622 میلیون پوند برای فروش میلان

میلان، چشم‌‌بادامی شد

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و ماه‌ها مذاکره، باشگاه بزرگ و پرافتخار آث میلان رسما به یک کمپانی چینی فروخته شد. دیروز امضاهای نهایی مالکان جدید باشگاه میلان پای برگه انتقال زده شد و با اعلام رسمی سایت میلان این باشگاه با مبلغ 622 میلیون پوند (2924 میلیارد تومان) به کنسرسیوم چینی «سینویوروپ» فروخته شد تا دوران ریاست 31 ساله سیلیویو برلوسکنی بر روسونری‌ها پایان یابد.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۰۶

همه طرفداران میلان می‌دانند که میلان بسیاری از افتخارات خود را مدیون این مرد پررمزوراز است که حواشی بسیاری در مورد فساد او هم وجود دارد. میلان 18 قهرمانی در سری A ایتالیا، پنج قهرمانی در کوپا ایتالیا، هفت قهرمانی در سوپرجام ایتالیا، هفت قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، پنج قهرمانی در سوپرجام اروپا، سه قهرمانی در جام بین قاره‌ای و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان به‌دست آورده که بخش مهمی از این کارنامه قابل احترام،‌ مربوط به زمان ریاست سیلویو برلوسکنی است؛ مردی که رد پای او نه‌تنها در ورزش که در سیاست ایتالیا هم دیده می‌شود. این مرد 80 ساله، چهار سال قبل در دادگاه فدرال ایتالیا به‌دلیل کلاهبرداری به حبس محکوم شد؛ اما به‌دلیل کهولت سن، حکم او را به خدمات اجتماعی تبدیل کردند و یکی از نتایج این حکم، همان عکس معروفی است که او را در لباس رفتگران نشان می‌دهد.

در واگذاری دیروز، بیش از این 70 درصد سهام باشگاه میلان به این کمپانی واگذار شد و به این ترتیب هیات مدیره فعلی باشگاه دیگر وجود خارجی نخواهد داشت و به همین دلیل پنجشنبه‌شب اعضای آن استعفا کردند.

آدریانو گالیانی و دست راست سیلویو برلوسکنی در باشگاه میلان هم دفتر خود را در این باشگاه خالی کرد. این در حالی است که بعد از استعفای اعضای هیات مدیره میلان، تنها فردی که از هیات مدیره قبلی در هیات مدیره جدید باشگاه میلان باقی خواهد ماند، لئوناردو کانتامسا خواهد بود.

برلوسکنی: مجبور بودم میلان را بفروشم

سیلویو برلوسکنی، رئیس سابق میلان، تائید کرد که فروش این باشگاه برای بازگشت این تیم به جمع بهترین‌های فوتبال اروپا ضروری بود. برلوسکنی که از سال 1986 مالک باشگاه میلان بود، در این مدت با این تیم به افتخارات زیادی رسید اما سرانجام به‌دلیل مشکلات مالی مجبور شد 9/99 درصد از سهام روسونری را بفروشد. برلوسکنی در نامه‌ای سرگشاده، از دلایلش برای این تصمیم گفت: بعد از گذشت بیش از 30 سال، من جایگاه ریاست میلان را ترک می‌کنم. من با احساسی تلخ این کار را می‌کنم اما با این آگاهی که در فوتبال مدرن، برای رقابت در بالاترین سطح فوتبال اروپا و جهان، نیاز به سرمایه‌گذاری و منابع مالی است که تنها یک خانواده نمی‌تواند آن را تامین کند.

من هرگز احساساتی که میلانی‌ها به ما دادند را فراموش نمی‌کنم. هرگز قدردانی هوادرانی را که از من به خاطر سال‌های ریاست در باشگاه و بردن جام‌های متعدد تشکر کردند، از یاد نمی‌برم. باید ار آدریانو گالیانی تشکر کنم که سازنده خستگی‌ناپذیر و موتور میلان بود. و از صمیم قلب از همه طرفداران هم تشکر می‌کنم؛ میلیون‌ها نفری که در سراسر دنیا ورزشگاه‌‌ها را پر می‌کردند تا فریاد بزنند: زنده باد میلان.

اولین بازی

ساعت 15 امروز به وقت تهران، تیم میلان اولین بازی خود را در شکل و شمایل جدید برگزار می‌کند. اگرچه این بازی در جوزپه مه‌آتزا برگزار می‌شود؛ اما تنها هزار هوادار میلان می‌توانند در این بازی حاضر باشند و بازی را از نزدیک ببینند چون میزبان این بازی اینتر است و تمام ورزشگاه در اختیار هواداران این تیم خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها