فدرر باز هم قهرمان شد

راجر تمام نشدنی

راجر فدرر سوئیسی، اسطوره ورزش تنیس دنیا و پرافتخارترین ورزشکار این رشته، یکشنبه‌شب در میامی آمریکا رافائل نادال، دومین تنیسور پرافتخار دنیا را در دو ست شکست داد تا قهرمان این مسترز شود. این سومین قهرمانی فدرر در سال 2017 است تا این سال برای او طعم عسل داشته باشد. فدرر سال را با قهرمانی در اولین گرنداسلم دنیا در استرالیا آغاز کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۲۹۱

این اولین حضور جدی او در میادین بعد از مدت‌ها مصدومیت بود. او در فینالی مهیج و تاریخی، رافائل نادال را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد تا دست نیافتنی شود. او جام‌هایی در کارنامه دارد که حتی یکی از آنها آرزوی بسیاری از تنیسورهای دنیاست. فدرر 18 قهرمانی در گرنداسلم‌های چهارگانه به‌دست آورده که علاوه بر جایزه‌های نقدی سرسام‌آور، 2000امتیاز و اعتباری فراوان را به حساب تنیسورها واریز می‌کنند. البته فدرر در 28 فینال گرنداسلم‌های چهارگانه حضور داشته که ده فینال را با شکست تمام کرده و 18 فینال هم به قهرمانی منجر شده است. دومین حضور جدی فدرر در سال 2017 در مسترز هزار امتیازی ایندین ولز بود و او در فینال هموطن خود استانیسلاو واورینکا را شکست داد. چند هفته قبل، او در نیمه‌نهایی گرنداسلم ملبورن استرالیا هم واورینکا را شکست داده بود و در فینال ایندین ولز هم دوباره چهره پیروز بازی شد.

بعد از آن نوبت به مسترز میامی آمریکا رسید تا در آن هم قدرت خود را به رخ حریفان بکشد. او تا فینال بالا آمد و باز هم به نادال خورد. او در فینال گرنداسلم‌ملبورن استرالیا و نیمه‌نهایی مسترز ایندین ولز هم با این تنیسور اسپانیایی و محبوب بازی کرده و هر دو بار او را شکست داده بود و حالا در کمتر از سه ماه باز هم به هم خوردند و این بار متفاوت با گرنداسلم‌ها (که در پنج ست برگزار می‌شود)، باید دو ست از سه ست را مال خود می‌کردند. این بار هم مانند دو بازی قبلی این دو اسطوره در سال 2017 و مانند همه بازی‌های آنها جذاب، حساس و پایاپای پیش رفت و فدرر در پایان این رقابت نزدیک به برتری 2 بر صفر (6 بر 3 و 6 بر 4) رسید تا قهرمان این مسترز هزار امتیازی و معتبر شود. فدرر با قهرمانی در گرنداسلم ملبورن 2000 امتیاز و با قهرمانی در دو مسترز دیگر امسال 2000 امتیاز دیگر کسب کرد تا با همین 4000 امتیاز به رده ششم رنکینگ تنیسورهای مرد دنیا صعود کند. سال 2017 تا اینجای کار برای فدرر فوق‌العاده بوده، بجز یک شکست در تورنمنت 500 امتیازی دبی که ارزش چندانی هم نداشت، دیگر تورنمنت‌ها با قهرمانی فدرر تمام شده و در همه بازی‌ها با اقتدار به قهرمانی رسیده تا وضعیت خود را در رنکینگ تنیسورهای مرد دنیا سروسامان دهد. سال 2017 تا اینجای کار برای فدرر طعم عسل داشته و باید دید در ادامه چگونه پیش می‌رود. بعد از آن مصدومیت شدید، شاید هیچ کس باور نمی‌کرد فدرر دوباره برگردد اما او با سه قهرمانی بازگشت تا نشان دهد در 36 سالگی هم هنوز تمام نشده است. این دقیقا همان چیزی است که اهالی تنیس دنیا می‌خواهند. هواداران پرشمار تنیس در دنیا او را با عنوان پادشاه می‌خوانند و بیشتر از هر ورزشکار دیگری او را دوست دارند. برای همه هواداران تنیس دنیا، شنیدن خبر بازنشستگی راجر، بدترین خبر دنیاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها