بسکتبال باشگاه‌های بانوان غرب آسیا بدون تیم‌های ایرانی

مرتضی‌زاده: ضرر کردیم

رقابت‌های بسکتبال نوجوانان دختر آسیا نخستین بازی‌هایی است که دختران محجبه بسکتبال ایران می‌توانند در آن به میدان بروند. بعد از لغو مسابقات بسکتبال بانوان باشگاه‌های غرب آسیا و اعلام فدراسیون جهانی (فیبا) مبنی بر این‌که دختران محجبه می‌توانند از مهر امسال در رقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند، دختران نوجوان ایران نخستین تیمی هستند که در صورت آمادگی رهسپار این بازی‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۰۱

اما بعد از لغو سفر تیم‌های ایرانی به مسابقه‌های باشگاه‌های غرب آسیا تیم‌های کوشا سپهر سبلان تهران و پالایش نفت آبادان از حضور در این بازی‌ها بازماندند. زهرا مرتضی‎زاده، سرمربی پالایش نفت می‌گوید تیمش بابت لغو این سفر متضرر شده است.

او می‌گوید: برنامه ما به گونه‌ای بود که می‌خواستیم دو بازیکن خارجی جذب کنیم که یکی از آنها در مسیر ایران بود. با تماس با یک بازیکن مونته‌ نگرویی اعلام کردیم مسابقات لغو شده است، اما باید به این بازیکن خسارت بدهیم. از طرفی با بازیکن نیجریه‌ای نیز مذاکراتی انجام داده بودیم، اما خوشبختانه پیش از خارج‌شدن از شهرش اطلاع دادیم سفرمان منتفی شده است.

مرتضی‌زاده درباره حریفان ایران در مسابقه‌های باشگاه‌های غرب آسیا می‌گوید: ما تجربه اولمان بود که آن‌هم فراهم نشد، اما تیم‌های منطقه را رصد کردیم دیدیم لبنانی‌ها با الریاضی، تیم قدرتمندی دارند. آنها مانند تیم مردان قهرمان غرب آسیا هستند و بسکتبالیست‌های خارجی را در کنار ملی‌پوشان خود استخدام می‌کنند.

سرمربی تیم پالایش نفت در پاسخ به این پرسش که اگر از سال آینده تیم دختران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند، کدام تیم‌ها حریفان اصلی ایران بشمار می‌آیند، می‌گوید: در آسیا با نگاه به رنکینگ فدراسیون جهانی، تیم‌های چین،ژاپن، تایپه و کره جنوبی تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند، اما تا زمانی که با رقبا در آسیا رودررو نشدیم، نمی‌توانیم ارزیابی درستی از سطح قدرت آنها داشته باشیم. بسکتبال دختران ایران بعد از 38 سال مجوز بازی کردن در میان رقبای آسیایی را به دست آورده و هنوز برای نتیجه‌گیری زود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها