مراسم رونمایی از آلبوم پوئم سمفونی جهان‌پهلوان غلامرضا تختی با حضور جمعی از بزرگان کشتی و هنر کشور در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۳۹

به گزارش ایسنا، علی رهبری که رهبری ارکستر این سمفونی را به عهده دارد، در کلیپی که برای حضار پخش شد با اشاره به این‌که اولین‌بار است که با یک خواننده کار می‌کند، گفت: از این‌که توانستیم کاری را برای شخص بزرگ و مردمداری همچون تختی ارائه کنیم، بسیار خوشحالم و فکر می‌کنم یک کار بزرگ در حد نام تختی تولید شد.

محمد معتمدی خواننده این اثر با بیان این‌که باعث افتخارش است در کنار استاد علی رهبری و آهنگسازی پوریا خادم چنین اثر فاخری را اجرا کرده است، گفت: بودن در این کار مطمئنا نقطه پررنگ زندگی کاری من است و امیدوارم این لیاقت را داشته باشم که اثری در حد نام تختی ارائه کرده باشم.

پوریا خادم آهنگساز پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی نیز در این مراسم اظهار کرد: هر آنچه در توان داشتم به کار گرفتم تا کاری در شأن تختی انجام دهم تا به این صورت دین خود را نسبت به او ادا کنم. وظیفه خودم دانستم در رشته آهنگسازی که حرفه من است و توانایی آن را دارم، کاری برای این پهلوان ایرانی انجام دهم و بر همین اساس نیز پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی را نوشتم. علیرضا حیدری از قهرمانان سابق کشتی ایران و جهان طی سخنانی با تمجید از روحیه پهلوانی و مردمداری جهان‌پهلوان تختی اظهار کرد: در هر کوی و برزن یک باشگاه یا خیابان و... به نام تختی مزین شده و فکر می‌کنم جامعه ما ارزش تختی را می‌داند. راز ماندگاری تختی آزادگی و مردمداری او بود و امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از خصلت‌های او بهترین راه را در زندگی انتخاب کنیم.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که دیگر سخنران این مراسم بود با تاکید بر این‌که موسیقی ساخته شده کمترین کاری است که می‌توان برای جهان‌پهلوان تختی انجام داد، گفت: تختی برای این کشتی نگرفت که کارنامه افتخاراتش را پرزرق و برق کند یا برای تشویق مردم به روی تشک نمی‌رفت، بلکه او کشتی می‌گرفت چون عاشق مردم بود و قلبش را با این کار زیر پای مردم گذاشت. به همین دلیل نیز موفق شد، چراکه تختی فهمید برای چه کشتی می‌گیرد. در ادامه این مراسم، محمد معتمدی روی سن حاضر شد و با نوازندگی پیانو توسط پوریا خادم، به اجرای برنامه پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها