نادال؛ از تصمیم فدرر حمایت کرد

این اسطوره‌های صمیمی

کمتر کسی در جهان ورزش از صمیمیت دو تنیسور سرشناس و پرافتخار بی‌اطلاع است.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۲۶

راجر فدرر سوئیسی، پرافتخارترین تنیسور دنیاست. او 18 قهرمانی در گرنداسلم‌های چهارگانه تنیس دنیا را در کارنامه افتخاراتش دارد. و همین طور 10 نایب قهرمانی در گرنداسلم‌ها که 6 فینال را به رافائل نادال اسپانیایی باخته است.

تنیسوری که 14 قهرمانی در گرنداسلم‌ها را در کارنامه افتخاراتش و 7 نایب قهرمانی که 3 فینال را به راجر فدرر باخته. آنها آخرین فینال گرنداسلم خود را در زمین خاک رس فرانسه در سال 2011 برگزار کرده بودند که برنده آن بازی فدرر بود و بعد از 6 سال در فینال اولین گرنداسلم سال جدید میلادی در استرالیا باز هم رودرروی هم قرار گرفتند که باز هم فدرر برنده آن بازی شد. مجموعه برد و باخت‌های فراوان در کارنامه این دو تنیسور بزرگ در مصاف‌های رودررو، اجازه نداده ذره‌ای از احترام این دو نفر به هم کم شود. آنها نگاهی فوق‌العاده محترمانه به هم دارند و حتی پیش از گرنداسلم ملبورن استرالیا، فدرر برای افتتاح آکادمی تنیس نادال به اسپانیا سفر کرده و در حضور مردم و رسانه‌ها با دوست اسپانیایی‌اش بازی کرد.

وقتی آنها بعد از 6 سال دوباره در فینال یک گرنداسلم مقابل هم قرار گرفتند، رسانه‌های دنیا از آن به عنوان بازی قرن یاد کردند. دو تنیسور بزرگ و محبوب در مسابقه‌ای که 5 ست طول کشید و فدرر برنده آن بازی شد.

حالا در آستانه یک گرنداسلم معتبر، فدرر تصمیم گرفته کنار بکشد. فدرر دیروز گفت در گرنداسلم پیش رو حاضر نمی‌شود. گرنداسلم پیش‌رو مسابقات تنیس فرانسه است: گرنداسلم رولان گاروس فرانسه. مسابقاتی که از یکشنبه 7 خرداد در زمین‌های خاک رس مجموعه ورزشی رولان گاروس در شهر پاریس فرانسه آغاز می‌شود و تا یکشنبه 21 خرداد ادامه خواهد داشت.

فدرر در حالی که فقط 10 روز تا آغاز این تورنمنت معتبر و 2 هزار امتیازی باقی مانده است، اعلام کرد که به فرانسه نمی‌رود. نادال که به دلیل 8 قهرمانی در گرنداسلم رولان گاروس فرانسه، «سلطان خاک رس» نام گرفته امید اول قهرمانی در تورنمنت امسال است؛ اما از تصمیم فدرر برای شرکت نکردن در این تورنمنت دفاع کرده و از رسانه‌ها خواسته به تصمیم فدرر احترام بگذارند. او که در اوپن خاک رس رم شرکت کرده تا برای رولان گاروس آماده شود، درباره تصمیم فدرر گفت: تصمیم راجرر قطعا منطقی است. او بهتر از همه ما شرایط راجرر فدرر را می‌داند. هر کسی شرایط خودش را بهتر از دیگران می‌داند. احتمالا او این تصمیم را قبلا گرفته و شاید نخواسته اعلام کند.

تصمیم فدرر درخصوص بازی نکردن در زمین رُسی منطقی بود. او شاید میزان آمادگی خود در زمین‌های رس را سنجیده که چنین تصمیمی گرفته. من اخیرا 3 قهرمانی در مسابقاتی را به دست آوردم که در زمین رسی برگزار شد بنابراین کاملا آماده خاک رس رولان گاروس هستم و بازی‌های خوبی را ارائه می‌دهم. از شروعی که در این فصل داشتم خوشحالم. نه‌فقط در زمین خاکی بلکه در زمین سخت هم از شروع امسال بازی‌های خوبی داشته‌ام. شاید راجرر آماده خاک رس نبود و بهترین تصمیم را برای خودش گرفت. برایم مهم است که امسال در زمین رس، شروع بسیار خوبی داشتم. حالا من اینجا هستم در رم و تلاش می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم و برای فرانسه آماده شوم. در این شهر مسابقات بسیار مهمی را در طول دوران بازیگری‌ام انجام داده‌ام. خوشحالم که دوباره در رم هستم و امیدوارم با قهرمانی برای فرانسه آماده شوم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها