معاون اول رئیس جمهور گفت: با اتکا به نیروهای مسلح از هیچ قدرتی در دنیا کمترین هراسی نداریم و چنانچه تصمیم به ساخت موشک و یا آزمایش موشک بگیریم برایمان اهمیت ندارد که چه کسی مخالف و چه کسی موافق است.
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵۷
جهانگیری: از هیچ قدرتی در دنیا هراس نداریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران اظهار داشت: خرداد، ماهی بزرگ برای همه ی ماست که در شکل گیری و تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی نقش موثری داشته و حوادث و اتفاقات تاریخی و تاریخ ساز را در تاریخ ایران رقم زده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: خرداد سال 42، 61، 68 و خرداد سال های دیگر هر کدام برای ملت ایران دارای درس ها و خاطرات فراوان است.

وی با تبریک سالگرد آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع از حرم و به ویژه شهدای فتح خرمشهر افزود: یاد شهیدان فهمیده و محمدی و جهان آرا را پاس می داریم که نامشان با فتح خرمشهر گره خورده است.

جهانگیری ادامه داد: ادای احترام می کنیم به سرمایه عظیمی که برای این کشور به جا مانده و این سرمایه هیچ گاه کم شدنی نیست. این ادای احترام اقدامی اداری و رسمی نیست که برای انجام آن مکلف و موظف باشیم بلکه ادای احترام و تجلیل از ایثارگران برای ما یک وظیفه و ضرورت است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ما وظیفه داریم ارزش ها را زنده نگه داریم چرا که مسئولین کشور با تکیه بر این ارزش ها می توانند کشور را از بسیاری از موانع عبور دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تجلیل از ایثارگران یک ضرورت است گفت: هر ایرانی و هر یک از مسئولین باید تاریخ انقلاب را به خوبی بدانند و این تاریخ باید بازخوانی شده و مسیر سخت ایام بازگو شود تا این مقطع از تاریخ به دست فراموشی سپرده نشود.

جهانگیری در ادامه عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: فتح خرمشهر نگاه دنیا به جمهوری اسلامی ایران را تغییر داد و قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: نقش امام خمینی(ره) در این رویداد تاریخی بسیار تعیین کننده بود و امام راحل در این مقطع، رهبری پیامبر گونه ای انجام داد.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و بسیج در دوران دفاع مقدس و بویژه فتح خرمشهر گفت: نقش سپاه ، ارتش و بسیج برای ملت ایران ماندگار است و شهیدان و جانبازان نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران هستند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه شهدا و جانبازان عزت و آبرو به کشور بخشیدند گفت: باید همیشه نام و یاد این عزیزان در کشور بدرخشد و باید تلاش کنیم که فرهنگ آنها را زنده نگه داریم و این یکی از رسالت های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است که سرمایه ی فرهنگی کشور را تقویت کند چرا که سرمایه ی فرهنگی به تقویت سرمایه ی اجتماعی کشور که مهمترین سرمایه است کمک می کند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: امسال جشن سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر در حالی برگزار می شود که کشور در اوج نشاط، امید و اقتدار قرار دارد و بر قله افتخار ایستاده است چرا که مردم در 29 اردیبهشت حرکتی معنادار انجام دادند.

وی افزود: خیلی ها منتظر بودند که حضور کم رونق مردم در پای صندوق های رای را مشاهده کنند وبگویند که فشارها باعث شده مردم از انقلاب و نظام فاصله بگیرند اما انتخابات پرشور به نظام قدرت و عزت بخشید و خواست مقام معظم رهبری را محقق ساخت و بلوغ و رشد ملت ایران را در بالاترین سطح در جامعه ی بین الملل به نمایش گذاشت.

جهانگیری با اشاره به اینکه ما در منطقه ای پرآشوب و ملتهب قرار داریم تصریح کرد: برخی کشورهای نادان گاهی برای ملت ایران چنگ و دندان نشان می دهند که بعنوان نمونه رییس جمهور آمریکا روزهای گذشته با حضور در عربستان و رژیم صهیونیستی برای ملت ایران چنگ و دندان نشان داد اما واقعیت این است که ملت ایران با حضور بی سابقه و پرشور خود در انتخابات به همه ی این تهدیدات و سخنان پاسخ قاطع داد.

معاون اول رییس جمهور افزود: همه ی دنیا به خوبی می داند که در منطقه ی ناامن خاورمیانه ایران امن ترین کشور است و در شرایطی که کشور های منطقه از قدرت مردم خود و دموکراسی و صندوق رأی هراس دارند، ایران کشوری است که سرآمد مردم سالاری است به گونه ای که در یک ماه اخیر چندین اجتماع چند ده هزار نفری برای انتخابات در کشور برگزار شد و با وجود آنکه رقابت کاندیداها به شکلی بود که در سخنانشان گاهی از مرزها عبور کردند، اما انتخابات بدون هر گونه مشکل و در اوج دموکراسی و مردم سالاری برگزار شد.

وی تصریح کرد: ما به پشتوانه ی این مردم و با اتکا به نیروهای مسلح از هیچ قدرتی در دنیا کمترین هراسی نداریم و چنانچه تصمیم به ساخت موشک و یا آزمایش موشک بگیریم برایمان اهمیت ندارد که چه کسی مخالف و چه کسی موافق است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این مراسم با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان شد، سوم خرداد را روزی به یاد ماندنی در تاریخ ایران دانست و گفت: صدام گفته بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را بازپس گیرد، من کلید بصره را به آنها خواهم داد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: سوم خرداد و سالگرد فتح خرمشهر روزی به یاد ماندنی است که در تاریخ انقلاب ماندگار شد و دوست و دشمن پیروزی ملت ایران در فتح خرمشهر را تحسین کردند.

وی افزود: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و فداکاری بود و به فرموده ی امام راحل فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح عقیدتی و فتح ارزش های اسلامی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها