حباب گرانی حبوبات در زنجان

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان از افزایش قیمت حبوبات در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به بارش امسال پیش‌بینی بر این است که قیمت برنج در سال آینده کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۸۰

مرتضی انتصار در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: قیمت حبوبات در زنجان نسبت به ماه‌های قبل تغییر محسوسی داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: این افزایش قیمت دلایل مختلفی دارد که شامل صادرات و کمبود این محصولات است.رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان ادامه داد: همچنین کاهش واردات نیز از دیگر دلایلی است که موجب افزایش قیمت حبوبات شده است، هرچند که طی ماه‌های گذشته، مقداری نخود وارد شده است.

انتصار با بیان اینکه در این ایام نیز برنج هندی در استان توزیع شده است، اضافه کرد: البته توزیع برنج از سوی فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان رکود بازار و تولید داخلی کم را از دلایل افزایش قیمت برنج اعلام کرد و گفت: اما پیش‌بینی این است که امسال به دلیل بارش‌های مطلوب کاشت برنج افزایش پیدا کرده و قیمت آن تعدیل شود.

وی ادامه داد: به جز حبوبات که آنهم دلایل خاص خود را داشت، سایر کالاها افزایش قیمت چندانی نداشته است، حتی قیمت آجیل نیز ترقی چندانی نداشته و به همان قیمت سال قبل ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها