مربیان این کشور چگونه کار می‌کنند؟

ایتـالیایی‌های مـوفق

سرانجام چلسی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد؛ افتخاری که همه اهالی فوتبال در دنیا روی آن اتفاق نظر داشتند. اول این فصل لیگ جزیره بسیار پرهیجان آغاز شد، چون پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو به این لیگ اضافه شده بودند و آرسن ونگر و یورگن کلوپ هم در آن حضور داشتند، اما آنتونیو کونته در اولین فصل حضورش در لیگ برتر آنقدر خوب کار کرد که چلسی ستاره درخشان این لیگ شد. او آنقدر خوب بود که همه رقبا هم به شایستگی تیم او اعتراف کنند و تیم او را لایق قهرمانی بدانند.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۵۴

کونته در هفته 36 لیگ برتر در خانه وست‌بروم‌ویچ به برتری یک بر صفر رسید تا در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌ها به قهرمانی این فصل لیگ برتر برسد. او در یوونتوس و تیم ملی ایتالیا هم کارنامه‌ای قابل دفاع داشت و حالا نشان داد که می‌خواهد جایی رقابت در میان مربیان تراز اول دنیا داشته باشد. در تیم او سسک فابرگاس با 11 پاس گل و دیگو کاستا با 20 گل بهترین بودند. البته ستاره بی‌چون و چرای این فصل تیم او، ادن هازارد بود که با ورود کونته به جمع آبی‌های لندنی، دوباره شکوفا شد. چلسی در این فصل 87 امتیاز به دست آورد که شاید 6 امتیاز به آن اضافه شود. کونته البته تنها مربی ایتالیایی پرافتخار لیگ برتر انگلیس نیست. کلودیو رانیری فصل قبل یک محال واقعی را به ممکن تبدیل کرد و همراه لسترسیتی قهرمان شد. روبرتو مانچینی 5 فصل قبل همراه با منچسترسیتی قهرمان جزیره شد تا سیتی بعد از 44 سال از زیر سایه همشهری پرقدرت خود خارج شود. کارلو آنچلوتی هم هفت فصل قبل همراه با همین تیم چلسی قهرمان لیگ برتر شد تا بعد از مربیان ناموفق ایتالیایی، ذهن هواداران تیم آبی لندن را نسبت به ایتالیایی‌ها بهبود ببخشد. چلسی مربیانی ایتالیایی ناموفقی داشت که البته ستاره‌های بزرگی هم در اختیار نداشتند.

جیانلوکاویالی، فرانکو زولا، کلودیو رانیری و روبرتو دی‌متئو ایتالیایی‌هایی بودند که به عنوان سرمربی روی نیمکت چلسی نشستند و هیچ توفیقی با این تیم به دست نیاوردند.

کونته: دلیل قهرمانی ما مشخص بود

آنتونیو کونته، سرمربی چلسی معتقد است تغییر سیستمی که در اواسط فصل در چلسی ایجاد کرد، باعث قهرمانی آنها در پایان فصل شد: فکر می‌کنم تغییر سیستم به دفاع سه نفره فصل ما را متحول کرد. پس از شکست‌های بد مقابل لیورپول و آرسنال، می‌خواستم سیستم جدیدی پیدا کنم، ذهنم به سراغ این رفت که 3ـ 4ـ 3 بازی کنیم؛ زیرا می‌دانستم شخصیت بازیکنان این اجازه را خواهد داد و به تیم استحکام می‌بخشد. برای بازیکنان ما دستاورد بزرگی بود. برای تعلق خاطرشان باید از آنها متشکر باشیم، همین‌طور برای تلاشی که از اول فصل داشتند. آنها رویکردی فوق‌العاده وصبر و انگیزه‌ای استثنایی به من نشان دادند که با همین‌ها توانستیم موفق باشیم. حالا پس از این پیروزی باید خوشحال باشیم که به چنین نقطه‌ای رسیدیم. کار کردن در انگلیس آسان نیست؛ زیرا اینجا عادات متفاوت مرسوم است و زبانی متفاوت صحبت می‌شود و همین‌طور چلسی فصل بدی را پشت سرگذاشته بود. این پیروزی متعلق به بازیکنان است، چون برای این افتخار زحمت کشیدند.

داوید لوئیز: رویایم برآورده شد

داوید لوئیز، مدافع چلسی پس از قهرمانی تیمش در لیگ برتر مدعی شد که رویایش برآورده شده است: خوشحالم، خیلی خوشحالم. این اولین قهرمانی من در لیگ برتر است. وقتی تصمیم گرفتم به اینجا بیایم، رویایم قهرمانی لیگ برتر بود. خیلی خوشحالم که رویاهایم برآورده شده است. امشب بازی فوق‌العاده‌ای بود و ما هم کاری که باید را انجام دادیم. هر روز سخت تلاش می‌کنیم که به چنین لحظات پرافتخاری برسیم. کونته دوست دارد تلاش کند، دوست دارد با شور و انگیزه تلاش کند. برایش خوشحالم. او شایسته این قهرمانی است زیرا هر روز سخت تلاش می‌کند.

فابرگاس: فوتبال باورنکردنی است

سسک فابرگاس، هافبک چلسی پس از قهرمانی چلسی در لیگ برتر، این دستاورد را باورنکردنی توصیف کرد. او که بهترین پاسور گل چلسی در این فصل بود، در مورد قهرمانی گفت: فکر می‌کردم این بازی از آن بازی‌های سخت باشد که در آن به موفقیت نمی‌رسید. ما خیلی موقعیت در نیمه اول خراب کردیم. شاید کمی استرس داشتیم، ولی سپس موقعیت ایجاد کردیم و میچی گلزنی کرد. فوتبال این‌گونه است. این فوتبال است. فوتبال لعنتی باورنکردنی است. چون در چمپیونزلیگ حضور نداشتیم، تعداد بازی‌های امسالمان خیلی نبود. سال گذشته خیلی بد بود، به همین خاطر، بازگشت دوباره و بردن لیگ استثنایی بوده است.

کونته و 3 پیشنهاد برای فصل آینده

آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی چلسی، سه پیشنهاد برای فصل آینده پیش‌روی خود می‌بیند.

اینتر که از ابتدای فصل به دنبال به خدمت گرفتن او بود، همچنان روی پیشنهاد خود مصر است و می‌خواهد سرمربی ایتالیا را به سری A بازگرداند. در دیگر سو بارسلونا قرار دارد. این تیم با جدایی انریکه در پایان فصل، به دنبال جذب مربی جدیدی است و کونته از گزینه‌های اصلی مدیران این باشگاه خواهد بود.

تیم دیگری نیز به دنبال جذب اوست که هنوز نامش منتشر نشده است، ولی چلسی بیش از دیگر تیم‌ها شانس ادامه همکاری با کونته را دارد. گفته می‌شود پیشنهاد اینتر از دیگر پیشنهادها از لحاظ مالی بهتر است. گروه سونینگ، مالکان باشگاه، سالانه 15 میلیون یورو برای حقوق کونته در نظر گرفته‌اند و باید دید که کونته درنهایت کدام تیم را انتخاب خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها