تیم ملی فوتبال ساحلی برای اولین بار سوم جام جهانی شد

حماسه «باهاما»

یک افتخار جهانی دیگر برای فوتبال ایران و این‌بار قرار گرفتن تیم ملی فوتبال ساحلی بر سکوی سوم جام‌جهانی؛ عنوانی ارزشمند که با انتخاب دو ستاره تیم ایران به عنوان بهترین‌های این دوره از مسابقات حلاوت دوچندانی یافت.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳۷

انگار باور غلط ده‌های پیش مبنی بر ناتوانی ورزش ایران در کسب رتبه‌های جهانی در رشته‌های تیمی بتدریج رنگ می‌بازد و مرور زمان نشان داد ریشه دهه‌ها ناکامی در رشته‌های تیمی نه در نبود استعداد که ریشه در علل و عوامل دیگری داشته است. پس از آن که طی سال‌های گذشته والیبال ایران در سطح جهان خوش درخشید و موجی از نشاط در جامعه ایجاد کرد، سال گذشته تیم ملی فوتسال نیز در جام جهانی برای اولین بار بر سکوی سوم تکیه زد تا سیر موفقیت رشته‌های تیمی ادامه یابد.این پایان راه نبود، چرا که تیم ملی فوتبال ساحلی نیز بامداد دیروز با شایستگی هرچه تمام تر موفق شد در دیدار رده‌بندی جام جهانی فوتبال ساحلی به‌عنوان سومی دست یابد.

انتقام دلچسب از ایتالیا

تیم ایران که پیشتر در مرحله گروهی برابر ایتالیا غافلگیر و مغلوب شده بود در دیدار رده‌بندی عرصه را بر حریف نامدار خود تنگ کرد و با نتیجه 5 بر 3 به برتری دست یافت و بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت. ستاره بی‌چون چرای این دیدار، محمد احمدزاده بود که به تنهایی سه بار دروازه حریف را گشود. محمدعلی مختاری و مسلم مسیگر نیز هر کدام یک بار دروازه حریف را گشودند تا نقش بارزی در شب تاریخی فوتبال ایران ایفا کنند. به این ترتیب تیم ملی ایران ـ که پیش از این برتری 3 بر2 برابر مکزیک، شکست 5 بر 4 مقابل ایتالیا، برد در ضربات پنالتی مقابل نیجریه در مرحله گروهی، پیروزی 4 بر 3 مقابل سوئیس نایب قهرمان اروپا در یک چهارم نهایی و شکست مقابل تاهیتی در نیمه نهایی داشت- در نهایت با کسب برتری مقابل ایتالیا با عنوان سومی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

تمجید فیفا، تبریک دولتی‌ها

سایت فیفا در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام‌جهانی باهاما پرداخت.سایت فیفا با تمجید از تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی ایران نوشت: ایران توانست جام‌جهانی فوتبال ساحلی را با افتخار به پایان برساند. پیروزی برابر ایتالیا در دیدار رده‌بندی باعث شد بهترین نتیجه‌ یک تیم آسیایی در تاریخ جام‌جهانی فوتبال ساحلی به دست بیاید.

همچنین حسن روحانی، رئیس‌جمهور در پیامی این موفقیت را به این شرح تبریک گفت: کسب عنوان سومی جام‌جهانی فوتبال ساحلی 2017 برای نخستین بار و عنوان توپ و دستکش طلایی این مسابقات بر بازیکنان پرتلاش و بازیکنان تیم مبارک.

ضمن این‌که مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز در این خصوص تصریح کرد: کسب این مقام ارزشمند جهان که برای اولین‌بار به‌دست آمد حاصل غیرت بالای جوانان قهرمان ایرانی در آوردگاه جام جهانی بود و نشان داد با برنامه‌ریزی، امید و تعصب ملی می‌توان افتخاراتی ارزشمند را برای کشورمان کسب کرد. با آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای جوانان قهرمان ایرانی، مجدد این قهرمانی ارزشمند تاریخی را به ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش و جوانان کشورمان تبریک و شادباش عرض می‌کنم.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم در پیام تبریک خود آورده است: ساحلی‌بازان که پیش از این با کسب پیروزی در رقابت‌های قهرمانی 2017 آسیا یکه تازی خود را به رخ آسیا کشیده بودند اکنون با قرار گرفتن روی سکوی جهانی، اراده، توانمندی و غرور ایرانی خود را بار دیگر و البته این‌بار در سطحی بالاتر برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

احمدزاده بهترین بازیکن شد، حسینی بهترین دروازه‌بان

در پایان این رقابت هامحمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به‌عنوان بهترین بازیکن جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 باهاما برگزیده شد و جایزه توپ طلایی را دریافت کرد. مائورزینیو و داتینا نیز توپ‌های نقره‌ای و برنز را کسب کردند. همچنین پیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ایران نیز جایزه دستکش طلایی (بهترین دروازه‌بان) را از آن خود کرد. گابریل گوری از تیم ملی ایتالیا عنوان آقای گل مسابقات این دوره جام‌جهانی فوتبال ساحلی را کسب کرد و تیم ملی برزیل برای دومین دوره متوالی، به‌عنوان تیم اخلاق برگزیده شد. برزیل در فینال با شش گل از سد تاهیتی گذشت و قهرمان این رقابت‌ها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها