بیش از 22‌ هزار نفر از مردم شهر تهران دچار مرگ زودهنگام در سال گذشته شده‌اند؛ یعنی در سنی کمتر از 65 سال و در حالی که هنوز دوران میانسالی خود را به پایان نرساندند تا طعم دوران سالمندی را تجربه کنند، با زندگی خداحافظی کردند.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۷۲

روابط عمومی بهشت زهرای تهران بتازگی با ارائه آماری اعلام کرده که بیشترین دلیل مرگ‌‌های گزارش‌شده به این مرکز در 10 سال اخیر ایست قلبی بوده است در همین زمینه دکتر سیدمحمدعلی صدرعاملی، عضو هیات علمی بیمارستان قلب شهید رجایی تهران معتقد است: در همه جای دنیا زمینه بیماری‌های قلبی براساس آمار در حال کم‌شدن است؛ زیرا در همه جا برای مقابله با مسائل آلودگی هوا و تغذیه برنامه‌ریزی‌هایی دارند، اما این امر در ایران برخلاف جاهای دیگر دنیا دارد اتفاق می‌افتد.

مشهدی‌ها رکورددار خلافی رانندگی

همه آنهایی که وسیله نقلیه دارند بالاخره گذرشان به گرفتن خلافی و پرداخت آن می‌افتد، اما تا حالا فکر کردید که مردم کدام استان بیشترین میزان خلاف راهنمایی و رانندگی را دارند؟ پاسخ این پرسش را رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا داده و گفته است: استان خراسان رضوی در سال گذشته بیشترین میزان کنترل و برخورد با تخلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است. به گفته سرهنگ کرمی، پس از این استان به ترتیب اصفهان، خوزستان، شمال استان فارس و قم، در رتبه‌های بعدی قرار گرفته و بیشترین فراوانی برخورد با تخلفات جاده‌ای سال 95 را داشته‌اند.

کار خوب شهروندان همسایه شمالی

چراغ سبز این هفته را می‌خواهیم به شهروندان شهر سن‌پترزبورگ روسیه بدهیم تا شاید شهروندان ما هم از آنها الگو بگیرند، داستان از این قرار است که مردم این شهر در یک روز تعطیل خیابان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز شهرشان را به صورت دسته جمعی پاک می‌کنند و البته شهرداری‌ نیز وسایل لازم را برای نظافت در اختیار مردم قرار می‌دهد. جالب است بدانید در این روز رفتگران نقش مربی را برای گروه‌های مردمی ایفا می‌کنند. بیشتر شهروندان روسی فقط برای علاقه به شهر و محیط زندگی‌شان برای تمیز کردن اماکن عمومی داوطلب می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها