جام جم آنلاین: علل اصلی چاقی شامل یک رژیم غذایی ناسالم و عدم تحرک است اما مشکل این است که معمولا خطرات چاقی زیاد خیلی جدی گرفته نمی شود.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۲

چاقی به همراه افزایش فشار خون و قند خون بالا در ایجاد سندرم متابولیک نقش دارد . متابولیسم افراد مبتلا به این سندرم در معرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می گیرند.
بهگزارش ار.ایکس.پی.جی ، میلیون ها نفر بویژه افراد 40 سال به بالا در معرض این خطر هستند. آلفرد ویرث ، از انجمن چاقی آلمان در هامبورگ می گوید یک دلیل دچار شدن به سندرم متابولیک ، چاقی و بخصوص چربی اطراف اندام های داخلی است.
چربی به سه اسید چرب آزاد شکسته می شود. این اسید های چرب عمل انسولین را که پانکراس برای ثابت نگه داشتن قند خون تولید می کند متوقف می نماید و این امر بسادگی منجر به چاقی می شود.
افراد مبتلا به سندرم متابولیک در معرض افزایش احتمال ابتلا به دیابت قرار دارند.
از آنجا که مقدار چربی درخون نیز افزایش می یابد ، بقایای آن در عروق جمع می شود. هم دیابت و هم چاقی باعث افزایش فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و یا حتی حمله قلبی می شوند.
اندازه گیری دور کمر یکی از راه های ارزیابی این خطر است. حد نهایی نرمال برای مردان 102 و برای زنان 88 سانتی متر است.
هرچه زودتر در این مورد چاره جویی شود ، شانس سلامت افزایش می یابد.
مصرف غذاهای سرشار از اسید چرب امگا  سه و ورزش منظم توصیه های متخصصان برای حفظ وزن متعادل و به حداقل رساندن ابتلا به سندرم متابولیک است. مصرف دارو نیز بنا به تجویز پزشک گاهی لازم است.
مشکل این است که مردم گمان می کنند اگر احساس خوبی داشته باشند حتما سالمند اما چیزی بعنوان فرد سالم چاق معنی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها