
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین از پدال، او از سال 1970 تاکنون مالک فراری 275 GTB/C مدل 1964 با شماره شاسی 06886 بوده و بسیار بر این نکته تأکید داشته که هرگز خودروی خود را نخواهد فروخت. هن روی حرف خود ایستاد و هرگز این خودرو را نفروخت. بسیاری از کارشناسان و طرفداران جهان خودرو معتقدند فراری زردرنگ او میتواند گرانترین خودروی دنیا باشد و با بهای بیشتر از 100 میلیون دلار فروخته شود؛ اما چرا این خودرو اینقدر گرانبها است؟ خب دلایل خوبی وجود دارد.
در ابتدا باید گفت این خودرو یکی از تنها 3 مدل تولید به عنوان جانشین مدل مشهور 250 GTO بوده و بر پایهی نسخهی جادهای 275 GTB ساخته شده است. فراری هن تنها مدلی است که بنا به ادعای افراد در کلاس GT مسابقات 24 ساعته ی لمانز سال 1965 برنده شده است.
زیر بدنهی برجستهی خودرو پیشرانهی 12 سیلندر 3.3 لیتری با کارتل خشک و 6 کاربراتور وبر برگرفته شده از فراری 250 LM قرار دارد. خروجی پیشرانه حدود 330 اسب بخار بوده و از جزئیات فنی آن میتوان به سیستم تعلق مستقل در عقب و گیربکس ترانس اکسل عقب اشاره کرد.
در سال 2014 یکی دیگر از 3 فراری یاد شده با بهای 26.4 میلیون دلاری در یک حراجی فروخته شد. البته این خودرو هیچ سابقهای در مسابقات نداشته است. دوستان هن میگویند که او حدود 10 سال پیش پیشنهادی بین 35 تا 40 میلیون یورویی از سوی کلکسیونری ژاپنی دریافت کرد اما هن پیشنهاد او را قبول نکرد و گنجینهی خود را به هیچکس نفروخت.
هنوز مشخص نیست که پس از هن چه اتفاقی در انتظار فراری گرانبهای او خواهد بود اما اتوویک میگوید هن خواهان به نمایش درآمدن خودرو در مغازهی خود در فلوریدا بوده است.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد