یوونتوس تنها چهار روز بعد از قهرمانی در جام حذفی، موفق شد ششمین قهرمانی پیاپی و سی و سومین قهرمانی خود در طول رقابت های سری A را جشن بگیرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۱۷

حالا فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا به یک اندازه در لیگ‌های ملی کشورشان به قهرمانی رسیده‌اند. هر دو 33 بار قهرمان لیگ‌های کشور خود شده‌اند و همین مورد خاص، حساسیت بازی فینال 13 خرداد در کاردیف ولز را چند برابر می‌کند.

یوونتوس یکشنبه‌شب با کسب پیروزی خانگی 3 بر صفر برابر مهمانش کروتونه برای ششمین بار متوالی و سی‌و‌سومین بار قهرمان لیگ سری A شد. البته آنها در دو فصل 2005 ـ 2004 و همین طور 2006 ـ 2005 قهرمان سری A شدند؛ اما هر دو قهرمانی به دلیل رای دادگاه در مورد کالچوپولی یا فساد فوتبال ایتالیا (که منجر به سقوط یووه به سری B شد) باطل اعلام شد.

بوفون: تاریخ نوشتیم

جیانلوییجی بوفون، کاپیتان یوونتوس، بعد از دومین قهرمانی به فاصله چهار روز، از این روزهای خوب گفت: یک تاریخ زیبا در فوتبال این کشور نوشتیم. ششمین قهرمانی پیاپی در سری A فوق‌العاده است. ما صفحات زیبایی نوشتیم که در کتاب تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند. ما عالی کار کردیم. قهرمانی هرگز آسان نیست. ماندن در قله تنها با فداکاری و تعهد همه اعضای تیم به دست می‌آید و ما این کار را کردیم. البته بازی کاردیف یک دیدار کاملا متفاوت است و بدون غرور به آن بازی گام می‌گذاریم. من در طول هفته به فینال چمپیونزلیگ مقابل رئال فکر می‌کردم. دوست ندارم در 39 سالگی باعث شرمندگی خودم شوم. بعد از آن نمایش بد مقابل رم، ما بار دیگر انرژی‌مان را پیدا کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها