چندی پیش در خبرها خواندیم اپراتورهای اینترنتی از اول فروردین، قیمت دسترسی به سایت‌های داخلی را نصف قیمت بین‌المللی محاسبه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد این کاهش قیمت برای کاربران ملموس نبوده و بسیاری از آنها تفاوتی را در هزینه دسترسی به سایت‌ها احساس نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۶۲

حسین فلاح جوشقانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که چرا این تفاوت قیمت برای کاربر محسوس نیست، گفت: «اکنون سیاست اپراتورهای ارتباطی این است که فهرست سایت‌های پربازدید را در پرتال خود قرار داده و اعلام کرده‌اند که اگر کاربران وارد این سایت‌ها شوند تعرفه اتصال را 50 درصد اعمال می‌کنند. سیاست ما این نبوده است که به اپراتورها بگوییم، تعرفه را روی کدام سایت اعمال و روی کدامیک از سایت‌ها اعمال نکنند.»

به گفته او اپراتورها فعلا حدود 100 تا 200 سایت پربازدید داخلی را انتخاب و به رگولاتوری نیز اعلام کرده‌اند و در پرتال تمام اپراتورها آمده که اگر به این سایت‌های داخلی وصل شوید، تعرفه اتصال نصف قیمت خواهد بود.

تراشه اسنپدراگون 630 و 660 معرفی شد

شرکت کوالکام که وظیفه تامین تراشه بسیاری از گوشی‌های هوشمند بازار را برعهده دارد، دو مدل جدید از تراشه‌های خود را معرفی کرد. اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 660 به احتمال زیاد در محصولات میان‌رده به بالای 2017 و 2018 استفاده خواهند شد. این دو تراشه که در واقع جانشین اسنپدراگون 626 و 653 می‌شوند، در محصولاتی با قیمت تقریبی300 دلار قرار خواهند گرفت. به گفته کوالکام این تراشه‌ها به دلیل برخورداری از مودم کوالکام x12، سرعت استفاده از اینترنت LTE را دو برابر افزایش می‌دهند و همچنین مانند تراشه‌های مدل بالا امکان کدگذاری فرمت ویدئویی 4K را نیز دارند.

رکورد ارزش بازار اپل شکست

ارزش هر سهم اپل افزایش یافته و ارزش این شرکت از 800 میلیارد دلار عبور کرده است. جالب این‌که فروش آیفون در زمستان 2017 از پیش‌بینی وال‌استریت و حتی نسبت به زمستان 2016 نیز کمتر بود، اما درآمد اپل راضی‌کننده است. باارزش‌ترین شرکت تاریخ تجارت توانسته از بخش سرویس‌ها و دیگر محصولات مانند اپل‌واچ و هدست‌های بیتس درآمد خوبی کسب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها