نه نتیجه خوب بود و نه جوانگرایی شد

بزرگ‌نمایی یک حضور

نتایج تیم تنیس روی میز ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا رضایت‌بخش نبود و به بررسی لازم نیاز دارد. ایران با ترکیب افشین نوروزی، امین احمدیان، میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی، محمدعلی رویین‌تن، ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری، مریم صامت و فاطمه جمالی‌فر در سه بخش انفرادی، دونفره و تیمی شرکت کرد که کار ورزشکاران ما در روز ماقبل پایانی به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۶۰

با مقایسه نتایج دوره قبل باید گفت نتایجی که در رقابت‌های 2017 به دست آمد، خوب نبود و طبق معمول، فدراسیون دلخوش به گرفتن یک گیم از برخی بازیکنان بزرگ بود. تیم مردان ایران در این دوره با دو رتبه سقوط در رده نهم قرار گرفت و تیم بانوان نیز با تکرار رتبه قبلی‌اش باز هم دوازدهم شد. این نتایج در حالی به دست آمد که دوره قبلی به میزبانی تایلند، فقط نیما عالمیان توانست به جمع 32 بازیکن برتر راه پیدا کند و سایر نمایندگان ایران در بخش‌ مردان حضور در جمع 64 بازیکن را تجربه کرده بودند.

مقایسه آماری

تسنیم در یک مقایسه آماری به ترکیب تیم‌های اعزامی در این دوره و همچنین دوره گذشته و میانگین سنی آنها پرداخت که نتیجه این گونه شد:

تیم مردان در سال 2017: افشین نوروزی، امین احمدیان، میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی و محمدعلی رویین‌تن (میانگین سنی حدود 24 سال)

تیم مردان در سال 2015: نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، میعاد لطفی، پوریا عمرانی و افشین نوروزی (میانگین سنی حدود 5/23 سال)

تیم بانوان در سال 2017: ندا شهسواری، مهشید اشتری، صبا صفری، مریم صامت و فاطمه جمالی‌فر (میانگین سنی حدود 5/22 سال)

تیم بانوان در سال 2015: ندا شهسواری، مریم صامت، محبوبه عمرانی، فاطمه جمالی‌فر و صبا صفری (میانگین سنی حدود 5/22 سال)

این آمار نشان می‌دهد جوانگرایی صورت نگرفته و فدراسیون با اعلام این‌که ترکیب تیم 2017 جوان و جدید، اما تیم 2015 کامل و باتجربه بوده است، سعی دارد نتایج خود را توجیه کند و به نوعی فرار به جلو داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها