99 واحد تولیدی و صنعتی استان ایلام درقالب بسته خروج از رکود در دولت تدبیر و امید از حمایت های تسهیلاتی برخوردار شدند که حضور مجدد این واحدها در چرخه کار و تولید به تثبیت فرصت های شغلی زیادی منجر شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۷۳

به گزارش ایرنا، استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق که بشدت به انواع کالا و خدمات ایران نیازمند است از نظر صنعتی یکی از استان های غیر برخوردار و فقیر محسوب می شود.

موقعیت خاص این استان بخصوص در بحث مبادلات مرزی، فرصت ویژه ای را در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار داده است تا بتوانند بخشی از بازار پر ظرفیت عراق را بدست بگیرند.

با توجه به این وضعیت و چشم انداز روشنی که برای استان ایلام متصور است با حمایت و عزم دولت یازدهم از طرح احیای واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال تلاش برای فعالیت مجدد این واحدها آغاز شد و مدیریت ارشد استان نیز تمام تلاش و عزم خود را بکار گرفته که روند تولید را با حمایت هایی که لازم است به جریان بیندازد که تاکنون موفقیت های زیادی نیز در این بخش بدست آمده و اشتغالزایی خوبی را نیز همراه داشته است.

پرداخت تسهیلات رونق تولید در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی و مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سال گذشته در دستور کار دولت و سیستم بانکی قرار گرفت که اجرای آن گره گشای بخش عمده ای از مشکلات تولیدکنندگان در سطح کشور و استان ایلام بوده است.

این در حالی بود که واحدهای غیر فعال، سال هاست دچار چنین وضعیتی بوده و در دولت پیشین تعطیل شده بودند، از سوی دیگر خبرهایی نادرست نیز درباره تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی توسط منتقدان دولت یازدهم انتشار می یابد که به هیچ عنوان صحت ندارد.

دولت تدبیر و امید در این شرایط طرح ارائه تسهیلات رونق تولید که یکی از مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است را در دستور کار خود قرار داد که تا حدودی منجر به احیا و بازتوانی حوزه تولید کشور و استان ایلام شد که با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی دستاوردی با ارزش است.

تسهیلات بانکی

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سال گذشته بر اساس فراخوان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نام نویسی واحدهای تولیدی دچار مشکل در سامانه بهین یاب، 190 واحد و طرح متقاضی ایلام اقدام به نام نویسی در این سامانه کردند و در نوبت رسیدگی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفتند.

رضا محمد رحیمی افزود: ستاد کارگروه رفع موانع تولید استان ایلام با برگزاری نشست ها و مصوبه های متعدد به کمک واحدهای تولیدی آمد، به طوری که از زمان آغاز اجرای طرح ارائه تسهیلات رونق تولید (اول تیر سال گذشته) به واحدهای صنعتی متقاضی در این استان، بیش از 190 واحد تسهیلات به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد واحد صنعتی معرفی شده به بانک های عامل استان (190 واحد)، 99 واحد صنعتی تسهیلات مورد نظر خود را برای تامین سرمایه در گردش به مبلغ 562 میلیارد ریال دریافت کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: علاوه بر بحث تسهیلات مواردی از قبیل تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی، رفع مشکل مالیاتی واحدها، رفع مشکلات بیمه‌ ای و تامین اجتماعی واحدها، تامین زیرساخت‌ها اعم از آب و برق و زمین و حل و فصل مسایل مدیریتی واحدهای صنعتی نیز در کارگروه تسهیل تولید به صورت مستمر پیگیری شده است.

محمدرحیمی از ادامه طرح رونق تولید واحدهای غیر فعال طی امسال نیز خبر داد و گفت: رونق این واحدها نیازمند همراهی بیشتر بانک هاست و باید به هر طریقی برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی با آنها همراهی کرده و گره از مشکلات آنها باز کنیم.

7 طرح صنعتی کلان در ایلام

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: هم اکنون هفت طرح صنعتی، تولیدی شاخص در استان ایلام با سرمایه گذاری بیش از 3 هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

وی افزود: این طرح ها شامل فولادگستر آتنا و کوشا غرب در شهرستان چرداول، استیل کرد دره شهر، الفین پتروشیمی ایلام، فولا گستر زاگرس ایوان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این استان اجرا می شوند.

محمدرحیمی از تکمیل بهره برداری طرح تعاونی 2451 (تولید سولفات پتاسیم) شهرستان ایوان و فاز اول شرکت کوشا غرب چرداول نیز خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح های شاخص و مهم در حوزه صنعت، فضا و پایه صنعت و حجم سرمایه گذاری استان به کلی تغییر خواهد کرد و موجب ارتقای خط تولید، شکوفایی صنعت استان و اشتغالزایی بیش از یک هزار و 400 نفر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها