دستگاه‌های موقعیت‌یاب موجود در بازار معمولا به دو دسته مبتنی بر بلوتوث و جی‌پی‌اس طبقه‌بندی می‌شوند. مشکل اصلی دستگاه‌های مبتنی بر بلوتوث این است که بردی بسیار محدود (حدود ده متر) دارند.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۶۵

دستگاه‌های مبتنی بر جی‌پی‌اس نیز معمولا بسیار بزرگ هستند و نمی‌توان در بسیاری از موارد از آنها استفاده کرد. پینگ (Ping) که لقب کوچک‌ترین دستگاه شناسایی موقعیت اشیا مبتنی بر جی‌پی‌اس را دارد، بتازگی طراحی شده است. پینگ به‌صورت یک مربع در ابعاد 34 میلی‌متر است و براحتی می‌توان آن را به کودک، حیوان خانگی، چمدان، دوربین یا هر چیز دیگری متصل کرد. باتری پینگ عمر بالایی دارد و با هر بار شارژ می‌توان تا پنج ماه از آن استفاده کرد. پینگ قابلیت‌هایی ویژه‌ برای کودکان نیز دارد.

دستبندی که مراقب شماست!

دستبند گوبی‌تو (GoBe2) یک تفاوت اساسی با بیشتر دستبندهای پایش سلامت موجود در بازار دارد و آن هم این‌که کاربر را به انجام فعالیت‌های سودمند تشویق می‌کند. گوبی‌تو می‌تواند اطلاعاتی نظیر میزان آب بدن، کیفیت و کمیت خواب، آهنگ ضربان قلب، میزان فعالیت ورزشی و نیز میزان استرس کاربر را ارزیابی و از طریق اپلیکیشنی ویژه‌ به او اعلام کند. کاربر گوبی‌تو می‌تواند یک سری اهداف ورزشی را برای خود تعریف کند. به این ترتیب این دستبند با ارزیابی میزان فعالیت انجام شده در آن روز (نظیر تعداد گام‌ها و مسافت طی شده) میزان موفقیت در عملی کردن اهداف را به کاربر نشان می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب گوبی‌تو، محاسبه میزان کالری ورودی و خروجی بدن است. اطلاع از این میزان و مقایسه آن به‌صورت روزانه می‌تواند کاربر را به سبک زندگی سالم‌تر تشویق کند. گوبی‌تو 149 دلار قیمت دارد.

تصفیه هوای شخصی

دستگاه‌های تصفیه هوا معمولا کل هوای اتاق را از فیلتر خود می‌گذرانند. با این اوصاف فقط یک درصد از این هوای تصفیه شده به ما می‌رسد. همین نکته یک تیم نوآور را به فکر ساخت دستگاهی کم‌مصرف‌تر و شخصی برای تصفیه هوا انداخت. سپریمو (Sprimo) نخستین دستگاه تصفیه هواست که حجمی اندک از هوای اطراف فرد را تصفیه می‌کند. این دستگاه پس از حذف انواع مواد آلرژی‌زا و نیز دارای مواد سمی از فیلترهای مخصوص خود، آن را به سمت کاربر می‌دهد. سپریمو دارای حسگرهای مختلفی برای ارزیابی میزان دما، رطوبت و نیز کیفیت هواست و می‌تواند این اطلاعات را از طریق صفحه نمایش خود به کاربر اعلام کند. همچنین اپلیکیشن ویژه سپریمو نیز اطلاعاتی جامع نظیر مقایسه وضعیت فعلی با وضعیت گذشته و نیز امکان کنترل دستگاه را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. هنوز قیمت نهایی این گجت اعلام نشده است

بهینه‌ساز اینترنت در خانه

یکی از دردسرهای استفاده از اینترنت وای‌فای در خانه این است که به محض اتصال چند دستگاه به‌صورت تقریبا همزمان، سرعت دریافت و ارسال اطلاعات بشدت کاهش می‌یابد. در این میان، یک مجموعه هوشمند به نام پلوم (Plume) راه‌حلی هوشمندانه برای این مشکل خواهد بود. پلوم ضمن قرار دادن روتر در فضای ابری، امکان بهینه‌سازی شبکه بر اساس نیاز کاربران را فراهم می‌کند. برای این کار کافی است دستگاه‌های کوچک گیرنده/ فرستنده پلوم را در اتاق‌های مختلف خانه قرار داد. سامانه مرکزی پلوم می‌تواند با ارزیابی میزان تقاضای هر یک از کاربران و نیز شناسایی محل تجمع آنها، بهترین سرعت را در اختیار آنان قرار دهد. این سامانه همچنین می‌تواند رویه و عادت‌های خانواده در استفاده از اینترنت وای‌فای را نیز شناسایی کرده و میزان سرعت را برای شبکه و موقعیت‌هایی مشخص در خانه بهینه کند. پلوم 234 دلار قیمت دارد.

دستبند، کابل و پاوربانک

در هم پیچیده شدن و گره خوردن سیم شارژر، یکی از مشکلاتی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد. همچنین ممکن است تجربه دسترسی نداشتن به کابل در مواردی نظیر نیاز به انتقال اطلاعات از گوشی به لپ‌تاپ یا برعکس را هم داشته باشید. چه می‌شد اگر می‌توانستیم راهی برای همراه داشتن کابل گوشی پیدا کنیم؟

نیفتیکس (NIFTYX) راه‌حلی جالب برای این مشکل دارد. نیفتیکس در نگاه اول یک دستبد زینتی چرمی به نظر می‌رسد، اما اشتباه نکنید، در واقع یک کابل است که از دو نوع پورت میکرو USB و نیز Type C برخوردار است. نیفتیکس در دو مدل به بازار عرضه می‌شود که نوع دوم علاوه بر برخورداری از کابل، یک پاوربانک کوچک هم دارد. به‌این‌ترتیب در موقعیت‌های اضطراری و تمام شدن شارژ گوشی می‌توان از آن استفاده کرد. نیفتیکس قرار است تا بهار 96 به بازارهای جهانی عرضه شود

مجموعه شارژرهای بی‌سیم

فناوری شارژ بی‌سیم در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و بازار خوبی را نیز برای خود ایجاد کرده است. بتازگی یک شرکت هنگ‌کنگی نیز وارد این بازار شده تا برای اولین بار در جهان، مجموعه‌ای از شارژرهای بی‌سیم را در قالب یک بسته به مشتریان عرضه کند. مجموعه ماگچی (MAGQI) در قالب یک شارژر رومیزی، یک شارژر ویژه درون خودرو، یک پاوربانک بی‌سیم و نیز قاب ویژه دریافت امواج شارژ بی‌سیم به مشتریان عرضه می‌شود. این شارژرها و نیز قاب ویژه گوشی همگی دارای خاصیت مغناطیسی بوده و به همین دلیل، کاربر براحتی می‌تواند گوشی خود را روی آن قرار دهد، بدون این‌که گوشی هنگام حرکت از دستگاه جدا شود. پایه شارژر بی‌سیم ویژه خودرو به گونه‌ای است که می‌توان آن را روی شیشه جلوی خودرو نیز چسباند و به این ترتیب امکان استفاده از گوشی برای موقعیت‌یابی راحت حین رانندگی نیز فراهم می‌شود.

پاوربانک قلمی

دو نوآور کانادایی برای اولین بار محصولی ترکیبی را با نام چارج‌رایت (ChargeWrite) طراحی کرده‌اند که کاربردهایی چندگانه‌ دارد. چارج‌رایت ظاهری شبیه یک خودکار یا خودنویس تجملی دارد و البته در واقع یک خودکار نیز به شمار می‌رود. این وسیله دارای حافظه‌ای 16 گیگابایتی است که از آن می‌توان برای ذخیره اطلاعات مختلف استفاده کرد، اما قابلیت هیجان‌انگیز چارج‌رایت، وجود باتری در آن است و به‌این‌ترتیب کاربردی مشابه یک پاروبانک نیز می‌یابد. باتری هزار میلی‌آمپری چارج‌رایت در یک ساعت شارژ می‌شود و با اتصال آن به گوشی خود می‌توان آن را شارژ کرد. گفتنی است چارج‌رایت برای شارژ گوشی به کابل نیاز ندارد و از پورت مناسب برای شارژ گوشی‌های اندرویدی و آیفون نیز برخوردار است. امکان استفاده از این گجت به‌عنوان قلم برای کار با صفحات لمسی از دیگر قابلیت‌های آن است.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها