آنجا اسطوره‌ها از کار در آکادمی استقبال می‌کنند

استارت مربیگری جرارد

سرانجام باشگاه لیورپول تکلیف خود را با استیون جرارد، اسطوره خود مشخص کرد تا یکی از نام‌های پرافتخار لیورپول به عنوان سرمربی تیم زیر 18 ساله‌های این باشگاه منصوب شود. این‌که اسطوره لیورپول به عنوان سرمربی تیم‌ زیر 18 ساله‌ها معرفی شود، نه‌تنها از نظر او و دنیای حرفه‌ای فوتبال بد نیست که مایه مباهات هم هست. برخلاف فوتبال ما که نام‌ها ترجیح می‌دهند بی‌کار بمانند، اما با نوجوانان و رده‌های پایه کار نکنند، در فوتبال حرفه‌ای همه چیز در آکادمی‌های فوتبال پایه خلاصه می‌شود. شاید این درک درست موجب شده مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال ما خود را در همان آکادمی مشغول نگه داشته و سرگرم کار کردن با نونهالان آینده‌دار فوتبال ایران است.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۰۴

باشگاه لیورپول تائید کرد که استیون جرارد 37 ساله، کاپیتان سابق این باشگاه و اسطوره‌ قابل احترام این تیم در 20 سال اخیر، از ابتدای فصل آینده به عنوان سرمربی تیم زیر 18 ساله‌های این باشگاه فعالیت خواهد کرد. جرارد در ویستون، مرسی‌ساید متولد و در هویتون، مرسی‌ساید بزرگ شد. او از 7 سالگی به لیورپول پیوست تا با این تیم تاریخ‌سازی کند. 10 سال زمان برد تا به تیم اول لیورپول برسد و آنقدر رشد کند که بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو ببندد. جرارد پس از دیدیه دشان، جوان‌ترین کاپیتانی است که جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد. همان فینال دراماتیک استانبول پس از آن‌که شکست 3 بر صفر مقابل میلان را به تساوی 3 بر 3 تبدیل کردند و در ضربات پنالتی قهرمان شدند. آن زمان جرارد 25 سال داشت. برخلاف بسیاری از اسطوره‌های تیم لیورپول همچون رابی‌فاولر، مایکل اوون و جیمی کاراگر و...، جرارد از زمان کودکی طرفدار لیورپول بود.

جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذراند. زمانی که به تیم اصلی لیورپول اضافه شد تا زمان بازنشستگی، مجموعا در 341 بازی لیورپول حاضر بود و 64 گل به ثمر رساند و در پست‌های مختلفی برای این تیم بازی کرد. او 3سال بعد از آن‌که به تیم اصلی لیورپول پیوست، از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌ای به عنوان بازیکن جوان سال انگلستان انتخاب شد. در همان فصل او به همراه لیورپول به فینال سه جام راه یافت و در همه آنها بازی کرد.

در همان سال (2001) او در بازی معروف انگلستان مقابل آلمان (در مسابقات مقدماتی جام جهانی) یک گل به ثمر رساند و این اولین گل او برای تیم ملی انگلستان بود. انگلیس به جام جهانی رسید، اما او به دلیل مصدومیت جام جهانی 2002 را از دست داد.

جرارد پاییز گذشته به دوران بازی خود پایان داد تا برای هواداران لیورپول اسطوره‌ای محبوب باقی بماند. او در بهمن سال قبل به آکادمی باشگاه لیورپول پیوست و طبق تصمیم تازه باشگاه، قرار است از تابستان آینده به عنوان سرمربی زیر 18 ساله‌های باشگاه فعالیت کند. پس از این تصمیم، جرارد در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه لیورپول گفت: از دوران حضورم در باشگاه لیورپول تا به حال واقعا لذت بردم و احساس می‌کنم از مربیانی که اینجا بودند، چیزهای زیادی یاد گرفتم. بعد از صحبتی که با مدیران داشتم، احساس کردم اکنون زمان مناسبی است تا گام جدیدی بردارم و تجربه‌هایم را در اختیار تیمی قرار بدهم که آینده لیورپول را می‌سازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها