هادی صفری، یک جوان ساکن در شهرستان اهر با داشتن تحصیلات کارشناسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار به دنبال یافتن شغل پشت‌میزنشینی نبوده و با راه‌اندازی گلخانه گیاهان و سبزیجات به یک کارآفرین تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۸۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج سازندگی، در حال حاضر بیشتر جوان‌ها به دنبال یافتن شغل اداری و پشت‌میز‌نشینی هستند در حالی که یک کشور تنها با مشاغل پشت‌میز‌نشینی اداره نمی‌شود.

این صحبت‌ها را جوانی می‌گوید که ساکن شهرستان اهر بوده و دارای تحصیلات کارشناسی کامپیوتر گرایش سخت‌افزار است.

هادی صفری نیز مثل بسیاری از جوانان دیگر به دنبال شغل اداری بود ولی خودش می‌گوید: وقتی دیدم با مدرک کارشناسی کامپیوتر نمی‌توانم کاری در راستای مدرکم پیدا کنم، بنابراین به تحقیق و جست‌وجو در مورد مسائل و مشاغلی که جنبه کارآفرینی داشته باشد پرداختم و سپس به کار پرورش گیاهان گلخانه‌ای روی آوردم.

هادی صفری از آن جوانان فعال و پویاست که با روی آوردن به کار کشت گیاهان گلخانه‌ای غیر از ایجاد شغل برای خودش توانسته است چهار نفر دیگر را نیز با خود همراه کرده و در راستای کارآفرینی و اشتغال گام‌های خوب و مفیدی بردارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای کارآفرینی و اشتغال پایدار در کشور می‌گوید: خوشحالم با راه‌اندازی کار کشت گیاهان گلخانه‌ای من نیز هرچند ناچیز، ولی در حد توانم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید مولد حرکتی انجام داده باشم.

صفری ادامه داد: کسب روزی حلال فقط در سایه همت فردی ممکن است. زمانی که یک جوان خودش و توانایی‌هایش را قبول ندارد، نباید انتظار داشته باشد او را برای یک کار اداری استخدام کنند یا باید خودش مسائل اطرافش را یاد بگیرد که مستلزم کارآفرینی است، یا باید طبق توانایی‌های خود حرکت کند.

هادی صفری دوره پرورش گیاهان گلخانه‌ای را 12 سال قبل در سازمان فنی و حرفه‌ای گذرانده‌ است و طی سال‌های اخیر با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی، کار پرورش گیاهان گلخانه‌ای خود را رونق بخشیده و با توانمندتر شدن خود می‌تواند افراد بیشتری را به خدمت گرفته و کار خود را توسعه دهد.

وی با اشاره به این که جوانان با وارد شدن در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی همچون پرورش گیاهان گلخانه‌ای می‌توانند موفق بوده و به یک کارآفرین جهاد اقتصادی تبدیل شوند، از نوع کار و در آمد خود و پرورش گیاهان و سبزیجات گلخانه‌ای اظهار رضایت کرد.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در ادامه در مورد درآمد مستقیم این گونه مشاغل گفت: این‌گونه مشاغل و میزان درآمد حاصل از آن، به مدیریت و نحوه انجام کارها بستگی دارد.

وی استفاده از تجهیزات به روز و مدرن را در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: وقتی از تجهیزات به روز و مدرن استفاده شود هزینه‌‌ها کاهش‌ یافته و در نتیجه درآمدهای ناشی از آن نیز افزایش می‌یابد. باید به ‌نوعی برنامه‌‌ریزی کرد و کارها را ‌پیش برد که در هر نوبت برداشت با کاهش هزینه‌ها، بازده محصولات و درآمدهای حاصل از آن نیز افزایش یابد؛ به طور مثال با استفاده از یک بخاری دست‌ساز و مطابق با شرایط محیط و درزگیری درست و اصولی، می‌توان با افزایش دمای داخل گلخانه، هم در هزینه ناشی از خرید بخاری و هم در هزینه گاز مصرفی که نعمتی خدادادی است صرفه‌جویی کرد و به همان میزان درآمد را افزایش داد.

صفری در مورد اشتغال‌زایی این کار نیز گفت: در این طرح غیر از خودم چهار نفر به‌صورت مستقیم و دائم مشغول به کار هستند و در فصول گرم‌‌تر نیز تا پنج نفر دیگر به‌صورت غیرمستقیم در کارهای چمن‌زنی و حمل‌ونقل محصولات در این گلخانه کار می‌کنند.

این کارآفرین موفق شهرستان اهر با اشاره به دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سازمان بسیج سازندگی گفت: با توجه به این که ما در یک شرایط اضطراری قرار گرفته بودیم و مشکل نقدینگی داشتیم، از طریق اطلاع‌رسانی‌هایی که در سطح شهر اهر با نصب بنرها انجام شده بود از ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی اطلاع یافته و اقدام کردیم و خوشبختانه آقای عبداللهی، مسئول بسیج سازندگی شهرستان اهر با کمال مساعدت برای دریافت تسهیلات به ما کمک کرد و اجازه نداد این مجموعه تعطیل شود که از وی و مجموعه سپاه ناحیه اهر تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی بروکراسی یا کاغذبازی اداری را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان در جامعه دانست و تصریح کرد: بروکراسی اداری، عامل بسیاری از پسرفت‌ها و تعطیل شدن کارگاه‌های تولیدی مولد در شهرهاست. اگر این مشکل بزرگ از جامعه رفع شود، می‌توان به صنعت و اقتصاد هر منطقه به دیده مثبت نگریست.

صفری ادامه داد: وقتی شخصی به دلیل نداشتن مدرک در یک کارخانه به‌جای مدیرعاملی فقط می‌تواند مدیر بخشی از تولید شود و شخص دیگر به دلیل داشتن مدرک و بدون زحمت مدیرعامل می‌شود، جای سوال دارد. باید قبول کرد تولیدکننده به‌اندازه شخص فارغ‌التحصیل اطلاعات و تجربه دارد چون در میدان تولید است و مسائل را بدرستی درک کرده است؛ به این دلیل که سرمایه‌گذاران با 80 درصد ریسک وارد کارهای تولیدی می‌شوند و این یعنی می‌خواهند کار کنند، تولید را افزایش دهند و جامعه را به‌سوی پیشرفت و آبادانی رهنمون کنند. ولی متاسفانه برخی بدون زحمت می‌خواهند ثمره زحمات آنان را تاراج کرده و در مقابل فعالیت‌های آنان سنگ‌اندازی کنند.

صفری در پایان خطاب به جوانان تحصیلکرده جویای کار گفت: کسب روزی حلال فقط در سایه همت فردی ممکن است. می‌توان گفت نبود خودباوری و ادعاهای کاذب برخی جوانان مانع کارآفرینی است. هر جوان باید قبول کند پله اول باید کوچک باشد و به یاد داشته باشد که از کجا شروع کرده تا بتواند به پیشرفت‌های روزافزون دست پیدا کند وگرنه بلندپروازی‌های بدون پشتوانه نتیجه‌ای جز شکست ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها