایش بیشتری یافته، اما هنوز تا ایده‌آل فاصله زیادی داریم که بخشی از آن به‌دلیل تحریم‌ها بود که نمی‌توانستیم قطعات مورد نیاز را وارد کنیم. خوش‌خلق از مشترکان خواست برای عبور از اوج مصرف تابستان با مسئولان برق همراهی کنند که این موضوع هم به اقتصاد مشترکان و هم به اقتصاد ملی کمک خواهد کرد. وی با اشاره به این‌که در سال 90 قیمت برق به ازای هر کیلووات ساعت از 17 تومان به 42 تومان تغییر یافت که البته بخشی از درآمد آن برای تأمین یارانه به سازمان هدفمندی واریز شد، اظهار کرد: مشترکان مدیریت مصرف را بیشتر رعایت کردند به گونه‌ای که رشد مصرف قبل از سال 90 حدود 7 درصد بود و در سال 90 نه‌تنها رشد نداشتیم بلکه 2درصد هم کاهش مصرف داشتیم و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم رشد مصرف برق به حدود 2/5 درصد برسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران افزود: نرخ برق در مدیریت مصرف تأثیر دارد و متوسط قیمت برق هم اکنون 60 تومان است در حالی که هزینه ما برای تولید برق در تهران بیش از این است بنابر این 50 تا 60 درصد هزینه تمام شده برق را دریافت می‌کنیم که این دلیل عقب‌ماندگی ما از اجرای طرح‌هاست.

خوش‌خلق گفت: متوسط دریافت بهای برق در کشور ماهانه 15 هزار تومان است که پیشنهاد می‌کنیم در نرخ برق بخصوص در تهران تجدید نظر شود.

وی گفت: در برق منطقه‌ای تهران (استان‌های تهران، البرز و قم) 33 مشترک بزرگ صنعتی داریم که صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آنها در اوج تابستان بسیار مؤثر است. بر همین اساس قرار است امسال 90 تا صد مگاوات مدیریت مصرف داشته باشند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران اظهار کرد: مدیریت مصرف مشترکان بزرگ صنعتی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه ساعت مصرف را جابه‌جا می‌کند، چون اوج مصرف ما بیشتر در روز است و مصرف را به شب منتقل می‌کنند که ما نیز به ازای همکاری به آنها پاداش می‌دهیم.

خوش‌خلق اضافه کرد: سال گذشته هشت میلیارد تومان به مشترکان صنعتی به ازای مدیریت مصرف پاداش پرداخت کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها