راهنمای خرید محصولات نوروزی

به استقبال بهار

غول چینی:اگر هنوز گوشی هوشمند موردنظر خود را خریداری نکرده‌اید، این روزها به واسطه تخفیف‌ها و قیمت‌های بهتر می‌تواند زمانی مناسب برای این کار باشد. از گوشی‌های اپل که بگذریم، پیشنهاد اول ما برای یک گوشی اندرویدی Mate 9 شرکت هوآوی است.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۳

یک فبلت رده بالا که با دوربین دوگانه و پردازنده اختصاصی Hisilicon Kirin 960 شرکت هوآوی تجربه خوبی از کاربری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هوآوی میت9 از باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با رقبا بدون شک از مقادیر بالا به حساب می‌آید. استفاده از یو‌اس‌بی C در این گوشی باعث شده زمان شارژگیری نیز بشدت کاهش پیدا کند تا نگران شارژ باتری نباشید. چهار گیگابایت رم در کنار حافظه 64 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه جانبی خیال شما را از سرعت و ظرفیت این دستگاه راحت می‌کند. البته بین سیمکارت دوم و کارت حافظه تنها می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

چشم سوم

پرچمدار سونی با آن عددهای عجیب و غریب دوربینش، دومین پیشنهاد ما برای خرید نوروزی است. گوشی Xperia XZ فلزی و خوش‌تراش با رنگبندی متفاوت و جذابش از یک دوربین 23 مگاپیکسلی استفاده می‌کند تا از این منظر کاملا بی‌رقیب باشد. تجربه عکاسی با این گوشی نیز جالب توجه و قابل دفاع است. همچنین اندازه گوشی برای کسانی که چندان علاقه‌ای به گوشی‌های خیلی بزرگ ندارند مناسب است. البته در بحث رم دستگاه با یک گیگابایت کمتر نسبت به هوآوی، Xz سه گیگابایت رم دارد. همچنین این شرکت ژاپنی که زودتر از شرکت‌های دیگر کار روی گوشی‌های ضد آب را آغاز کرده بود، باز هم با استاندارد IP68، یک گوشی مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه را روانه بازار کرده است. البته نقطه ضعف اصلی Xperia XZ در باتری است و به نظر می‌رسد باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه چنگی به دل نزند.

چشمان هیجانی

پیشنهاد دیگر ما برای یک خرید نوروزی، اکشن‌کمراها یا همان دوربین‌های ورزشی است. این پدیده‌های دوست‌داشتنی که چند سالی است به گل سرسبد ابزارهای دیجیتال تبدیل شده‌اند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باعث می‌شود شما با یک جهش در تصویربرداری روبه‌رو باشید. پس برای سفرهای نوروزی چه چیزی بهتر از این.

اولین پیشنهاد ما یک دوربین ارزان قیمت نسبت به دیگر محصولات بازار است. Transcend DrivePro200 با توجه به دوربین سه مگاپیکسلی‌اش بیشتر از آن که به درد عکاسی بخورد، برای ثبت فیلم‌های ورزشی مناسب است، اما لنز واید و قابلیت تصویربرداری فول‌اچ‌دی دستگاه می‌تواند نیاز شما را برای تصویربرداری اینچنینی تامین ‌کند.

رقیب جدی

دومین گزینه ما به مراتب از رقیب قبلی خود بهتر است. AEE S71 از یک حسگر قدرتمند 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد که ثبت عکس‌های ورزشی و اکشن را بسیار راحت می‌کند. قابلیت‌هایی مانند جذب نور بالا و مقاومت در برابر تکان‌های زیاد تجربه عکاسی را بسیار
جالب می‌کند.

در فیلمبرداری هم از کیفیت 4k و توانایی بالا برخوردار است که نشان می‌دهد پولی که برای این دوربین پرداخت کرده‌اید، به هیچ وجه هدر نرفته است. در واقع می‌توان AEE S71 را یک تلاش مثبت در کپی‌برداری از دوربین‌های شرکت گوپرو دانست، چراکه قاب ضدآب دستگاه و وسایل جانبی و اتصالات آن نیز شباهت زیادی به سری دوربین‌های گوپرو دارد.

دور از انتظار

همان طور که از تیتر آخرین پیشنهاد ما پیداست، محصول جدید شرکت لنوو که بیشتر به واسطه لپ‌تاپ‌هایش درخشیده است، از آنچه انتظار داریم به‌طور قابل توجهی بهتر است. از اندازه غول‌پیکر 6.4 اینچی این گوشی که بگذریم، باقی مشخصات آن تنه به تنه رقبای صاحب نام می‌زند. این دستگاه نیز مانند هوآوی میت 9 از چهار گیگابایت رم و 256 گیگابایت کارت حافظه پشتیبانی می‌کند تا با توجه به سیستم‌عامل اندروید 6، فرقی با دیگر گزینه‌ها نداشته باشد.

باتری دستگاه حتی از هوآوی میت 9 نیز یک قدم جلوتر است که با توجه به اندازه دستگاه قابل پیش‌بینی است و برای روشن نگهداشتن چنین صفحه نمایش بزرگی به چنین باتری قدرتمندی نیاز است. اما نکته ناامیدکننده پردازنده اصلی Snapdragon 652 این دستگاه است که از قدرت کمتری برخوردار بوده و در نتیجه نمی‌توان انتظار داشت از نسل‌های بعدی سیستم‌عامل اندروید پشتیبانی کند.

حرفه ای گری

قطعا حرفه‌ای‌ترین دوربین در زمینه دوربین‌های ورزشی، محصولات شرکت گوپرو است. این شرکت بعد از چهار نسل از دوربین‌هایش، مدل جدید خود یعنی Hero5 را با تفاوت‌های آشکاری روانه بازار کرده است. این دستگاه دیگر قاب جداگانه‌ای برای مقاومت دربرابر آب و ضربه ندارد و بدنه دستگاه این مسئولیت را برعهده گرفته است. به طوری که تا عمق ده متر می‌توان آن را زیر آب برد. همچنین دیگر خبری از باتری قابل تعویض در دستگاه نیست و شما باید نیاز خود را با همان باتری داخلی 1220 میلی‌آمپرساعتی تامین کنید. Hero5 برخلاف محصولات قبلی از صفحه نمایش استفاده می‌کند و می‌توانید تصاویر و کادر را در این بخش مشاهده کنید؛ قابلیتی که با وجود کاربردی بودنش، عمر باتری دستگاه را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

خوش صدا با اسپیکر همراه

با همین ابزار به ظاهر معمولی می‌توانید تمام اطرافیانتان را در طول یک سفر دور خود جمع کرده و جو دوستانه و شادی را ایجاد کنید. اسپیکرهای همراه، گوشی شما را به یک دستگاه پخش موسیقی تبدیل می‌کند تا دیگر به فشار آوردن به بلند‌گوهای گوشی و حنجره‌هایتان نیاز نباشد! هر روز به کیفیت صدای این ابزارهای جانبی اضافه و از ابعاد آن کاسته می‌شود، در نتیجه لازم نیست نگران جای زیاد اسپیکر همراه در کوله‌بارتان باشید. در ادامه با گزینه‌های مناسب برای خرید این محصول آشنا شوید.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها