بانوان بسکتبال در بازی نمادین به میدان می‌روند

حجاب پیش چشمان فیبا

بازی بسکتبال میان دو تیم بانوان. این بار نه خبری از فینال است و نه بازی رسمی، چون قرار است بازیکنان دو تیم در یک بازی نمادین به میدان بروند و هدفشان راضی کردن فدراسیون جهانی بسکتبال، فیباست تا یک گام دیگر به مجوز فیبا برای بازی دختران با پوشش اسلامی نزدیک شوند.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۰۶

هنوز چند روز از آمدن مسعود سلطانی‌فر به وزارت ورزش و جوانان نگذشته بود که وی در نامه‌ای به فیبا، خواستار موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بسکتبالیست‌های زن شد. این درخواست در کنار ده‌ها درخواست دیگر از سراسر جهان، همین طور کمپین‌های متعدد قرار گرفت تا فیبا از موضع ممنوعیت بازی دختران با پوشش اسلامی پایین بیاید. این فشارها در عرصه بین‌المللی بالاخره فیبا را مجبور کرد در اطلاعیه‌ای درخواست کشورهای متقاضی را دوباره بررسی کند. به همین دلیل فدراسیون بسکتبال ایران برای کسب مجوز حضور بانوان در مسابقات بین‌المللی در نظر دارد 24 فروردین در تالار آزادی و با حضور نماینده فیبا بازی دوستانه‌ای میان دو تیم بسکتبال بانوان گاز تهران و کوشا سپهر برگزار کند. مسابقه‌ای که به احتمال فراوان وزیر ورزش هم یکی از تماشاگران آن است. این بازی نمادین فرصتی برای بانوان بسکتبالیست است تا بتوانند نظر مساعد فیبا را برای حضور در مسابقات بین‌المللی با پوشش اسلامی جلب کنند. مسابقه‌ای که درست پیش چشمان نماینده‌ای از فیبا برگزار می‌شود.

فاطمه کرم‌زاده، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال درباره این دیدار می‌گوید: لوبو میرکوتلبا، نماینده فیبا به ایران می‌آید و این دیدار نمادین را تماشا می‌کند. با خانم محمدیان، معاونت ورزش بانوان صحبت کردیم و قرار بر‌این است او مهمانان را برای حضور در این مسابقه دعوت کند که احتمالا وزیر ورزش و جوانان نیز یکی از مهمانان ما خواهد بود.

نسیم دانش پژوه، مدیر تیم بسکتبال کوشا سپهر که تیمش قهرمان لیگ برتر شده و یک پای این بازی است می‌گوید: امروز با خانم کرمزاده جلسه داریم تا جزئیات بیشتری از مسابقه 24 فروردین را منتشر کنیم. لباس مربوط به این بازی آماده شده و با فعالیت‌هایی که در این چند ماه صورت گرفته است به نظرم بتوانیم فیبا را برای رفع منع ممنوعیت حجاب متقاعد کنیم.

فرانک طیاری، سرمربی تیم گاز تهران هم می‌گوید: قرار بود ناظر فیبا سال گذشته به ایران بیاید و بازی بسکتبال بانوان را از نزدیک مشاهده کند، اما هر بار به دلایلی این موضوع منتفی شد. اینک تاریخ جدیدی را اعلام کرده‌اند که تا زمان سوت شروع بازی بازهم باید امیدوار بود این بار ناظر فیبا بیاید.

فائزه شهریاری، یکی از بازیکنان تیم کوشاسپهر هم می‌گوید: این بازی به نوعی می‌تواند سرنوشت آینده بانوان ایران را در رقابت‌های بین‌المللی تعیین کند، بنابراین با برنامه‌ریزی خوبی باید از پس انجامش برآمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها