استاندار آذربایجان غربی گفت: روند خشک شدن دریاچه ارومیه متوقف شده و این دریاچه تا هفت سال دیگر احیا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۷۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قربانعلی سعادت با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:خوشبختانه با اجرای طرح‌های 27گانه احیای دریاچه ارومیه، روند خشک شدن آب دریاچه متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش مضاعف برای احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت، افزود: هم اکنون آب دریاچه ارومیه در مرحله تثبیت است و امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلف دریاچه ارومیه تا هفت سال دیگر احیا شود.

استاندار آذربایجان غربی به ریزگرد‌های حاصل از خشک شدن دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: بر اثر خشک شدن دریاچه ارومیه اگر در این زمینه اقدامی نمی شد، زندگی 5 میلیون نفر با خشک شدن دریاچه ارومیه به خطر می‌افتاد.سعادت ادامه داد: با سیاست‌ها و اقدامات بموقع و اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، پنج میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه این دریاچه از تاثیر مخرب ریزگردهای آن در امان ماندند.استاندار آذربایجان غربی به نقش مردم حاشیه دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: آگاهی مردم و ایفای نقش بموقع آنان در احیا و تثبیت آب دریاچه ارومیه قابل تحسین است.

سعادت با اشاره به چاه‌های غیر مجاز گفت: متاسفانه در حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه ده‌ها هزار چاه غیر مجاز وجود دارد و این امر می‌تواند مشکلات جدی در منابع آبی استان ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها