در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در این شرایط رسانهها به هم افزوده میشوند و به کمک هم میآیند. این اتفاق در جهت راستیآزمایی پیامهای مطرح شده است و مخاطبان پیامهایی را که رسانهها در این مدت منتشر میکنند مدام با هم مقایسه کرده و به دنبال کسب معتبرترین خبر میگردند. البته در این بین میتوان نوعی دستهبندی را هم میان مخاطبان قائل بود. یک دسته همان مخاطبان پیگیر و ثابت و سنتی شبکهها هستند که همیشه رسانه موردنظرشان را دنبال میکنند و دسته دیگر مخاطبانی هستند که درگیر چالشهای پیامهایی که دریافت میکنند شدهاند و لذا به دنبال تائید درستی یا نادرستیشان و نیز پیگیریهای بعدی ماجرا و برنامهها و چالشهای پیشرو، برنامهها را عمدتا از طریق رسانههای معتبرتری چون رادیو و تلویزیون دریافت میکنند. این بالا رفتن آمار مخاطبان صدا و سیمای ملی تائیدی بر اعتبار و صحت مطالب این رسانه در انتشار اخبار است و البته در کنار رسانه ملی، شبکههای دیگر و مطبوعات و فضاهای مجازی را هم داریم که مورد مراجعه شهروندان هستند، اما آمارشان بسیار کمتر است و قابلیت قیاس با صدا و سیما را ندارد. اکنون کاندیداهای انتخابات به منزله نمایندگانی برای جناحهای مختلف، از رسانه ملی فرصت حضور و بروز یافتهاند و شاهد فضایی آزاد و چندصدایی برای بیان حرفهای گوناگون هستیم.
صدا و سیما به عنوان رسانهای بیرقیب و صاحب مخاطبانی وسیع، شایسته است که این شیوه نیکو را در ادامه هم حفظ کرده و با دادن فرصتهایی برای بیان نظرات گروههای مختلف همچنان رسانهای برای سلیقههای گوناگون مخاطبان باشد؛ به این معنا که سیاستهای پخش برنامههایمان برههای و مقطعی نباشد و جز در زمانهای انتخابات هم این فضای به وجود آمده و میزان بالای رضایت مخاطبان را برای برنامههایمان حفظ کنیم. در چنین صورتی این جایگاه برای رسانه ملی همچنان بیرقیب و شایسته خواهد ماند.
محمدرضا رسولی/ استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد