ستاره‌ای به نام CR7

کریستیانو رونالدو اراده را هجی کرد. او با 32 سال سن هنوز بهترین بازیکن رئال و یکی از بهترین‌های جهان است. مردی که هر بار با تردید منتقدانش روبه‌رو شد، پاسخ آنها را با گل داد. کریس حالا 400 گل برای رئال زده است. آماری خیره‌کننده که هر بازیکنی به آن دست پیدا نمی‌کند. او بسیاری از این گل‌ها را زمانی زد که همه با تردید به توانایی‌های او نگاه می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۲۴

رونالدو که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل، تنها 2 گل زده بود در دو بازی مقابل بایرن در یک‌چهارم نهایی و بازی رفت مقابل اتلتیکو در نیمه‌نهایی هشت گل زد تا دوباره شانس اول آقای گلی این فصل شود. او در بازی با اتلتیکو هم سه گل زد تا همچنان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا باشد. بازیکنان اتلتیکو سه بار از او غافل شدند و رونالدو هر بار به بدترین شکل، مجازاتشان کرد. حالا رئال با برد 3 بر صفر در بازی رفت، در چند میلی‌متری فینال لیگ قهرمانان این فصل در کاردیف ولز (13 خرداد) قرار دارد. این تیم در بازی برگشت کار سختی ندارد، اما هنوز 90 دقیقه دست نخورده باقی مانده که باید به آن توجه کرد. رئال تیمی خام نیست که از همین حالا خود را در فینال بداند.

سیمئونه: می‌توانیم به فینال برسیم

دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید، پس از شکست 3 بر صفر در خانه رئال در دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، درباره غیرممکن‌ها حرف زد: نگران نیستم. معتقدم تیمم می‌تواند در دیدار برگشت ماموریتی غیرممکن را به سرانجام برساند. نیمه اول برای هیچ یک از دو تیم خوب نبود. خطر روی دروازه‌ها بود، اما هر دو تیم پاس‌های اشتباه می‌دادند. هرچند آنها به گل رسیدند. ما یک موقعیت خوب توسط گامیرو ایجاد کردیم، اما ناواس اجازه گلزنی نداد. در نیمه دوم ما توپ را در اختیار داشتیم، اما موقعیتی ایجاد نکردیم و آنها از فضاها بهتر استفاده کردند. فوتبال بازی فوق‌العاده‌ای است و هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. من هنوز فکر می‌کنم شانس رسیدن به فینال را داریم. به تیم گفتم که باید این نتیجه را فراموش کند. کار بسیار دشواری است، اما این فوتبال است و چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد. ما با خیال راحت به دیدار برگشت می‌رویم و تا ثانیه آخر تلاش می‌کنیم.

زیدان: سیمئونه حق دارد

زین‌الدین زیدان با وجود برتری سه گله تیمش مقابل اتلتیکو، هنوز صعود به فینال را قطعی نمی‌داند: امشب عالی بودیم ولی هنوز بازی برگشت باقیمانده است. سه گل زدیم و گلی هم نخوردیم؛ با این حال هنوز هم می‌گویم که یک بازی برگشت در پیش است و می‌دانم که در ویسنته کالدرون زجر خواهیم کشید. تا داور سوت پایان بازی برگشت را نزده، نمی‌توان به قطع گفت کدام تیم راهی فینال شده است. نیم ساعت اول بازی بی‌نظیر بود و در مجموع از بازی تیمم احساس غرور می‌کنم. هنوز هیچ چیز فتح نکرده‌ایم و از حالا باید به گرانادا فکر کنیم که بازی دشواری خواهد بود. سپس روی بازی برگشت تمرکز خواهیم کرد، اما هنوز هیچ چیز تمام نشده. من حق را به سیمئونه می‌دهم. او حق دارد. هنوز کار صعود ما تمام نشده و یک بازی دشوار در ویسنته کالدرون در پیش داریم.

در مورد رونالدو چه چیز می‌توانم بگویم؟ رونالدو حرف‌هایش را در زمین می‌زند. درخشش او در مقطع پایانی فصل ممکن است به دلیل استراحت کردن‌های بیشتر او در فصل جاری باشد. با او صحبت کرده‌ام و خودش خیلی خوب می‌داند که صلاحش در چه چیز است. کریس باهوش، بی‌نظیر و بی‌همتاست. از دقیقه به دقیقه حضورم در رئال و کار با بازیکنانم لذت می‌برم. آینده یک مربی به افتخاراتی بستگی دارد که کسب می‌کند و ما هنوز فاتح هیچ جامی نشده‌ایم.

فردیناند: رونالدو یک ماشین گلزنی است

ریو فردیناند، اسطوره منچستریونایتد و همبازی سابق رونالدو، به تمجید از ستاره پرتغالی پرداخت: رونالدو یک ماشین گلزنی است. کاری که او می‌کند فقط با اتکا به استعداد نیست نتیجه تلاش و تمرکز است و حالا او پاداش این تلاش را می‌گیرد. وقتی بازنشسته شود، تازه خواهیم فهمید رونالدو با فوتبال چه کرده است. حالا باتجربه شده است. می‌داند در بازی‌های بزرگ چه کار کند و دقیقا بموقع تاثیرگذار ظاهر می‌شود. با چشم بسته هم می‌تواند گلزنی کند. یک بار به او گفتم واقعا چه چیزی باعث شده به این توانایی‌ها برسی؟ پاسخ داد: «تلاش بسیار و تمرکز». عین حقیقت است. چیزی که او را به این جایگاه رسانده همین دو فاکتور است.

رونالدو: نباید علیه من سوت بزنند

رونالدو بعد از درخشش مقابل اتلتیکومادرید و زدن چهارصدمین گل در پیراهن رئال مادرید و برد 3 بر صفر این تیم گفت: باید به کل تیم تبریک گفت که عالی کار کردند. گل‌های من نتیجه تلاش جمعی بود و بدون هم تیمی‌هایم امکان نداشت بتوانم سه گل به ثمر برسانم. از همان ابتدا تا دقیقه 90 یک بازی منسجم و فوق‌العاده را به نمایش گذاشتیم. در بازی سه هفته قبل در لالیگا اگر اوبلاک نبود، براحتی اتلتیکو را شکست می‌دادیم ولی با بدشانسی مساوی کردیم. امشب شایسته برتری پرگل بودیم و به آن هم دست یافتیم. من برای هت‌‌تریک بسیار خوشحالم و این که توانستم تعداد گل‌هایم برای رئال را به 400 برسانم. امشب یک بازی کامل ارائه دادیم و با اختلاف گل خوبی هم پیروز شدیم. فاصله سه گل خوب است ولی اتلتیکو اتفاقی به نیمه‌نهایی صعود نکرده و تیم قدرتمندی است. هنوز هیچ چیز تمام نشده و چهارشنبه بعد باید با تمرکز بسیار بالا مقابل این تیم قرار بگیریم. من فقط از هواداران می‌خواهم علیه من سوت نزنند؛ چون همیشه سعی کرده‌ام تمام توانم را برای خوشحالی آنها در زمین بگذارم. وقتی آنها علیه من سوت می‌زنند، عصبی می‌شوم. امشب اما تماشاگران عالی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها