عنقریب ، چیزی نمانده بود که سبک و سیاق این راپورت ها را بر هم زده ، یک متد دیگر اختیار کرده ، یک سری حرفها از یک سری امورات دیگر زده ، کار خود را مشکل کرده و وارد معقولات شده ، از برای خود اسباب زحمت و از برای سانسورچی روزنامچه اسباب مشقت
کد خبر: ۱۰۱۹۰۲
فراهم آورده که چه شود؛ که مثلا ابداعی شده ، کار نوی کرده ، این سیاق قاجاری را به دور انداخته ، به طریقه اجانب من جمله یک مردک نصرانی مارسل پروست نام و یک سری مرد کافر غیر حربی من جمله ، گوستاو فلوبر و ویلیام فاکنر و از این قماش نوول های کوتاه سر انداخته و کاری کنیم کارستان بلکه نام حقیر فقیر سراپا تقصیر نیز در عداد این نوولیست ها درج گردد.
لکن ، نامه از پشت نامه و تلگراف از پشت تلگراف و یک سری نامه مجازی از طریق امر دیجیتال از پشت یک سری نامه مجازی که نکند این کار را بکنی و این قلیل خواننده را از سر خود بپرانی که تازه رعایای تحصیل علم کرده و نوکرهای باسواد ، ایضا کسبه و تجار و صنعتگران بلاد به این راپورت ها خو گرفته اگر هیچ جریده نخوانند ، اگر هیچ بوق من تشاء گوش ندهند ، اگر هیچ به این تلفیزیون عنایت نکنند ، هر شب تا این راپورت را نخوانند ، خیال خود را راحت نکرده ، تن بر برین و سر بر بالین نگذاشته ، مقید بوده که از این طریق از احوال مملکت مطلع شده . ایضا میرزا مصطفی خان محدثی ، سرکرده قشون فرهنگی روزنامچه جام جم ، از این امر که مطلع شده ، فی الفور یک تلگراف به حقیر ارسال کرد. در آن درج فرموده که «میرزا ، سری که درد نمی کند ، دستمال از برای چه می بندی؛ بیکار می باشی مگر که می خواهی تغییر روش و منش بدهی؛ تو را گفتند تا تصنیف سازی و راپورت بدهی . تو را چه به نوول و مارسل پروست و الباقی این اراذل؛ سرت را بینداز پایین و این طرف و آن طرف برو و گوشت را تیز کن ببینی در مملکت چه خبر بوده ، هر خبر بوده آن را فی الفور راپورت بده... ایضا این چه فرمایش بود که فرمودی؛ مگر مردم روزنامه خوان دور از جانشان ، دور از جانشان ، بی سواد می باشند که راپورت جنابعالی را التفات نفرمایند. آنها ، گرفته اند آنچه را انداختی . بد به دلت راه مده ، بی جهت راه بدعت پیش مگیر که بدعت کار ابلیس لعنه الله علیه بود و چه و چه و چه» القصه حضرات از هر سو آنقدر فرمایشات موافق عقل فرمودند که حقیر از خر شیطان پیاده شده ، بنا به عهد قدیم به پرگار سابق برگشته تا ببینیم چه شود. کما فی السابق به همان طریق حسن در همان پست راپورت چی مخصوص روزنامچه ، ادای تکلیف کرده و انجام وظیفه نموده و بیاض این ستون به سواد اخبار دست اول و پشت پرده مسود نموده بلکه موافق طبایع قرائ جریده شریفه جام جم بیفتد ، ان شاءالله.

سید علی میرفتاح
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها