دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان در گفت و گو با جام جم آنلاین :

تولید مسکن از تقاضا عقب است

دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان گفت : تولید مسکن از تقاضا عقب است و اگر سالانه 700 خانه با توجه به هزار ازدواج صورت گرفته ساخت وساز نکنیم نمی‌توانیم پاسخگوی تقاضای مسکن در کشور باشیم.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۳۱
تولید مسکن از تقاضا عقب است

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه با ساخت سالانه کمتر از 500 هزار واحد مسکونی نمی‌توانیم پاسخگوی تقاضای مسکن در کشور باشیم اظهار داشت : آمار 2.5 میلیون خانه خالی از سکنه که از سوی مرکز آمار اعلام شده می‌تواند درست و صحیح باشد، اما باید دید آیا شرایط برای خرید مسکن فراهم است و آیا برای 14 میلیون جوان فعال در کشور شغل و مسکن آماده است؟

وی تاکید کرد: وجود مسکن مازاد شاید از لحاظ تعداد درست باشد اما این دلیل نمی شود که تولید مسکن متوقف شود درواقع می توان گفت تولید مسکن از تقاضا جلو نیست پس کشور نیازمند ساخت و ساز است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان خاطر نشان کرد ، از ابتدای سال تا کنون آنچه که مورد رصد انبوه‌سازان قرار گرفته است این است که وضعیت معاملات مسکن بهتر شده است،اما بهتر شدن وضعیت نقل و انتقالات نیازمند شفاف شدن نقدینگی با رعایت بسته‌های مناسب بانکی است.

وی افزود:‌ تقاضای مؤثر همواره در بازار مسکن وجود دارد پس اگر شرایط مهیا و مناسب باشد مردم و متقاضیان مسکن وارد بازار می‌شوند.

پورحاجت اشاره کرد :انتظار ما از دولت دوازدهم این است که با اعمال سیاست‌های تشویقی در حوزه تولید و تقویت خرید مسکن بازار مسکن را پر رونق‌تر کند.

همچنین دولت دوازدهم باید حوزه مالیات و اصلاح قانون مالیات‌ها را به عنوان اولویت خود مورد توجه قرار دهد و از سوی دیگر به اصلاح ساختار بانکی اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها