نمای خارجی

غیرمتعارف و امروزی

با بازی در نقش جیمز‌باند مامور 007 به شهرت بین‌المللی رسید. قبل از آن تماشاگران سینما، پیرس برازنان را به‌عنوان بازیگر نقش‌های غیرمتعارف در فیلم‌های غیرمتعارف می‌شناختند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۶۶

این بازیگر ایرلندی‌تبار 63 ساله که اولین بار در «چشم طلایی» (1995) لباس مامور ضدجاسوسی جیمز‌باند را به تن کرد، تا پیش از آن نقش مهمی جلوی دوربین بازی نکرده بود. برای مثال، تماشاگران او را در یکی از نقش‌های مکمل کمدی موفق رابین ویلیامز «خانم دابت فایر» دیده بودند، اما برازنان با شروع فعالیت بازیگری در اوایل دهه 80 میلادی، تلویزیون را به عنوان خانه خود انتخاب کرد. او از سال 1980 تا 1988 فقط در مجموعه‌ها و فیلم‌های سینمایی ـ‌ تلویزیونی ظاهر شد. با آن که در سال 1988 دو فیلم سینمایی بازی کرد، اما همچنان به همکاری با قاب کوچک ادامه داد. تا سال 1995 که اولین فیلم جیمز‌باندی خود را بازی کند، در بیش از هشت فیلم تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. کاراکتر جیمز‌باند او را درگیر دنیای سینما کرد و بجز سه فیلم جیمز‌باندی دیگر، برازنان در تعدادی فیلم سینمایی دیگر نقش اصلی و محوری را به عهده گرفت، اما نقش‌های غیرجیمز‌باندی بازیگر، موفقیت چندانی برایش به همراه نداشت و عموم این فیلم‌ها در جدول گیشه نمایش سینماها شکست خورد اما این موضوع به معنی بازگشت دوباره او به تلویزیون و همکاری مجدد با مجموعه‌های آن نبود.

برازنان چهارمین و آخرین فیلم جیمز‌باندی خود «روزی دیگر بمیر» را سال 2002 بازی کرد. بعد از آن او همچنان به همکاری با پروژه‌های متعدد سینمایی ادامه داد و حضورش در تلویزیون را مشروط به یک فیلمنامه خیلی خوب کرد. سال 2011 تماشاگران قاب کوچک او را در مجموعه «کیف استخوان‌ها» دیدند. این مینی‌سریال دلهره‌آور و پررمز و راز در دو اپیزود تولید شد. برازنان در داستان مجموعه نقش نویسنده‌ای موفق را به عهده گرفت که با مرگ ناگهانی همسرش روبه‌رو می‌شود. او که نوول‌های پرخواننده‌ای در کارنامه کاری‌اش دارد، با اوهامی در ارتباط با مرگ همسر خود روبه‌رو می‌شود. منتقدان و تماشاگران استقبال خوبی از مینی‌سریال کردند و پیشنهاد دادند برازنان فعالیت‌های تلویزیونی‌اش را بیشتر کند. درام وسترن پسر دومین همکاری این بازیگر با قاب کوچک در 21 سال اخیر است،‌ اما او قول داده تماشاگران تلویزیون در آینده او را در تعداد بیشتری از کارهای رسانه کوچک خواهند دید. برازنان هم‌اکنون قرارداد بازی در یک فیلم سینمایی ـ تلویزیونی بدون نام را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها