آمران سلیمان، وزیر کشاورزی اندونزی در نشست امنیت غذایی اعلام کرد: مواد غذایی با کیفیت می‌توانند به عنوان کالای صادراتی بالقوه در اندونزی شناخته شوند.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۵۳

سلیمان، در ادامه افزود: با توجه به اهمیت توسعه کشت محصولات با کیفیت، این وزارتخانه در نظر دارد برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر اقدام به توسعه مزارع ارگانیک در مناطق مرزی کشور کند.

وی افزود: برنج و پیاز ارگانیک را می‌توان در مناطق مرزی کاشت. همچنین کشورهای همسایه را باید بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی‌مان قرار دهیم.

این درحالی است که دولت قصد دارد برای ایجاد یک منطقه کشاورزی در لینگا از جزایر ریو اقدام کند. قرار است کشاورزی ارگانیک در منطقه لینگا توسعه یابد و به احتمال زیاد محصولات به سنگاپور و مالزی صادر می‌شود. از سوی دیگر این وزارتخانه 50 هزار هکتار از زمین‌ها را در انتیکونگ غرب کالیمانتان، هم مرز مالزی، توسعه داده است.

وزیر کشاورزی اندونزی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی از منطقه یاد شده به تقاضای مالزی تهیه خواهد شد. همچنین یک بازار بزرگ کشاورزی در انتیکونگ ایجاد خواهد شد، مکانی که مالزیایی‌ها می‌توانند از آنجا محصولات خود را خریداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها