اگر هوای اسفند و در راه بودن بهار باعث شده تا شما به‌عنوان یک تازه وارد علاقه‌مند به نگهداری گل و گیاه در خانه شوید، باید از گیاهی ساده و جان سخت شروع کنید. این هفته ما برای شما دقیقا چنین پیشنهادی داریم.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۳۰

«گندمی» یا «سبزگیا» گیاهی است زیبا و ارزان با رشدی سریع که از خانواده مارچوبه‌سانان است و برای افراد مبتدی و ناآشنا به نگهداری گیاه آپارتمانی می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

گندمی به دلیل نوع برگ‌هایی که دارد جان می‌دهد برای قرار گرفتن در سبدهای آویز، گرچه درون گلدان هم زیبایی خاص خود را دارد.

حواستان باشد که ما یک گل گندم هم داریم که هیچ ارتباطی به این گیاه ندارد و آن گل گندم یک گیاه فضای باز است و نه آپارتمانی.

اما برویم سراغ مهم‌ترین نکات در نگهداری گل گندمی:

گندمی از گیاه‌هایی است که برای رشد و سرزنده ماندن نور می‌خواهد، اما نه نور مستقیم و تند و تیز، بهترین جا برای این گیاه کنار پنجره آفتاب‌گیر است. حواستان باشد که در تابستان بخصوص نور زیاد برگ‌های آن را آزار می‌دهد.

از نظر دمای هوا شما با یک گیاه فوق‌العاده و بی‌نظیر رو‌به‌رو هستید، یعنی این گیاه حتی تا دمای صفر درجه هم به حیات خود ادامه می‌دهد. اگر دمای هوای اطراف گیاه بیشتر از20 درجه شد حتما غبارپاشی برگ‌ها و ساقه فراموش نشود.

اما آبیاری این گیاه کاملا وابسته به خاک آن است، بین دو آبیاری باید خاک کاملا خشک شده باشد.

هر گیاهی به تغذیه نیاز دارد، گل گندمی هم مستثنا نیست، هر دو هفته یک‌بار با تغذیه مصنوعی و کودهای شیمیایی آن را حمایت کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که گل گندمی رشد سریعی دارد و درست به همین دلیل گلدان آن ممکن است خیلی زود کوچک شود به طور معمول سالی دو بار گلدان و اندازه آن را تغییر دهید.

نسیبه سادات میرباقر/ مهندس کشاورزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها