داستان ادامه دار بدهی باشگاه‌ها

تیم‌های پایه به تعطیلات می‌روند!؟

نامه‌ای که فیفا به فدراسیون فوتبال فرستاده فراتر از یک تهدید است. آنها که نشان دادند در دادن رای شوخی ندارند و حتی برای تیمی مثل بارسلونا هم فرجه‌ای قائل نمی‌شوند اجازه ندادند تا استقلال و تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی بازیکن جذب کنند. آژیر خطر یک بار دیگر به صدا در آمده و این بار فیفا تهدید کرده که اگر طلب بازیکنان خارجی تا یک ماه آینده پرداخت نشود نه‌تنها از تیم‌ها امتیاز کسر می‌شود بلکه به تیم ملی ایران هم اجازه حضور در رقابت‌های بین‌المللی داده نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۰۲۱

بر اساس اخبار رسیده و طبق اعلام مهدی تاج در پایان نامه‌هایی که فیفا بتازگی به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده است، دو جمله وجود دارد که فیفا در آنها نوشته است اگر محرومیت‌ها و جرایم فیفا برای باشگاه‌ها اعمال نشود، فیفا تیم‌ملی‌ایران را از مسابقات رسمی محروم خواهد کرد. اگر تهدید فیفا جدی باشد که هست این نهاد بین‌المللی کار را از تیم ملی نوجوانان شروع می‌کند و ممکن است تیم‌های ملی جوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی و حتی بزرگسالان (در صورت صعود به جام جهانی 2018 روسیه) هم در خطر حذف از جام جهانی قرار بگیرند. فیفا بشدت اخطار داده که باید هر چه سریع‌تر احکامش در ماجرای کسر امتیازها و محرومیت از نقل و انتقال بازیکنان اجرا شود و حالا فدراسیون فوتبال به خاطر بدهی باشگاه‌ها به مربیان و بازیکنان خارجی، در خطر جدی حذف تیم‌های ملی از رقابت‌های جهانی قرار گرفته است. پرونده‌های باشگاه‌های ایرانی در فیفا و همچنین در دادگاه CAS باعث شده تا مهدی تاج حسابی کلافه شود. فدراسیون فوتبال ایران حالا باید به خاطر بدهی باشگاه‌ها به خارجی‌ها تاوان بدهد در حالی‌که در این زمینه مقصر به نظر نمی‌رسد. فدراسیون در چند سال گذشته تنها به باشگاه‌ها اخطار داده و به آنها یادآوری کرده که باید بدهی‌هایشان را با خارجی‌ها صاف کنند اما باشگاه‌ها گوششان بدهکار نبوده و حالا چنین وضعیتی پیش آمده است.

داستان استقلال و تراکتورسازی و حتی ملوان هم موید این ماجراست. نکته تاسف‌بار ماجرا این است که فیفا و دادگاه CAS اگر احکام کسر امتیاز صادر کنند، باید هم از باشگاه‌ها کسر امتیاز شود و هم باشگاه‌ها در نهایت بدهی‌شان را به مربیان و بازیکنان خارجی بدهند و حالا طبق آخرین تهدیدها، تیم‌های ملی فوتبال ایران در آستانه حذف از جام‌های جهانی قرار می‌گیرند. حتی خبرهایی هم از محرومیت احتمالی پرسپولیس به گوش می‌رسد و اگر این بار تهدیدها جدی گرفته نشود سونامی، فوتبال ایران را با خودش خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها