فصل جدید برنامه «مناظره» با طرح موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از امشب با اجرای مرتضی حیدری از شبکه یک پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۴۱۳

به گزارش جام‌جم، با شروع سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری شده، اولین برنامه «مناظره» شب گذشته با موضوع اقتصاد پس از تحریم و سیاست‌های عبور از رکود به مخاطبان ارائه شد.

فصل جدید برنامه مناظره به تهیه‌کنندگی محسن رفیعی و اجرای مرتضی حیدری هر شب ساعت 20 از شبکه یک پخش می‌شود و در این فصل که تا هفتم اردیبهشت ادامه دارد، مانند گذشته موضوعات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

از ریزگردها تا کارت سوخت

برنامه «مناظره» بیش از هر چیز به موضوعاتی می‌پردازد که رابطه مستقیم با زندگی و دغدغه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم دارد.

رفیعی درباره موضوعاتی که در این فصل از برنامه مناظره به آنها توجه می‌شود، گفت: مهمانان هر شب ترکیبی از کارشناسان و صاحبنظران مختلف خواهد بود. در نخستین برنامه مرتضی عزتی، کارشناس اقتصاد کلان و محمد کهن‌دل کارشناس اقتصادی به شبکه یک آمدند تا درخصوص اقتصاد پس از تحریم و سیاست‌های عبور از رکود مناظره کنند. در شب‌های آینده موضوعاتی مانند عملکرد اشتغالزایی دولت، رشد اقتصادی، عملکرد نظام بانکی، پزشک خانواده و آلودگی هوای کلانشهرها در این برنامه طرح و بررسی خواهد شد.

به گفته رفیعی، مشکل ریزگردها، ازدواج جوانان، دستمزد کارگران، قاچاق، وام خرید و ساخت مسکن، سرنوشت مسکن مهر و مسکن اجتماعی، خرید هواپیما، کم‌آبی و خشکسالی، مبارزه با فساد، اعتیاد و طلاق، حاشیه‌نشینی، اصل 44 و سرنوشت توزیع بنزین با کارت سوخت از دیگر موضوعاتی است که برنامه مناظره به آنها توجه خواهد داشت.

در مسیر اعتدال

برنامه «مناظره» بعد از برگزاری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در شبکه یک با نقد و بررسی موضوعات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و اقتصادی شکل گرفت و تا امروز به موضوعات متنوع و داغی پرداخته که از متاخرترین آنها می‌توان به «دریافت جریمه نقدی از مشمولان غایب»، «تاکسی‌های آنلاین»، «پروانه وکالت»، «فروش در صنعت سینما»، «پشت پرده فوتبال حرفه‌ای» و مواردی از این دست اشاره کرد.

این برنامه افت و خیزهای بسیاری داشته و به‌دلیل موضوعات داغ و حساسی که به بحث می‌گذارد، با واکنش‌های متعددی روبه‌رو بوده است. مثل هر برنامه تاثیرگذار و چالشی دیگر، «مناظره» تا امروز مخالفان و موافقانی داشته اما به استناد اظهارات امیر سیاح، مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک همواره تلاش شده این برنامه با وجود مشکلات و موانع متعدد، از مسیر انصاف خارج نشود و مسائل را از زوایای مختلف و با حضور مخالفان و موافقان مورد بحث و بررسی قرار دهد.

اطلاع‌رسانی تحلیلی

به گفته رفیعی برنامه «مناظره» سعی دارد موضوعات انتخاب شده را از زوایای مختلف بررسی کند و نظرات کارشناسان را از چند منظر در اختیار مخاطبان بگذارد.

از ویژگی‌های برنامه «مناظره» ارائه اطلاعات تحلیلی است؛ این برنامه با حضور کارشناسان و متخصصان، مخاطب را با وجوه مختلف یک مسأله آشنا می‌کند و ضمن تبادل اطلاعات و طرح اختلاف‌نظرهای کارشناسانه، قدرت تحلیل مخاطبان را افزایش می‌دهد. محسن رفیعی امیدوار است در این فصل از برنامه مناظره همچون گذشته فرصتی فراهم شود تا مسائل و دغدغه‌های مردم با حضور کارشناسان و متخصصان به بررسی گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها