میزبان بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا تیم ندارد

شبه لیگ ایران در اردن

تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا به اتفاق دو تیم لبنانی مایه رونق این رقابت‌ها هستند زیرا دیگر نه اثری از تیم‌های سوریه است و نه اردنی‌ها تمایلی به برگزاری بازی در باشگاه‌های غرب آسیا دارند. در واقع از این منظر هم باید به موضوع نگاه کرد که هیچ کدام از این کشورها دیگر تیمی در این عرصه ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۴۸

مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا از امروز در امان، پایتخت اردن با مسابقه حساس پتروشیمی بندرامام مقابل الریاضی آغاز می‌شود. تیم‌های پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شیمیدر تهران،‌ الریاضی و ساجس لبنان،‌ سریت رام‌الله فلسطین و المینای عراق در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند و جالب اینجاست که اردن میزبان رقابت‌ها در این دوره نماینده‌ای ندارد. حضور سه تیم از ایران در بازی‌هایی که در مجموع هفت تیم دارد به تعبیری شبه‌لیگ ایران در کشور ثالث است. تیم‌های سوریه که روزگاری با الوحده و الجلا در باشگاه‌های آسیا جولان می‌دادند با شعله‌ور شدن آتش جنگ‌های داخلی، چند دوره است در این رقابت‌ها غایب‌اند.

تلافی در امان

تیم پتروشیمی بندرامام در دوره قبلی این رقابت‌ها با شکست الریاضی به قهرمانی رسید، اما در مرحله نهایی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در چین مقابل این تیم شکست خورد.

پتروشیمی بندرامام برای دفاع از قهرمانی منطقه غرب و تلافی شکست در جام باشگاه‌های آسیا با الریاضی بازی می‌کند . این تیم پارسال با کمک مهدی کامرانی در مسابقات شرکت کرده بود، اما امسال موفق به جذب بازیکنان لژیونر نشد. مدافع قهرمانی از هفته قبل دنیل جانسون بازیکن استرالیایی را به صورت آزمایشی به خدمت گرفت تا در صورت مناسب بودن شرایط وی، از این بازیکن در بازی‌های اردن استفاده کند. در عوض تیم الریاضی با الاده امینو، سنتر نیجریه‌ای و کن براون، گارد راس آمریکایی در این مسابقات شرکت می‌کند.

نفت بدون اصلانی رفت

تیم نفت آبادان، نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر امروز با سریت رام‌الله فلسطین مسابقه می‌دهد. این تیم فرید اصلانی، بازیکن جدید خود را به دلیل مشکلات خروج از کشور همراه با نفرات دیگر به امان نبرد، اما گفته می‌شود به بازی امروز می‌رسد.

تیم بسکتبال شیمیدر که دیرتر از پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان به اردن رفت،‌ امروز استراحت دارد. تیم‌های ساجس و المینا همگروهی‌های شیمیدر هستند.

ایران 7ـ لبنان 7

تیم‌های باشگاهی ایران و لبنان با سابقه هفت قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا پیشتاز هستند. الوحده سوریه دو بار و ارتدکس اردن یک بار سابقه قهرمانی در غرب آسیا دارند. در مجموع مهرام با چهار قهرمانی در سال‌های 2009،2010،‌ 2012و2014 پرافتخارترین تیم غرب آسیا بشمار می‌رود. صباباتری،‌ صنام و پتروشیمی بندرامام سه قهرمانی دیگر ایران را در این رقابت‌ها به دست آورده‌اند. تیم‌های الریاضی و ساجس لبنان هم هر کدام سه بار قهرمان غرب آسیا شده‌اند. شانفیل از این کشور هم یک دوره قهرمانی دارد. بسکتبال باشگاهی در غرب آسیا از 1998 آغاز شده است و امسال نوزدهمین دوره این رقابت‌ها برگزار می‌شود. در تاریخ بازی‌ها،‌فینال یک‌دوره هم با حضور صباباتری و ساجس نیمه‌کاره مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها