حیاطی زیباتر از همیشه!

اول سال که شد قرار گذاشتیم امسال را به سالی خوب و زیبا تبدیل کنیم. از آنجا که به قول ما ایرانی‌ها سالی که نکوست از بهارش پیداست باید بهار را تاسرحدامکان تحویل بگیریم و آن را در هر گوشه کنار زندگی پرورش دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۱۴

پس اول از همه به سراغ حیاط خانه و آپارتمان می‌رویم و به هرچه قشنگ‌تر کردن آن می‌پردازیم. می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه باشید تا نشانتان دهیم:

دوچرخه

بچه‌ها بزرگ می‌شوند، اما وسایل بازی‌شان باقی می‌ماند و می‌تواند روزی به درد بخورد. همین دوچرخه ابزاری بسیار مناسب برای تزئین گوشه‌ای از حیاط منزل شماست. اگر دوچرخه‌ای قدیمی گوشه انباری منزلتان خاک می‌خورد وقتش رسیده که سراغش بروید و برای نقشه‌ای جدید آماده‌اش کنید. ابتدا دوچرخه را به سلیقه خودتان رنگ بزنید. می‌توانید آن را یکدست رنگ کنید یا از تلفیق چندرنگ استفاده کنید.

حتی چرخ‌ها را هم رنگ بزنید. وقتی رنگ خشک شد در قسمت صندلی و سبد جلویی دوچرخه (اگر دارد) گلدان‌هایی با گل‌های شاداب قرار دهید. دوچرخه را گوشه‌ای از حیاط بگذارید تا هرکه وارد خانه می‌شود از دیدن آن لذت ببرد.

یک اجاق گل

خوب نگاهش کنید. بی‌شباهت به یک شاهکار نیست، اما شما می‌توانید با کمی تلاش و دقت آن را برای گوشه حیاط خانه بسازید. دایره‌ای بکشید و دورتادورش سنگ یا آجر بچینید. داخل دایره کف زمین را با خاک اره یا خرده چوب بپوشانید. سپس تعدادی چوب تکه شده به شکل هیزم وسط قراردهید تا حالت هیزم پیداکند. روی آنها هم تعدادی گل بگذارید. حالا سراغ آتشدان بروید. ابتدا به کمک نجار سه تیرچوبی را به هم وصل کنید و آن را روی زمین کار بگذارید. سپس سطلی را از آن آویزان کنید و داخل آن گلدان قراردهید. اجاقی آماده کرده‌اید که آتش و غذای داخل قابلمه‌اش از جنس گل است. می‌توانید از تیرها آبپاش و بیلچه آویزان کنید تا منظره جالب‌تری پیدا کند.

قورقوری

این قورباغه‌ها جان می‌دهند برای این که در گوشه‌ای از حیاط جا خوش کنند و صدای دل انگیزشان را ول بدهند؛ قورقورقور! برای درست کردن قورباغه ابتدا سنگ‌هایی در ابعاد مناسب پیداکنید. سر، چشم‌ها، بدن و دو سنگ مناسب برای هرپا. برای شکل دادن به سنگ‌ها می‌توانید آنها را تراش بدهید. سنگ‌ها را با چسب چوب به یکدیگر بچسبانید. چشم‌ها را هم رنگ کنید و در جای خود بچسبانید. قورباغه را در باغچه قرار دهید تا برای خود قورقور کند و خوش باشد.

شلنگ و گل

فرض کنید این دکور زیبا بر یکی از دیوارهای حیاط منزلتان آویزان باشد. دیگر چیزی از آن چشمگیرتر هست؟ اگر شما هم همین اندازه دوستش دارید همین الان دست به کار شوید و این دکور زیبا را درست کنید. شلنگی که سرش آبپاش دارد را مانند تصویر به صورت چندحلقه بپیچید و آن را با چندتکه سیم مستحکم کنید. روی آن باسلیقه مقداری گل مصنوعی یا گل خشک به همراه برگ‌هایشان بپیچید. نیازی نیست گل‌های جدید بخرید. اگر دستی بر گلسازی دارید آنها را درست کنید یا از گل‌هایی که سال‌هاست گوشه خانه دارید و به نظرتان تکراری شده‌اند استفاده کنید. مقداری سیم را به‌صورت تکه‌تکه برش دهید و از آنها چند مروارید مصنوعی عبور دهید به‌طوری که مانند سر این آبپاش حالت آبی که به بیرون ریخته می‌شود را پیدا کند. آنها را با ظرافت داخل سوراخ‌های سر آبپاش کنید و سفت کنید. حلقه به‌دست آمده را مانند تصویر به دیوار حیاط بیاویزید.

یک کتری گل

کتری بزرگ مادربزرگ‌تان که سال‌هاست از آن استفاده نمی‌کند را از او بگیرید و برای آن نقشه‌های هنرمندانه بکشید. کتری را رنگ کنید و بعد در آن گل قرار دهید. می‌توانید هم از گل‌های طبیعی استفاده کنید و هم مصنوعی. منظره‌ای بسیار عاطفی و رویایی شکل می‌گیرد.

ناودان و آبپاش

اگر آبپاش فلزی قدیمی رنگ و رو رفته در خانه دارید می‌توانید با قراردادن آن در کنار ناودان و رنگ‌آمیزی آن منظره‌ای جالب درست کنید. از آهنگر محل کمک بگیرید و از او بخواهید آبپاش را به ناودان جوش بدهد. رنگ کردن آن کار سختی نیست. رنگ دلخواهتان را از فروشگاه تهیه کنید وکل ناودان و آبپاش را رنگ‌آمیزی کنید. این بار که باران بیاید از آبپاش بیرون پاشیده می‌شود.

صندلی

صندلی کهنه قدیمی هم می‌تواند در زیباسازی حیاط خانه کاربرد داشته باشد. صندلی زهواردررفته قدیمی‌تان را به حیاط آورده و آن را به رنگی مناسب درآورید. بعد یک یا چند گلدان با گل‌های زیبا روی آن بگذارید.

صندلی جز نشستن ما موارد مصرف دیگر هم می‌تواند داشته باشد.

لیلا رعیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها