5 ایراد شایع در خودروهای چینی

در سال های اخیر پیرامون خودروهای چینی موجود در بازار حواشی زیادی مطرح بوده است اما در پی افزایش شدید نرخ ارز و کاهش کیفیت خودروهای تولید داخل در یکی دو سال اخیر،مشتریان نیز ناچارا به خودروهای چینی روی خوش نشان دادند و خواسته و ناخواسته از برخی کاستی ها و نقاط ضعف این خودروها چشم پوشی کردند.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳۸
5 ایراد شایع در خودروهای چینی

به گزارش جام جم آنلاین از ایران جیب، با این حال برخی مشکلات در این خودروها وجود دارد که کمتر خریداری از وجود آن ها خبر داشته و بعضا در بلند مدت نیز مشکل ساز می شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین این موارد بپردازیم.

1- ضعف ایمنی MVM 110 (چری QQ)

ایمنی مسئله کم اهمیتی نیست و با توجه به آمار بسیار بالای تلفات رانندگی در ایران صادر شدن مجوز تولید یا مونتاژ یک خودرو با شرایط ایمنی نامطلوب بسیار تاسف آور و مایوس کننده به نظر می رسد. تاکنون بارها در مورد ایمنی بسیار ضعیف چری QQ صحبت شده اما کوچکترین تغییری از نظر لغو مجوز تولید یا ایمن سازی آن از طرف شرکت عرضه کننده صورت نگرفته است.شاید تصور کنید که استفاده از این خودرو برای تردد شهری چندان هم خطرناک نیست اما باید گفت با توجه به حضور خودروهایی مانند نیسان وانت در مسیرهای شهری و وجود انواع بزرگ راه ها و اتوبان ها در کلان شهر های کشورمان،حتی استفاده شهری از خودروهای نا ایمن نیز منطقی به نظر نمی رسد و با مخاطرات بسیاری همراه است.

2- ضعف دیسک و صفحه کلاچ MVM 315 (چری فالوین)

چری فالوین از یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت اسمی 115 اسب بخار بهره می برد اما این خودرو به خصوص در نمونه اولیه با مشکل شایع و فراگیر داغ کردن صفحه کلاچ مواجه بود که گریبان بسیاری از مالکین را در طی مسیرهای سربالایی و پر ترافیک می گرفت، به شکل دقیق مشخص نیست که در نمونه فیس لیفت شده این خودرو که هم اکنون عرضه می شود، مشکل ضعف کیفیتی صفحه کلاچ حل و فصل شده است یا خیر.

3- زاویه چرخ لیفان X60

لیفان X60 در میان خودروهای چینی موفق در بازار جایگاه مستحکمی دارد، اما پس از بروز برخی مشکلات فنی در لیفان 520 که به تدریج توسط شرکت مونتاژ کننده حل شد و رفع مشکل لیفان 620 با مسئله خنک کاری نامناسب که از ابعاد کوچک رادیاتور ناشی می شد،برگ جدیدی در تاریخچه کوتاه خودروهای لیفان در کشورمان رقم خودرو رقم خورد. لیفان X60 به عنوان سومین مدل این خودروساز با مسائل تازه ای به بازار قدم گذاشت.ضعف مجموعه کلاچ و دیسک صفحه در این مدل نیز محسوس است که به خصوص در گذر از مسیر هایی با شیب مثبت زیاد،می تواند برای مالکین مشکل ساز شود اما ایراد شایع تر لیفان X60 کمبر منفی بسیار چشمگیر بر روی چرخ های عقب است که حتی به چشم افراد غیر فنی نیز به وضوح دیده می شود.

ظاهرا این مورد همچون ایراد مربوط به دیسک و صفحه در فراخوان هایی توسط شرکت عرضه کننده رفع می شود اما بازهم نمونه هایی از این خودرو وجود دارند که در اثر این کمبر منفی دچار خوردگی شدید لبه های داخلی تایرهای عقب می شوند.این مسئله در صورت استفاده از تایر عریض و پهن تشدید شده و ممکن است به تماس چرخ با لوله انتقال بنزین منجر شود و شرایط خطرناکی را رقم بزند.از این رو لازم است که مالکین این خودرو نسبت به زاویه چرخ های عقب حساس بوده و با مراجعه به تعمیرگاه و نمایندگی نسبت به تنظیم آن ها اقدام نمایند.

4- انحراف به راست جیلی EC7

این مدل از جیلی یکی از ایمن ترین خودروهای نسبتا ارزان قیمت راه یافته به کشورمان در چند سال اخیر محسوب می شود که موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از مرکز تست تصادف اروپایی شده است اما برخی نمونه های این خودرو با مشکل عجیبی روبرو هستند که باید آن را به معنای ساده کلمه انحراف به راست در سرعت های بالا توصیف کرد که ظاهرا منجر به حوادثی هم شده است،عجیب است که علیرغم گذشت نزدیک به دوسال از عرضه این خودرو، راهکار جامعی برای رفع این مشکل ارائه نشده است و برخی مالکین که با این مشکل مواجه اند در راستای حل مسئله ناچار به مراجعه به مکانیک های متفرقه شده اند.

5 – ایراد ترمز JAC J5 اتوماتیک

J5 یکی از زیباترین خودروهای 60 میلیون تومانی در بازار کشورمان است.این مدل به لطف طراحی ظاهری خوب و بهره مندی از پیشرانه مهندسی شده توسط میتسوبیشی، فروش بالایی را هم در یکی دوسال اخیر تجربه کرده است اما ایراد عجیبی در سیستم ترمز این خودرو وجود دارد که تا چند ثانیه پس از روشن کردن خودرو در صبحگاه عملکرد مطلوبی را از خود نشان نمی دهد و ظاهرا این مشکل منجر به بروز چند حادثه جزئی نیز شده است،البته شرکت عرضه کننده با انجام فراخوان برای رفع این مشکل دست به کار شده است اما بسیاری مالکین J5 که تاکنون برای انجام فراخوان مراجعه نکرده اند و هنوز با این مسئله دست به گریبان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۶
مشتری مجبور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
نتیجه اینكه خودروهای داخلی محبوتر هستند چون ارتباط بین مشتری و نمایندگیها را از همان روز اول فعال میكند و در طول مدت گارانتی مثل كاركنان نمایندگی باید سر وقت در محل حاضر باشی تا خودرو رفع عیب شود كه البته با پاسخ این عیب عادی هست و این عیب مشكل خاصی نداره و علافی روزمره و بلاتكلیفی روبر خواهی شد
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
فقط پ ر ا ی د بخرید - خیلی ایمن هست .... البته اگه تو پاركینگ بمونه هااااا
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
به اندازه روز هایی كه سوار ماشین 405 خویش شده ام آن را به نمایندگی برده ام
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
اخی..... پراید ما بهتر از ایناس پراید های ما ایمنی بالا دارن
96
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
حالا خودتون قضاوت كنید یه ریال ارزش ندارن 60 میلیون بدی ماشینی كه ترمز نگیره خوب واقعا كه ماشینای چینی همش اشغالن یه جنس درجه 3 چین وارد ایران میشه و پول زیاد هم بدی كه ارزش نداره.با این پولا یه كم بیشتر محصولات كیا و هیوندای رو آدم بخره ضرر نمیكنه+++
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
دوست عزیز ، نمی خوام از محصول كشور چین دفاع نمایم .خودم علاقه وافری به استفاده از تولیدات داخلی دارم چون هموطنان ما در این راستا مشغول بكار هستند .وقتی محصولات ایران خودرو مثل پرشیا و 405 و همچنین انواع سایپا مثل پراید و تیبا را انتخاب می كنی با چند عامل مشمئز كننده مواجه می شوی 1) قیمت غیر واقعی 2) كیفیت بسیار نامطلوب 3) خدمات پس از فروش بی مسولیت و بیچاره كن .من حقیقتا متاسفانه اینها رو به عینه تجربه كرده و خاطرات تلخی برام باقی مانده است .بواسطه این بازار پر تلاطم با توجه به توان مالی خود و مشورت بچه های دو خودرو ساز ، یكدستگاه خودرو جك J5 اتوماتیك علی رغم میل باطنی خود خریداری كرده ام .از سال 93 تاكنون خدا رو شكر مشكل حادی به غیر از اذیت كردن ضبط و پخش ، چیز منفی دیگری مشاهده ننموده ام و موضوع ترمز هم كه شما دوست عزیز احتمالا از روی احساس قضاوت می نمایی مشكلی ندارد و راننده هر خودرویی باید عاقل باشد تا شتاب زده از این وسیله استفاده ننماید.ضمن اینكه باید انتظارات خودمان را در حد خرید خود بالا ببریم.اگرچه معتقدم قیمت هر خودرویی در ایران باید خیلی كمتر از اینها باشد.و متاسفانه به ملت ما بواسطه انحصاری بودن موضوع و وجود دلالان حریص و عدم نظارت مسئولین ذیربط بسیار اجحاف می گردد.نمایندگی های كرمان موتور نیز در قیاس با نمایندگی های ایران خودرو و سایپا قابل قیاس نیستند و از امتیاز بالایی در سرویس دهی و رضایتمندی مشتریان برخوردار هستند...
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
از خودروهای پژو و سمند و .. خیلی بهتره....
96
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
داداش آرمان از روی احساسات حرف نزدم و از روی دلیل كه تو سایت نوشته و دوستانی كه داشتند حرف زدم و از ماشین چینی و نو توقع داری كه چند سال اول هم خوب كار نده بعد هفت سال بیا این حرفا رو بزن ببینم باز میگی همین حرفا رو برو بخر نوش جونت.اصلا ماشین های چینی حرف ندارند ......
نیكو
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
جنس چینی هم شد جنس .متاسفانه در كشور ما بدلیل اینكه اجناس چینی ارزان قیمت هستند.تجارماهم جنس چینی وارد میكنند .واین ازضعف ماست .اگر مردم بتوانند اجناس ایرانی بخرند .سازندگان نیز كیفیت كالاها را بالاتر ببرند .انوقت است كه میشود در ورود اجناس چینی را به كشورمان ببندیم .چون اجناس چینی مانند خودشان پر از عیب وایراد است.
الف مرندی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
دوستان ام وی ام 110 تو چین فقط فقط فقط در داخل فرودگاه ها اونم با حداكثر 30 كیلومتر حق روندن داره تازه با قیمت 1200 دلار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چند میفروشن به مردم ما؟!!!!!!!!!!!!! جام جم اگه راست میگی و طرفدار حق هستی یكم از اینجور مطالب بزار مردم بدونن چطور سرشون كلاه میزارن اینا همون پدرای بچه پولداران كه عكس شون رو میزاری!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
پنج سال لیفان 620 دارم خیلی هم راضی هستم
از خودروهای ایران خودرو وسایپا خیلی بهتره
با این رنج قیمت بهترین میباشند
اگه میتوانید با این قیمت های پایین ماشین های ژاپنی و فرانسوی وآمریكایی و.. سوار شوید انوقت میشود ایراد گرفت.
alireza
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
در سال 1392لیفان 620خریدم تنها در پایان سال گذشته نسبت به تعویض لنت هااقدام كردم . در 67هزار كیلومتر كاركرد دارای كمترین استهلاك و مراجعه به تعمیرگاه بودم . قطعا از خودروهای تاریخ مصرف گذشته ایران خودرو و سایپا بهتر است .تنها ایراد شاخص سیستم خنك خودرو است .
حقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
ایرانی با غیرت ، برای مقابله با مافیای واردات ،خودروی به درد نخور چینی را نخر
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
عزیز 96 سلام و ارادت.مستحضر هستید استاندارد استفاده از هر خودرویی در جهان 5 سال هست .درست می فرمایی بعد از 7 سال هر خودرویی ممكن است با مشكلات عدیده ای مواجه گردد آنهم با این كیفیت خیابانها و جاده های ما .قطعا عمده خودروهای تولیدی بعد از 5 سال حتی با مشكل بسیار فنی نیز مواجه می گردند.امید اینكه دو خودرو ساز ما از حصار محصول گرایی خارج و به مشتری گرایی هدایت شوند. متاسفانه افزون طلبی و سود جویی غیر متعارف جامعه را نسبت به محصولات داخلی بدبین و نگران كرده است.من هم مثل شما دلم برای صنعت و كشور و جوانان بیكارمان می سوزد.به امید روزی كه مدیران ما مردمی بیاندیشند...
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
از دو سال قبل یكدستگاه خودرو جك J5 دنده ای خریداری كرده ام .تاكنون خدا رو شكر هیچ مشكلی نداشته و چندین سفر راه دور (18000 كیلومتر ) رفته ام و موضوع ترمز هم كه شما دوست عزیز نوشته اید زیاد حاد نیست و مشكلی ندارد و راننده هر خودرویی باید عاقل باشد تا شتاب زده از این وسیله استفاده ننماید . درضمن هیچ راننده ای پس از استارت حركت نمی كند كه قرار باشد ترمز نماید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
با سلام و احترام خدمت نویسنده این متن.
متنتون رو خوندم به ظاهر شدیدن به دنبال گوشزد كردن ایرادات خودرو های چینی به مردم عزیز هستید كه امری بسیار پسندیده است، اما یه سری نكات هست كه لازم دونستم به شمایی كه برای من مخاطب این پست رو گذاشتی عرض كنم. این كه خودروی چینی خوب نیست و كیفیت نداره كاملا درسته، ولی آیا پیشرفت سریعشون رو از روزی كه وارد ایران شدن تا به امروز دیدید یا نه؟ ملاك سنجش پیشرفتشون شركت های داخلی خودرو سازه كه از روزی كه من خودرو رو شناختم یه پراید یه 405 و ... تولید میشد و الان من 30 سالمه و هنوز اونا دارن تولید میشن توی این چند سال از لحاظ ایمنی نه تنها پیشرفتی نداشتن كه حتی بدتر هم شدن از لحاظ ظاهر هم كه دیگه همه میبینیم تغییر بخصوصی نداشتن. پس لطفا اگر انتقاد میكنید سازنده باشه و همه رو در نظر بگیرید، نه فقط خودروی چینی كه بیشتر از 10 سال از عمر ورودش به كشور نمیگذره .مساله بعدی اینه كه شما الان به عنوان مثال خودروی چری QQ رو نقد كردید دستتونم درد نكنه ولی در مقابل نقدتون با قیمت اون خودرو و شرایط فروشش یه خودروی جایگزین به من خواننده این مطلب معرفی كنید كه هم از لحاظ ایمنی بهتر باشه هم توی بازار ایران موجود باشه !!! مطمئنا به گزینه ای بجز پراید و تیبا و چندتا مورد دیگه نمیرسیم و مورد آخر اینكه چند روزه دارید به شدت از خودرو های چینی انتقاد میكنید من منكر نیستم خودروی چینی هم ندارم ولی این شائبه برام به وجود میاد كه نكنه خدای نكرده زبونم لال برای شما نفعی داره كوبیدن چینی ها و حرفی از خودرو های بی كیفیت داخلی نزدن؟ در انتها عرض میكنم خدمتتون شركت خودرو ساز چینی با وجود تمام كم و كاستی هاش كپی برداری هاش و ضعف هاش دو تا نكته مثبت بزرگ دارن. اولیش اینه كه نگاهشون مشتری مداری و رقابت توی بازاره كه میبینید روز به روز دارن پیشرفت میكنن( حداقل نسبت به خودرو ساز داخلی) و بعدیش اینه كه تونستن خودشونو به خوبی جا بندازن به حدی كه الان ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو و .....كه سابقه های نسبتا طولانی هم توی مونتاژ دارن روی آوردن به مونتاژ خودروی چینی!!! پس یك كم بیشتر تفكر كنیم بد نیست . موفق باشید .
سلامت مهمان جیب خودتان!

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشور مطرح شد

سلامت مهمان جیب خودتان!

نیازمندی ها