گلخونه

گیاهی برای زیبایی محیط کار

بهار که از راه می‌رسد بازار گل و گیاه حسابی رونق می‌گیرد و بازارهای گل و باغ‌های گل و گیاه چه برای بازدید و چه خرید مملو از علاقه‌مندان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۲

خیلی از مدیران خوش‌ذوق و کسانی که دارای دفتر و شرکت هستند هم سعی می‌کنند بخشی از فضای اداری و دفتر خود را با یک گیاه زیبا تزئین کنند و نشاط و آرامشی به محیط کار خود ببخشند.

در این شماره از چاردیواری می‌خواهیم گیاهی را معرفی کنیم که به‌دلیل شیوه آسان نگهداری و رشد قابل قبولی که دارد می‌تواند در گوشه محیط کار شما قرار گیرد.

«آگلونما» با برگ‌هایی زیبا، خانواده و طیفی گسترده از گیاهان را در بر می‌گیرد که همگی ریشه و خاستگاهشان جنوب‌ شرق آسیاست و بشدت سازگار با محیط هستند.

این گیاه به‌دلیل علاقه‌اش به نقاط کم‌نور و مقاومت در برابر خشکی برای نگهداری در فضاهای کاری و اداری بسیار پیشنهاد می‌شود، زیبایی آگلونما به برگ‌های پرپشت، سبزرنگ و نیزه‌ای شکل آن است که بخصوص در اتاق‌های کوچک بخوبی جلوه‌گری و دلربایی می‌کند.

نکاتی درباره نگهداری آگلونما:

این گیاه تحمل نور شدید و مستقیم را ندارد، از قرار دادن آن در معرض نور شدید و مستقیم پرهیز کنید.

آگلونما خودش را با طیف دمایی 10 تا 25 درجه براحتی سازگار می‌کند و در تابستان باید حواستان باشد که هوای محیط بیشتر از 25 درجه نشود.

گفتیم که همه زیبایی این گیاه به برگ‌هایش است، پس به تمیزی برگ‌ها اهمیت بدهید، برای براق کردن برگ‌ها از مواد شیمیایی به هیچ‌وجه استفاده نکنید و غبارپاشی و اسفنج کفایت می‌کند و گیاه را شاداب‌تر نشان می‌دهد.

خاک برگ بهترین تغذیه آگلونماست و برای تقویت آن از خاک برگ بهره ببرید.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها