اتلتیکو امشب به دنبال پیروزی 4 بر صفر مقابل رئال است

رویاپردازی در کالدرون

پای دوم فینال کاردیف، امشب و در پایان دربی مادرید مشخص می‌شود. رئالی‌ها از هم اکنون خودشان را فینالیست می‌دانند، اما هواداران اتلتیکو هم تیمشان را باور دارند. پیروزی 4 بر صفر مقابل رئال مادرید برای آنها یک رویا نیست.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۸۳

باید 2 سال به عقب رفت. فوریه سال 2015. ورزشگاه ویسنته کالدرون، آنشب را فراموش نمی‌کند. شبی که اتلتیکو دربی مادرید را با نتیجه 4 بر صفر از رئال برد. برای اتلتیکو تیاگو مندس (14)، سول نیگوئز (18)، آنتوان گریژمان (67) و ماریو مانژوکیچ (89) در آن بازی خاطره انگیز گلزنی کردند. از آن جمع مندس و گریژمان هنوز در ترکیب اتلتیکو هستند و بیش از همه باور دارند که می‌توان شکست 3 بر صفر را مقابل رئال مادرید جبران کرد.

ساعت 23 و 15 دقیقه امشب، نوبت به راند دوم نبرد مادریدی‌هاست. بازی رفت با هت‌تریک کریستیانو رونالدوبا نتیجه 3 بر صفر به سود رئال خاتمه یافت و حالا معجزه‌ای نظیر آنچه بارسا در مقابل پاریسن ژرمن رقم زد، می‌تواند اتلتیکو را به فینال برساند.

با این حال باید کمی واقع بین بود. این تیم رئال، باکیفیت‌تر از آن است که در کالدرون زمینگیر شود. خط حمله رئال مادرید این روزها غیرقابل مهارترین خط حمله دنیاست. شاگردان زیدان در 10 بازی اخیر 31 بار گلزنی کرده‌اند؛ یعنی به طور متوسط 3 گل در هر بازی. آنها در 16 بازی از 17 بازی آخرشان، حداقل 2 بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند. در کنار خط حمله خوب رئال، خط دفاع این تیم هم در دو بازی اخیر کلین شیت کرده است. تا قبل از بازی با اتلتیکو، رئالی‌ها در 15 بازی از 16 بازی خود موفق به کلین شیت نشده بودند، آماری که از استانداردهای رئال فاصله داشت. با این حال ناواس فعلا 190 دقیقه است که گلی دریافت نکرده. ضمن این‌که رئال مادرید در 15 بازی آخر خود در لیگ قهرمانان فقط یک بار طعم شکست را چشیده است. بدون شک صعود به فینال لیگ قهرمانان، قهرمانی در این جام و فتح لالیگا پس از شش سال، همان چیزیست که زیدان و هواداران رئال در این روزهای پایانی فصل به دنبالش هستند.

زین‌الدین زیدان (سرمربی رئال مادرید)؛

بعد از پیروزی مقابل گرانادا و هم امتیاز شدن با بارسا در لالیگا، حالا با ذهنی آرام به مصاف اتلتیکو می‌رویم. این بازی قطعا دشوار تر از بازی رفت خواهد بود. درست است که ما در برنابئو با 3 گل اتلتیکو را شکست دادیم اما اگر می‌خواهیم دچار مشکل نشویم باید در ویسنته کالدرون هم یک بازی بی‌عیب و نقص را ارائه کنیم.

دیه‌گو سیمئونه (سرمربی اتلتیکو مادرید)؛

اگر من هوادار اتلتیکو باشم به ویسنته کالدرون می‌آیم و تمام انرژی مثبت خودم را به بازیکنان منتقل می‌کنم. از شروع سال 2017 نمایش‌های درخشانی در لالیگا و لیگ قهرمانان داشته‌ایم. تا همین چند هفته پیش کسی فکر نمی‌کرد به رده سوم لالیگا و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسیم، اما ثابت کردیم تصورات نسبت به ما اشتباه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها