هر روز به تعداد اپلیکیشن‌های ایرانی اضافه شده و تعداد کسانی که در این کسب و کار تقریبا جدید فعال هستند نیز بیشتر می‌شود. یکی از نقش‌های کلیدی در طراحی و توسعه یک اپ موبایلی، گرافیک و رابط کاربری آن است.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۸۶

در واقع اگر یک اپ رابط کاربری خوب، زیبا و راحتی نداشته باشد، چندان مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد و همین کار طراحان و گرافیست‌ها را بسیار سخت می‌کند. از همین رو شرکت ادوب یکی اصلی‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای گرافیکی، اپلیکیشنی با نام Adobe Preview CC را عرضه کرده که باب دل طراحان اپلیکیشن‌های موبایلی است.

با استفاده از این اپ می‌توانید پیش نمایش اپ را در همان زمان طراحی روی گوشی هوشمند خود ببینید تا درکی بهتر نسبت به اندازه، فرم و دیگر خصوصیات طرح در ابعاد گوشی هوشمند داشته باشید. تنها کافی است اپ را در گوشی اجرا کرده و گوشی هوشمندتان را با کابل از طریق وای‌فای به رایانه وصل کنید. بعد از این کار تمام عملیات طراحی در نرم‌افزارهای ادوب روی گوشی هوشمند شما نمایش داده می‌شود تا کار برایتان راحت‌تر شده و دیگر به خروجی‌های لحظه به لحظه و انتقال آن به تلفن همراه احتیاج نداشته باشید.

مهمانان وای‌فای من

با این‌که اینترنت همراه روی بیشتر گوشی‌های هوشمند فعال است، اما کمتر کسی است که از اینترنت وای‌فای خانه یا محل کار بگذرد و بر استفاده از اینترنت همراه پافشاری کند. با این حال تمایل استفاده از وای‌فای وقتی تعداد افراد متصل شده زیاد باشد، مشکلاتی را به همراه می‌آورد و باعث کندی اینترنت می‌شود.

حال تصور کنید افرادی بدون این‌که اطلاع داشته باشید، بخواهند از وای‌فای شما سوءاستفاده کنند. برای همه اینها یک راه‌حل ساده وجود دارد؛ آن هم استفاده از اپلیکیشن Wifi Inspector برای مدیریت سرویس وای‌فای خانه یا محل کارتان است. با استفاده از این اپ می‌توانید تمام گجت‌هایی را که به وای‌فای شما دسترسی دارند، شناسایی کرده و میزان مصرف اینترنت آنها را کنترل کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا ارتباط دستگاه‌های اضافی را قطع کرده یا بار اصلی اینترنت را روی یک یا دو دستگاه انتقال دهید.

دیگه چه خبر؟

در روزهایی که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، بیشتر از هر زمانی تشنه شنیدن خبرهای جدید و دریافت اطلاعات دست اول هستیم. از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های کلاسیک که بگذریم، امروزه کانال‌های خبری تلگرام یکی از رایج‌ترین راه‌های دریافت خبر هستند، اما اگر تصور می‌کنید به تنهایی می‌توانید تمام اخبار موجود را بررسی کرده و هیچ کدام را از دست ندهید، سخت در اشتباه هستید، چراکه به‌طور میانگین حدود 200 هزار خبر فارسی هر روز تولید می‌شود که خواندن و بررسی حتی نیمی از آنها هم تمام وقت شما را خواهد گرفت. یک راه ساده برای مرور اخبار روزانه با توجه به علایق و دغدغه‌هایتان استفاده از اپ «خبر از ما» است. این اپلیکیشن یک سرویس هوشمند جست‌وجوی خبر است که به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت هوشمند اخبار را دسته‌بندی کرده و با توجه به اولویت و اهمیت از آنها مطلع شوید.

جنگ چهارچرخ‌ها

معمولا پیدا کردن بازی جذاب و خوب چندان ساده‌ نیست؛ بخصوص اگر قرار باشد هرچند روز یکبار به دنبال یک بازی جدید باشید و علاقه‌ای به تکرار بازی‌های قدیمی نداشته باشید. اما وقتی شرکت ZeptoLab دست به ساخت یک بازی می‌زند، کار برایتان بسیار راحت‌تر می‌شود.

این شرکت که تجربه موفق ساخت بازی‌های Cut the Rope و King of Thieves را داشته و در میان موبایل به دستان ایرانی نیز از محبوبیت خوبی برخوردار است، بتازگی عنوانی جدید با نام CATS: Crash Arena Turbo Stars را روانه بازار کرده که نسبت به بازی‌های قبلی‌اش از فضای هیجان‌انگیز و پربرخوردتری برخوردار است. در این بازی شما باید خودروهای کاریکاتوری و جالب خود را برای یک نبرد سخت تجهیز کنید و به جنگ دیگر ماشین‌های خشن و البته خنده‌دار این بازی بروید.

بر فراز آسمان‌ها

نگاهی به بازار بازی‌های ایرانی نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان ایرانی حداقل در بحث گرافیک و ظاهر بازی در جایگاهی پایین‌تر از رقبای خارجی خود قرار دارند و در بیشتر موارد حرف زیادی برای گفتن ندارند، اما روی دیگر سکه، بازی‌هایی انگشت‌شمار است که در همین فضای محدود باز هم شانه به شانه بازی‌های خارجی می‌زنند و از گرافیک قابل قبول و بالایی برخوردار هستند. بازی «تیزبال» در کنار بازی‌های دیگری مانند شمشیر تاریکی، Epic of Kings و دنده دو در گروه بازی‌های ایرانی با گرافیک قوی قرار می‌گیرد. شما در این بازی سه‌بعدی در یک جنگ هوایی تمام عیار هستید و باید با استفاده از جنگنده‌ها و هواپیماهای جنگی، رقبای خود را بر فراز آسمان شکست داده و از حریم هوایی خود محافظت کنید. علاوه بر گرافیک، محیط بازی و نحوه کنترل جنگنده‌های هوایی نیز بسیار استادانه طراحی شده است تا با یک بازی حرفه‌ای سروکار داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها