شبی که منچسترسیتی به تاریخ سنجاق شد

جشن زیبای فوتبال

آنها که در ورزشگاه اتحاد بازی دو تیم منچسترسیتی و موناکو در مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را می‌دیدند یا از تلویزیون بازی را تماشا می‌کردند، 90 دقیقه جذاب و هیجان‌انگیز را پشت سر گذاشتند. فوتبال بار دیگر قدرت جادویی خود را به رخ کشید تا همه میخکوب یک بازی تماشایی شوند. محبوب‌ترین ورزش جهان این بار در ورزشگاه اتحاد منچستر، قدرت جادوی خود را نشان داد.
کد خبر: ۱۰۰۵۱۲۹

دو تیم بارها شادی، امید، یاس، اضطراب، حسرت و طعم تلخ شکست را تجربه و احساس خود را با هم معاوضه کردند تا در نهایت نتیجه عجیب 5 بر 3 به سود منچسترسیتی رقم بخورد. فوتبال که می‌تواند در لباس یک سیاستمدار، یک اقتصاددان یا جامعه شناس خِبره ایفای نقش کند، سه‌شنبه شب کانون هیجان بود و فقط احساس ناب به تماشاگران حاضر در الاتحاد هدیه داد. وقتی منچسترسیتی شکست خانگی 3 بر 2 مقابل موناکو را با تساوی 3ـ3 عوض کرد و بعد به سمت برد 5 بر 3 رفت، گالن گالن آدرنالین به خون تماشاگران تزریق می‌شد. حساسیت و هیجان موج می‌زد و در نهایت شاگردان پپ گواردیولا برنده این بازی حماسی شدند.

منچسترسیتی موفق شد شکست 3 بر 2 مقابل موناکو را به پیروزی 5 بر 3 تبدیل کند تا تماشاگران آبی‌پوش حاضر در الاتحاد، ایستاده برای تیم خود دست بزنند. آنها تیم خود را تشویق کردند چون دیدند این تیم تسلیم نشد و از مرگ، زندگی ساخت. گواردیولا که در بارسلونا و بایرن تیمی متفاوت ساخته بود، این بار از بازیکنان متوسط منچسترسیتی تیمی ساخته که هواداران سیتی و حتی تمام فوتبالدوستان دنیا تحسینش می‌کنند.

رحیم استرلینگ (26)، سرخیو آگوئرو (58 و 70)، استونز (77) و سانه (82) برای منچسترسیتی و رادامل فالکائو (32 و 60) و امباپه (40) برای موناکو گل زدند تا برتری 5 بر 3 به نام سیتی نوشته شود. نقطه عطف این بازی ضربه پنالتی فالکائو در دقیقه 50 بود زمانی که موناکو با نتیجه 2 بر یک از میزبان پیش بود و اگر این توپ به گل تبدیل می‌شد، شاید بازی تمام می‌شد؛ اما کابایرو دروازه‌بان سیتی‌زن‌ها پنالتی را مهار کرد تا سیتی در بازی بماند.

حالا همه منتظر هستند تا بازی برگشت را با تمام هوش و حواس دنبال کنند. دیداری که چهارشنبه 25 اسفند در فرانسه برگزار خواهد شد.

گواردیولا: کار، تمام نشده

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به شاگردانش توصیه کرد بازی با موناکو را تمام شده ندانند: اگر تیمی باشد که بتواند هزاران یا میلیون‌ها گل بزند، آن تیم موناکو خواهد بود. جلوگیری از ضدحملات آنها کار دشواری خواهد بود. بسیار سریع هستند مخصوصا لمار و مندی. مشخصا باید پیشرفت کنیم. گل اول روی اشتباه ما بود، همین طور گل دوم. ولی تسلیم نشدیم، به سختی جنگیدیم.

در بعضی لحظات نیمه دوم خوش‌شانس بودیم و در بعضی لحظات بدشانس. برای گلزنی به موناکو سفر خواهیم کرد، این هدف من است. باید از این نتیجه دفاع کنیم. حالا بهتر از قبل همدیگر را می‌شناسیم. اگر گل نزنیم، عدم صعودمان قطعی خواهد بود. خیلی چیزها ممکن است رخ دهد؛ بنابراین نتیجه هنوز نامشخص است.

خط و نشان فالکائو

رادامل فالکائو، مهاجم موناکو پس از شکست 5 بر 3 مقابل منچسترسیتی در انگلیس، گفت تیمش در بازی برگشت همه چیز را جبران می‌کند: هیچ چیز تمام نشده است. متاسفانه نتوانستیم امشب به پیروزی برسیم. حالا باید خودمان را برای بازی برگشت آماده کنیم و می‌توانیم جبران کنیم. موناکو در گلزنی فصلی استثنایی را پشت سر گذاشته و تا به حال 111 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است و باز هم می‌تواند در بازی برگشت گل بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها