یک اخراج اشتباه + 2 گل آفساید؛ بایرن این گونه حذف شد

دزدی بزرگ در لیگ قهرمانان

3 گل از کریستین رونالدو، چهل و ششمین هت تریک او و رسیدن به عدد صد گل در لیگ قهرمانان اروپا. رئال مادرید با درخشش مرد پرتغالی، بایرن را از پیش رو برداشت، اما ستاره‌های اصلی در ماراتن 120 دقیقه سانتیاگو برنابئو رونالدو و هم تیمی‌هایش نبودند؛ تیم زیدان با کمک محسوس تیم داوری و اشتباهات فاحش آنها مقابل بایرن پیروز شد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۶۹

جدال حساس رئال مادرید و بایرن در 90 دقیقه با برتری 2 بر یک تیم آلمانی به پایان رسید تا با توجه به پیروزی 2 بر یک رئال در بازی رفت، بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود. در جریان 90 دقیقه روبرت لواندوفسکی (53ـ پنالتی) و سرخیو راموس (78ـ گل به خودی) برای باواریایی‌ها و رونالدو (76) برای کهکشانی‌ها گلزنی کردند، اما اتفاق مهم اخراج آرتورو ویدال و ده نفره شدن بایرن در دقیقه 84 بود. همین برتری عددی باعث شد رئال مادرید توسط رونالدو در دقایق 105 و 110 و مارکو آسنسیو در دقیقه 112 دروازه بایرن را باز کند تا پایانی تلخ برای بایرن مونیخ و کارلو آنچلوتی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان رقم بخورد. البته تلخی این شکست نه به دلیل رقم خوردن نتیجه 4 بر 2 که به دلیل اشتباهات فاحش تیم داوری بود.

داور مجارستانی بازی، دو گل آفساید کریستیانو رونالدو را سالم اعلام کرد و در تصمیم بحث‌برانگیز دیگر، آرتورو ویدال، هافبک شیلیایی بایرن مونیخ را در دقایق پایانی بازی به اشتباه اخراج کرد تا این تیم در وقت‌های اضافه ده نفره بازی کند. همین باعث شد در پایان بازی آرین روبن، آرتورو ویدال و کارلو آنچلوتی بشدت علیه داور مسابقه موضع گیری کنند و بگویند؛ رئال با دزدی بایرن را برد.

ویدال: لیگ قهرمانان جای این‌گونه دزدی‌ها نیست!

هافبک شیلیایی تیم فوتبال بایرن مونیخ هم به قضاوت پراشتباه و جنجالی داور بازی برگشت تیمش برابر رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بشدت اعتراض کرد. هافبک شیلیایی باواریایی‌ها در فاصله شش دقیقه به پایان بازی در حالی کارت زرد دومش را گرفت و اخراج شد که تصاویر آهسته تلویزیونی، اشتباه محرز ویکتور کاسای را برای تشخیص حرکت او ثابت می‌کرد زیرا او با تکلش کاملا توپ را زد. علاوه بر این داور مجارستانی بازی دو گل آفساید کریستیانو رونالدو را سالم تشخیص داد که این کار میزبان آلمانی را برای صعود سخت‌تر کرد. ویدال در پایان بازی گفت: لیگ قهرمانان جای این‌گونه دزدی‌ها نیست. (سرقت) کاملا مشخص بود و اوضاع طوری شد که به سلامت بازی شک می‌کردی. ما می‌خواستیم صعود کنیم اما اتفاقاتی که افتاد ما را بشدت عصبی کرد؛ این‌که سرنوشت یک بازی در این سطح از اهمیت می‌تواند توسط داور تعیین شود. قضاوت او پر از اشتباه بود و او بود که ما را از لیگ قهرمانان حذف کرد. زمانی که به این وضوح حقت را می‌‌خورند، طبیعی است که خشمگین باشی و به همه چیز شک کنی.

آرین روبن هم در پایان این بازی گفت: واقعا تماشای این بازی لذت‌بخش بود اما سرنوشت با تصمیمات داوری رقم خورد. من دوست ندارم در مورد داوری صحبت کنم اما او واقعا اشتباهاتی نابخشودنی را مرتکب شد. سلسله اشتباهات کاسای نتیجه را رقم زد و متاسفانه فقط یک بار دچار خطا در تشخیص نشد!

زیدان: باید می‌بردیم و بردیم

سرمربی کهکشانی‌ها از عملکرد تیمش بخصوص مهاجم پرتغالی خود، در شب پیروزی برابر بایرن مونیخ و صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا ابراز خرسندی کرد. زیدان گفت: بازی بسیار پایاپای بود اما در نهایت ما نتیجه گرفتیم و حقمان هم بود چون یکی از بهترین بازی‌هایمان را برابر یکی از بهترین تیم‌های اروپا انجام دادیم. این سخت‌ترین بازی بود که داشتیم اما با این وجود شش گل زدیم و بسیار خوشحالیم. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم چون آنها با خونسردی کارشان را ادامه دادند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، زیدان ناگزیر مجبور به پاسخ دادن به تصمیمات بحث‌برانگیز داوری مسابقه شد که نتیجه را تحت تاثیر قرار داد. او اما به شیوه‌ای سیاستمدارانه بحث را به سمتی کشاند تا نتیجه را به توانایی تیمش برای کسب نتیجه دلخواه نسبت دهد نه مسائل داوری. سرمربی فرانسوی کهکشانی‌ها تاکید کرد: کار داور سخت است اما کار ما فراتر از زدن گل‌های آفساید یا برتری به لطف کارت‌های داور به بازیکنان حریف بود. من فکر می‌کنم که حق ما بود که به مرحله بعد صعود کنیم چون شش گل زدیم و تلاش فراوانی انجام دادیم. ما باید می‌بردیم و بردیم.

کنایه آنچلوتی به داور مجارستانی: کارت را خوب انجام دادی!

اشتباهات ویکتور کاسای در روند و نتیجه بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ آنقدر تاثیرگذار بود که کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی بایرن که معمولا درباره مسائل داوری صحبت نمی‌کند، این بار نتوانست درباره داور صحبت نکند. کارلو آنچلوتی در پایان بازی گفت: من فقط می‌توانم بگویم که عملکرد داور بد بود. بعد از بازی با او صحبت کردم و گفتم کارت را خوب انجام دادی! (به صورت کنایه‌آمیز). به نظرم وقتش شده است که از کمک داوران ویدئویی استفاده کنیم چون با این وضع نمی‌شود با سرنوشت صعود یک تیم به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی کرد. در این بازی همه چیز داشت بر وفق مراد‌مان پیش می‌رفت جز داوری. حیف شد، چون سوای مساله داوری، بازی در سایر موارد بی‌عیب و نقص بود. من به بازیکنانم می‌بالم چون آنها هر کاری از دست‌شان ساخته بود و حتی بیشتر از آن انجام دادند اما بعد اتفاقاتی رخ داد که دیدید. شاید داور در حد این بازی نبود. من بعد از بازی با زیدان صحبت کردم و او هم حرف مرا در مورد این‌که عملکرد داور ضعیف بوده است، تائید کرد. چنین اشتباهاتی در این سطح از رقابت‌ها نباید رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها