گشتی در بازار گل امام رضا(ع)

بهار را به خانه بیاوریم

هوا هنوز تاریک است و با حرکت عقربه‌‌های ساعت، خورشید کمی بر تاریکی غلبه می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۸۷

عطر گل مریم، شب‌بو و میخک فضا را پر کرده و هر چه به در ورودی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوی، بوی خوش گل‌ها بیشتر به مشامت می‌رسد. ساعت 5 صبح است ولی همه پر انرژی مشغول کار هستند و کم کم مشتری‌های دوست‌دار گل و گیاه هم بر تعدادشان اضافه می‌شود. اینها تصویر کوچکی از بازار گل امام رضا(ع) است که در شرق تهران قرار گرفته و با دل کندن از خواب ناز، می‌توان انبوهی از گل‌ها و گیاهان را دید و با خرید گل و گیاه آن هم با قیمت بسیار مناسب، زیبایی و نشاط را به خانه برد.

بازاری که تعطیل نمی‌شود

بازار گل امام رضا(ع) هیچ‌وقت تعطیل نیست و حتی جمعه‌ها هم می‌توان برای خرید گل و گیاه به آن مراجعه کرد. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گل و گیاه تهران محسوب می‌شود و گل‌فروش‌های زیادی از سراسر ایران برای خرید به آن مراجعه می‌کنند. بازار گل امام رضا(ع) از ساعت 5 صبح باز است و اگر قصد دارید برای خانه‌تان گل‌های شاخه‌ای زیبا بخرید، باید صبح زود بروید تا بتوانید گل‌های تازه و زیباتری را خریداری کنید. گل‌های شاخه‌ای در بسته‌بندی‌های بزرگ به فروش می‌رسند و قیمت آنها با گل‌فروشی‌ها اختلاف زیادی دارند، مثلا شما می‌توانید یک بسته 50 شاخه‌ای گل نرگس هلندی را با 12 هزار تومان بخرید و با خرید این گل، زیبایی خاصی را در خانه‌تان به وجود بیاورید. فقط حواس‌تان باشد در مناسبت‌های خاص قیمت گل‌ها کمی بیشتر می‌شود.

گلخانه را از قلم نیندازید

بازار گل امام رضا(ع) یک گلخانه بسیار بزرگ هم برای دوستداران گیاهان آپارتمانی دارد منتها این گلخانه با تمام گلخانه‌‌هایی که تا الان دیده‌اید فرق می‌کند. وقتی وارد این گلخانه می‌شوید انگار داخل یک جنگل سرسبز رفته‌اید، تا چشم کار می‌کند همه جا سبز است و هوای مرطوب حس خوبی را برای آدم به وجود می‌آورد. در این گلخانه می‌توانید انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی را پیدا کنید حتی گیاهان آپارتمانی کمیاب را هم می‌توان در این گلخانه پیدا کرد.

گیاهان این گلخانه بسیار باکیفیت هستند و با خیال راحت می‌توانید گیاهی که با محیط خانه‌تان سازگاری داشته باشد، بخرید.

ارزان بخرید

اگر می‌خواهید گلدان‌های پر از گل بخرید و پول کمی هم برای آن بپردازید، کمی از گلخانه پایین‌تر بروید و از قسمت فروش گل و گیاه باغچه‌ای، گلدان مورد نظر خود را خریداری کنید.

گلدان‌ها به قدری ارزان هستند که می‌توانید تعداد زیادی از آنها را بخرید برای مثال، یک گلدان زیبای شمعدانی را در این قسمت می‌توانید با قیمت 4000 تومان بخرید. برخی از فروشندگان گلدان‌ها را به‌صورت عمده هم می‌فروشند که خرید به‌صورت عمده بیشتر به نفع‌تان است البته به شرطی که جای نگهداری برای تعداد زیاد گلدان را داشته باشید. در این قسمت از بازار، می‌توانید برای باغچه خود انواع و اقسام نهال و گل و گیاه را با قیمت مناسب بخرید.

هر چه بخواهید هست

یکی از ویژگی‌های خوب بازار گل امام رضا(ع) این است که شما می‌توانید هر چیزی را که به گل و گیاه مربوط می‌شود، ببینید و بخرید. انواع و اقسام خاک، لوازم باغبانی و حتی لوازم تزئین گل هم در این بازار وجود دارد و با خرید سبدهای چوبی زیبا و کمی خلاقیت، می‌توانید سبد گل‌های ارزان قیمت درست کنید. گل‌های مصنوعی هم در این بازار فروخته می‌شود که در بین آن همه گل و گیاه زیبا چندان به چشم نمی‌آید. قسمت انتهایی بازار هم به فروش انواع و اقسام گلدان اختصاص دارد که قیمت این گلدان‌ها تقریبا نصف گلدان‌های موجود در بازارهای سطح شهر است. فقط یادتان باشد که برای رفتن به این بازار گل، حتما با خودتان ماشین ببرید تا بتوانید هر چقدر دلتان می‌خواهد خرید کنید، چون بیش از 100 غرفه فروش گل و گیاه در این بازار وجود دارد و حتما برای خرید زیاد، وسوسه خواهید شد. برای رفتن به این بازار گل، باید به اتوبان امام رضا(ع)، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران بروید.

کاملیا تجریشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها