ژوزه حتی از فان‌خال هم ضعیف‌تر است

مصائب یونایتد و مورینیو

خریدهای جنجالی تابستان، منچستریونایتد را به خبرسازترین تیم اروپا تبدیل کرده بود و همه گمان می‌کردند یونایتد این فصل با مورینیو، دقیقا همان تیمی می‌شود که هواداران یونایتد توقع دارند. آنها بعد از سال‌های طولانی و پرافتخار مربیگری سرآلکس فرگوسن در این تیم، پرتوقع شده‌اند. آنها فقط جام را می‌بینند و می‌پسندند. هواداران فکر می‌کردند مورینیو همان کسی است که می‌تواند جای خالی فرگوسن را پر کند؛ اما رویای آنها خیلی زود رنگ باخت. حالا آنها می‌دانند قهرمانی در لیگ برتر این فصل، محال است، کاملا محال.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۵۶

آمار نشان می‌دهد تیم مورینیو تا اینجای کار، از فصل اول حضور لوئیس فان‌خال نیز ضعیف‌تر کار کرده است. مورینیو هدایت یونایتد را به عهده گرفت تا فلسفه و تفکری که فان خال قصد ایجاد آن را داشت، تغییر کند و تفکراتی جدید در این تیم پایه‌ریزی شود و نتایج بهتری کسب شود. او خریدهایی سرسام‌آور داشت و مدیران تیم کاملا براساس خواسته‌های او حرکت کردند. با این حال آمار مورینیو نسبت به فان‌خال تا اینجای کار ضعیف‌تر بوده است. یونایتد بعد از تساوی خانگی شنبه‌شب مقابل وست‌بروم‌ویچ، سه‌شنبه‌شب هم در خانه مقابل اورتون به تساوی یک – یک رضایت داد تا چهار امتیاز از دو دیدار خانگی از دست داده باشد. با تساوی سه‌شنبه‌شب شیاطین سرخ مقابل اورتون، حالا آنها 14 پیروزی، 12 تساوی و سه شکست در کارنامه‌شان ثبت کرده‌اند. در حقیقت یونایتد تا اینجای کار 54 امتیاز کسب کرده، در حالی که فان‌خال در فصل اول حضورش، پس از 29 بازی، 56 امتیاز کسب کرده بود. سرمربی هلندی در نهایت در آن فصل با این تیم در رده چهارم قرار گرفت و تیم را به چمپیونزلیگ رساند. حال یونایتد (پیش از دیدار چلسی و منچسترسیتی) چهار امتیاز با رده چهارم یعنی سیتی فاصله دارد و شاگردان آقای خاص کار دشواری برای کاهش این فاصله پیش رو دارند. حالا هواداران یونایتد می‌دانند جایی میان مدعیان قهرمانی ندارند و باید آرزوهای خود را به لیگ اروپا گره بزنند. جایی که تیم محبوبشان باید دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی را مقابل روستوف روسیه برگزار و از تساوی یک – یک دیدار رفت در خانه حریف دفاع کند.

مورینیو: یونایتد اعتماد به نفس ندارد

ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد بعد از حمله به مهاجمان در بازی با وست‌بروم و همین طور حمله دو روز قبل به لوک‌شاو مدافع تیم، حالا انتقادی کلی به تیم وارد کرد: تیم منچستریونایتد اعتماد به نفس ندارد. نیمه دوم این بازی خیلی بهتر بودیم. در رختکن کار ما خیلی سخت بود. انگار بعضی بازیکنانمان مشکل اعتماد به نفس دارند. وقتی سطح اعتماد به نفس بالا نیست، بالا بودن سطح کیفیت عملکردشان غیرممکن می‌شود. مارکوس راشفورد آخرین گلش را در لیگ برتر، سپتامبر (شهریور – مهر) به ثمر رساند. این بچه کار آسانی ندارد. او خیلی تلاش می‌کند، اما نمی‌تواند گل بزند. من همیشه یک مربی پراگماتیک هستم. بارها از من انتقاد شده؛ اما انتقادها را به جان می‌خرم تا بازیکنانم مشکلی پیدا نکنند. به او کمک می‌کنم تا روی پای خودش بایستد. ضمن آن‌که ما در این دیدار قربانی داوری هم شدیم. اگر ویدئوچک در این بازی اعمال می‌شد ما می‌توانستیم اورتون را شکست دهیم چون داوری، اشتباهی تاثیرگذار کرد.

وب: گل زلاتان آفساید نبود

هاوارد وب، داور بازنشسته انگلیسی معتقد است گل زلاتان به اورتون که توسط داور مسابقه آفساید اعلام شد، صحیح بود. شاگردان مورینیو که با گل دقیقه 22 فیل جاگیلکا در نتیجه عقب افتادند، در نهایت با گل دقیقه 4+90 زلاتان ابراهیموویچ از یک شکست خانگی گریختند. در دقیقه 71 این بازی زلاتان ابراهیموویچ موفق شد دروازه اورتون را بگشاید که داور مسابقه آن را مردود دانست، چرا که کمک داور آفساید این بازیکن را اعلام کرد. در تصاویر اما مشخص شد ایبرای 35 ساله در آفساید نیست. وب در این باره گفت: کمک‌‌داور کمی عقب‌تر بود و همین باعث شد دید خوبی نداشته باشد. اگر او دید بهتری داشت می‌توانست گل ایبرا را مردود اعلام نکند.

ابراهیموویچ: فکر می‌کردند روی ویلچرم

شاید مثل کانتونا هنرپیشه شوم

زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی شیاطین سرخ که سه شنبه شب در دقیقه 94 منچستر یونایتد را از یک شکست خانگی نجات داد، در دقیقه 72 یک گل سالم به ثمر رساند که کمک داور آن را به اشتباه آفساید تشخیص داد. زلاتان در یکی دیگر از اظهارات سرشار از اعتماد به نفس خود از علاقه‌مندی‌اش به هنرپیشگی گفت: منتقدانم فکر می‌کردند من روی ویلچر نشسته‌ام، ولی حالا در 41 بازی 26 گل زده‌ام. حالا چه اتفاقی افتاد؟ شیر هنوز زنده است. دیگر برایم مهم نیست منتقدانم چه می‌گویند. من یک شیر هستم. رسانه‌ها می‌گویند خیلی به اریک کانتونا شباهت دارم ولی اریک، اریک است و زلاتان، زلاتان. من با شرایطی متفاوت کار می‌کنم. تنها کاری که او انجام داده و من انجام نداده‌ام، هنرپیشگی است. من هم کنجکاوم بدانم هنرپیشگی چگونه است، مثلا ایفای نقش به عنوان یک مأمور مخفی در فیلم «هویت بورن» و «جیمز باند» جدید! چرا که نه؟ زلاتان درباره دو تساوی خانگی یونایتد در این هفته هم گفت: خیلی مفت امتیاز از دست می‌دهیم. همین چهار امتیازی که در دو دیدار این هفته از دست دادیم می‌توانست ما را جای سیتی بنشاند. اما زندگی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها