شرکت ژاپنی هوندا بتازگی رباتی را طراحی کرده که می‌توان از آن برای کوتاه کردن چمن استفاده کرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۱۰

این ربات هوشمند میمو (Miimo) نام دارد و در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد. میمو دارای حسگرهایی ویژه برای تشخیص چمن و نیز موانع پیش‌روست. اگر انسان، حیوان یا جسمی در مسیر حرکت وجود داشته باشد، میمو براحتی متوجه آن شده و جهت حرکت خود را تغییر می‌دهد. برای تعیین محدوده کارکرد این ربات نیز کافی است محیط مورد نظر را با قرار دادن سیم مخصوص در اطراف آن محصور کرد. میمو دارای قابلیت ضدسرقت است. به محض این‌که این ربات از زمین بلند شود، آژیر آن به صدا درمی‌آید. همچنین برای راه‌اندازی دوباره این ربات، کاربر باید رمز آن را وارد کند. این ویژگی‌ها سبب کاهش احتمال سرقت آن می‌شود. دو مدل میمو قرار است با قیمت‌های 2500 و 2800 دلار به بازار عرضه شود.

کلاهی برای مبارزه با سرطان

سرطان یکی از بیماری‌هایی است که هر ساله جان عده زیادی را می‌گیرد. سرطان مغز یکی از انواع این بیماری‌هاست که موجب رشد افسارگسیخته سلول‌های مغزی و ایجاد تومور می‌شود. در این میان، گروهی از پژوهشگران گجتی ساخته‌اند که می‌تواند طول عمر مبتلایان به تومور مغزی را افزایش دهد. این گجت یک کلاه الکتریکی است که روی سر بیمار قرار می‌گیرد. این کلاه می‌تواند میدان‌های الکتریکی ضعیفی را ایجاد کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد ایجاد میدان‌های الکتریکی ضعیف موجب اختلال در شکل‌گیری و رشد تومور شده و در نتیجه می‌تواند روند کلی سرطان را کُند کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گجت می‌تواند میانگین عمر این بیماران را از
16 به 21 ماه افزایش دهد. با این اوصاف، هزینه استفاده هر روزه از این کلاه 700 دلار است که برای بسیاری از بیماران هزینه‌ای گزاف به شمار می‌آید.

رقیب فیت‌بیت وارد می‌شود

شرکت گارمین بتازگی از محصول جدید خود با نام ویوو اسمارت 3 (Vivosmart3) رونمایی کرده است. این محصول که برخی کارشناسان آن را رقیبی جدی برای معروف‌ترین دستبند هوشمند ورزشی دنیا یعنی فیت‌بیت می‌دانند، با قیمتی به مراتب کمتر به بازار عرضه می‌شود. ویوو اسمارت 3 دارای سه ویژگی اصلی و متمایز است. اول این‌که این دستبند می‌تواند تعداد دفعات وزنه زدن را در تمرینات بدنسازی شمرده و به کاربر اعلام کند. قابلیت دوم نیز تعیین میزان آمادگی جسمانی کاربر است. این دستبند هوشمند همچنین می‌تواند تمرینات ورزشی مشخصی را به کاربر توصیه کرده و میزان تنش وارد شده به بدن او را ارزیابی کند. ویوو اسمارت 3 قرار است با قیمت 139 دلار به بازار عرضه شود. گفتنی است کمتر دستبند هوشمندی در بازار یافت می‌شود که با داشتن این مجموعه از قابلیت‌های پیشرفته با قیمت زیر 200 دلار به فروش برسد.

صفحه کلیدی برای پدربزرگ‌ها

ورود رایانه و صفحه کلیدهای مربوط به آن سبب شد بساط انواع ماشین‌های تایپ دستی برای همیشه جمع شود. با این حال، شاید هنوز هم بعضی‌ها از دیدن و کار کردن با ماشین‌های تایپ دستی قدیمی لذت ببرند. همین مساله، انگیزه‌ای برای طراحی صفحه کلید پنا (Penna) شد. پنا که برای کار با انواع سیستم‌عامل اعم از ویندوز، اندروید و iOS طراحی شده، خاطره چند دهه پیش را برای کاربران زنده می‌کند!

دکمه‌های پنا به شکل دکمه‌های ماشین‌های تایپ قدیمی طراحی شده است. این گجت از طریق بلوتوث 4.2 به دستگاه مورد نظر متصل می‌شود. گفتنی است کاربر می‌تواند همزمان تا پنج دستگاه مختلف را به این صفحه کلید متصل کند. یکی از ویژگی‌های جالب پنا، وجود اهرم دستی است که در ماشین‌های تایپ دستی وجود داشت. با بالا بردن این اهرم، کاربر امکان ذخیره متن تایپ شده خود را می‌یابد.

تولد دوباره یک نوستالژی

تقریبا همه کسانی که تجربه کار با یکی از قدیمی‌ترین کنسول‌های بازی جهان یعنی «آتاری» را دارند، بازی پونگ (Pong) را بخوبی به خاطر می‌آورند. این بازی دوکاربره درواقع شبیه‌سازی بازی تنیس روی میز است. بتازگی یک شرکت فعال در زمینه نوآوری، نمونه‌ای واقعی از این بازی را طراحی کرده است. این گجت شبیه یک میز کوچک پذیرایی است و دو کاربر با قرار گرفتن در دو سر آن می‌توانند راکت این بازی را به صورت افقی حرکت داده و توپ را روی سطح این میز به حرکت درآورند. این میز علاوه بر اینها دارای پورت USB است که امکان شارژ انواع گوشی یا تبلت را فراهم می‌کند. امکان پخش انواع فایل‌های صوتی به صورت استریم از طریق ارتباط بلوتوثی نیز از دیگر قابلیت‌های پونگ است. این میز بازی قرار است در چهار رنگ مختلف به بازار عرضه شود.

شبیه‌سازی حرکت خودرو برای خواب نوزاد!

بسیاری از بچه‌های کم سن و سال وقتی در داخل خودروی در حال حرکت قرار می‌گیرند، بدون دخالت پدر یا مادر براحتی به خواب می‌روند. همین نکته، گروهی از مهندسان اسپانیایی شرکت فورد را به فکر طراحی تختخوابی با قابلیت شبیه‌سازی حرکات واقعی خودرو انداخت. این گهواره می‌تواند صدا، حرکت و حتی نوری را که طی حرکت خودرو به کودک می‌رسد، شبیه‌سازی کند. این گجت مکس موتور دریمز (Max Motor Dreams) نام دارد. چند لامپ LED موجود در این گجت، نوری را که کودک در حالت عادی در حرکت خودرو می‌بیند، ایجاد می‌کند. همچنین چند اسپیکر در زیر این تخت نیز صدای موتور خودرو را ایجاد می‌کنند. همچنین کف این تخت نیز حرکاتی مشابه لرزش صندلی خودرو را ایجاد می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این نوآوری، امکان ذخیره حرکات واقعی خودرو توسط اپلیکیشن گوشی کاربر و بازسازی آن است.

هوشمندساز خانگی

گجت جدیدی به نام نوبریت تاچ‌پوینت (NuBryte Touchpoint) می‌تواند خانه ما را به یک خانه هوشمند تبدیل کند. این دستگاه طی چند دقیقه در محل قرارگیری کلید لامپ روی دیوار خانه قابل نصب است. کنترل تجهیزات مختلف خانه با این گجت از طریق پنل آن یا اپلیکیشن ویژه گوشی هوشمند امکان‌پذیر است.

یکی از این قابلیت‌ها، سامانه دزدگیر این گجت است. نوبریت تاچ‌پوینت به دلیل برخورداری از دوربین و نیز حسگر حرکتی می‌تواند ورود افراد غیرمجاز به خانه را شناسایی کرده و ضمن به صدا درآوردن آژیری بسیار بلند، تصاویری از خانه را به صورت زنده و مستقیم به گوشی همراه صاحبخانه ارسال کند. با این گجت امکان خاموش و روشن کردن لامپ‌های قرار گرفته در اتاق‌های مختلف، آن هم از راه دور فراهم می‌شود. همچنین در صورت نصب چند دستگاه‌ در اتاق‌های خانه، اعضای خانواده می‌توانند از آن به عنوان آیفون داخلی برای صحبت با هم استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها