کوتاه و خواندنی از چهارشنبه شب نیوکمپ

زلزله یک ریشتری در نوکمپ

گل سرخی روبرتو به نماینده فرانسه، اتفاقی عجیب و جالب را در خانه آبی‌و‌اناری‌پوشان رقم زد. نشریه مارکا نوشت: فریادها و خوشحالی هواداران بارسلونا و پایکوبی آنها پس از گل ششم تیم‌شان به پاری‌سن‌ژرمن در بازی چهارشنبه شب، زلزله‌ای یک ریشتری را در ورزشگاه نوکمپ ایجاد کرد. در فاصله تقریبا 500 متری ورزشگاه نوکمپ، مرکز ژئوفیزیک و زمین‌شناسی خائومه آلمرا واقع شده است که دستگاه‌های لرزه‌‌نگار این موسسه در جریان بازی تیم‌های فوتبال بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن چند زمین لرزه خفیف را ثبت کردند که بزرگترین آنها به قدرت یک ریشتر بود که دقیقا پس از گل ششم تیم فوتبال بارسلونا به ثبت رسید!
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۰

پیکه: می‌خواستند ما را دفن کنند اما هنوز زنده‌ایم

جرارد پیکه مدافع بارسلونا پاسخ منتقدان این تیم را داد و بار دیگر برای رئالی‌ها کری‌خوانی کرد: می‌دانم که خیلی‌ها هستند که می‌خواهند ما را دفن کنند، اما ما هنوز زنده‌ایم. ما می‌خواهیم فاتح لیگ قهرمانان شویم. روزی هم خواهد رسید که ما دچار اُفت خواهیم شد، اما هنوز زنده هستیم. انریکه شایسته تعریف و تمجیدی است که از او می‌شود.

امری: چه فرصتی از دست رفت!

اونای امری سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بعد از بازی گفت: نتیجه نیمه اول حاصل اشتباهات خودمان بود. در پرس کردن حریف توفیقی نداشتیم. گل کاوانی می‌توانست پایان کار باشد اما تمرکزمان را از دست دادیم و در دقایق پایانی 3 گل خوردیم. وقتی بازی 3 بریک بود، می‌توانستیم اختلاف را به حداقل برسانیم. تصمیمات داور به ضرر ما تمام شد و از این بابت ضربه خوردیم. بعدها متوجه می‌شویم چه فرصت بزرگی را از دست دادیم.

انریکه: ناممان را در تاریخ ثبت کردیم

لوییز انریکه سرمربی بارسلونا بعد از بازی سر از پا نمی‌شناخت: واقعا چه می‌توانم بگویم؟ شبی تاریخی برای ما شکل گرفت. ما این شب بزرگ و نام خود را در تاریخ فوتبال ثبت کردیم. جوی باورنکردنی و پر از احساس در نوکمپ شکل گرفت. اگر می‌توانستم، بعد از گل روبرتو برای هر هوادار یک دوربین می‌گذاشتم تا احساساتش ثبت شود و میزان خوشحالی‌اش را ببینم. واقعا خوشحالم. آنها که بعد از گل کاوانی ورزشگاه را ترک کردند، پشیمان شدند. چه کسی می‌گفت بارسا نمی‌تواند؟ یادتان باشد که قبل از شروع بازی گفتم اگر آنها در بازی رفت 4 گل زدند، ما می‌توانیم 6 گل بزنیم و 6 گل زدیم!

آلگری: بازی نیوکمپ سطح بالا نبود

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس درباره بازی چهارشنبه شب بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن گفت: پیش از هر چیز باید بگویم که شب فوق‌العاده‌ای بود که در تاریخ فوتبال باقی خواهد ماند، چون فکر نمی‌کنم تیمی تاکنون توانسته باشد اینچنین به بازی بازگردد. بازگشت به بازی آن هم با توجه به نتیجه‌ای که در بازی رفت رقم خورده بود، آسان نبود. به هر حال بازی خیلی پرفشاری بود. بازی به لحاظ فنی در سطح خیلی بالایی نبود و بارسلونا هم آن بارسلونای همیشگی نبود، اما زیبایی فوتبال همین است که قابل پیش‌بینی نیست.

راکیتیچ با بارسلونا تمدید کرد

ایوان راکیتیچ ستاره کروات بارسلونا تا سال 2021 در تیم فعلی‌اش ماندنی شد. این بازیکن کروات که سال 2014 از سه‌ویا به بارسلونا پیوست با درخشش فراوان جایی ثابت در تیم یافته و بر طبق قرارداد جدید، اگر باشگاهی تا زمان پایان مدت همکاری در سال 2021 قصد جذب او را داشته باشد، باید 125 میلیون یورو به بارسلونا بپردازد.

داور نیوکمپ محروم می‌شود؟

مارکا نوشت: دنیز آیتکین، داوری که بازی چهارشنبه شب تیم‌های فوتبال بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را سوت زد، ممکن است برای مدتی از قضاوت در مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیا محروم شود. ظاهرا پیرلوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران یوفا که مسئول انتخاب داوران بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپاست، از عملکرد آیتکین راضی نیست. طبق ادعای مارکا احتمال قضاوت دوباره آیتکین در لیگ قهرمانان اروپا حداقل تا پایان فصل جاری بسیار کم به نظر می‌رسد.

واکنش اینفانتینو به قضاوت چهارشنبه‌شب

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به قضاوت جنجالی دیدار قهرمانان فصل گذشته اسپانیا و فرانسه در لیگ قهرمانان اروپا بار دیگر بر لزوم استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران تاکید کرد: بازی نیوکمپ باورنکردنی بود. این نشان می‌دهد که فوتبال یک بازی فوق‌العاده است. چه برخی از تصمیمات اتخاذ شده در آن بازی عادلانه بوده‌ باشند یا نه، ما باید ارزیابی عملکرد داوری این بازی را برعهده داوران بگذاریم. ما باید با استفاده از تکنولوژی به کمک داوران برویم.

نیمار: این بهترین بازی من بود

نیمار ستاره برزیلی بارسلونا گفت: پیش از آغاز این بازی باور داشتیم که می‌توانیم دست به چنین کاری بزنیم و حالا خیلی خوشحالیم. پیش از به ثمر رسیدن گل آخرمان به سرخی روبرتو گفتم که به محوطه جریمه PSG برو، جایی که فرصت گلزنی پیدا کنی. به هر حال این بازی در تاریخ لیگ قهرمانان ماندگار شد. خیلی خوشحالم و حالا به دنبال رسیدن به فینال لیگ قهرمانان هستیم. این بهترین بازی دوران حرفه‌ای من بود. حس خیلی خوبی دارم و امیدوارم این حس ادامه داشته باشد. من مطمئن هستم که مسی قطعا قراردادش را با بارسا تمدید خواهد کرد.

استقبال خشن پاریسی‌ها

باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تائید کرد که اعضای این تیم بامداد پنجشنبه در بازگشت از اسپانیا با گروهی از هواداران خشمگین‌شان مواجه شده‌اند که به آنها به خاطر شکست سنگین‌شان برابر بارسلونا و حذف از لیگ قهرمانان اروپا حمله کردند. در این ماجرا که ساعت 5 بامداد پنجشنبه رخ داد، گروهی از هواداران خشمگین PSG در فرودگاه لوبورگه، با شعارهای توهین‌آمیز از بازیکنان و کادر فنی استقبال کردند. آنها پا را فراتر از شعار توهین لفظی گذاشتند و به خودروی تعدادی از بازیکنان حمله کردند.

در بیانیه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن آمده است: این افراد اقدام به توهین لفظی به بازیکنان تیم کردند و پس از آن هم به خودروهای بازیکنان خسارت وارد کردند. چندین خودرو آسیب دیده و ما نگرانیم که سلامتی و امنیت بازیکنان، خانواده‌هایشان و اعضای باشگاه به خطر نیفتد و برای همین از پلیس کمک گرفته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها