ساحلی‌بازان دنیا در کیش دست به توپ شدند

هیجان با خطر تعطیلی

با شروع دومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی شور و هیجان به جزیره برگشت. تور جهانی دیروز با دو بازی هلند با فرانسه، روسیه و مجارستان در جدول مقدماتی در کیش شروع شد. در جدول مقدماتی این دوره 16 تیم؛ مجارستان، روسیه،هلند دو تیم، فرانسه، آلمان، جمهوری چک، اتریش، ایران سه تیم، آمریکا، استرالیا، سوئیس و ایتالیا حضور داشتند که جدالشان ساعت 10 صبح دیروز برای صعود به جدول اصلی شروع شد. با بازی هلند مقابل فرانسه و روسیه برابر مجارستان. در پایان رقابت چند ساعته، هشت تیم برتر به جمع 24 تیم حاضر در جدول اصلی اضافه می‌شوند تا از امروز جدال ساحلی بازان برای جایزه صد هزاردلاری جدی شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۲۶

امسال تور سه ستاره جهانی والیبال ساحلی کیش آنقدر سر و صدا به راه انداخته که یک لشکر از فدراسیون جهانی (FIVB) هم آمده‌اند تا گزارش ایلیا ولودارسکی، ناظر روسی دوره قبل را به چشم ببینند. آنجلو اسکیو، رئیس والیبال ساحلی فدراسیون جهانی یکی از شاخص‌ترین مهمانان ویژه تور جهانی میکا کاپ کیش است. او اما تنها نیست، آنا توماس، مدیر خبری و اولیور وینیستوئرفر مسئول شبکه‌های اجتماعیFIVB در مسابقات و ریچارد مسئول ارتباطات فدراسیون جهانی هم، دیگر مهمانان ویژه این دوره هستند. البته پراچونگ کیتا فونگفاکتانا، عکاس فدراسیون جهانی هم جا نمانده تا خودش پوشش تصویری تور جهانی کیش را انجام دهد. از بین تیم‌های حاضر در کیش بعضی‌ها، سال قبل هم بوده‌اند و امسال برای دومین بار آمده‌اند. بوکرمن آلمانی که در نخستین دوره پنجم مشترک شده بود، امسال هم میزبانی و سطح قابل قبول مسابقات او را به کیش کشانده تا دوباره شانس‌اش را امتحان کند. او می‌گوید: «سال قبل هم به ایران آمده بودم که میزبانی خوبی داشتید. امسال هم این مسابقات در سطح بالاتری برگزار می‌شود، به خاطر همین درخواست حضور دوباره در این رقابت‌ها را دادم.» یکی از بازیکنان اتریشی به خاطر تعریف‌هایی که از دوره قبل شنیده، راهش را به کیش کج کرده‌. خودش می‌گوید: «تعریف‌های سال قبل از تور جهانی کیش ما را به اینجا کشاند. فکر می‌کنم یکی از شانس‌های قهرمانی باشیم.»

دراین دوره بین 11 داور بین‌المللی، ده داور از فیلیپین، تایلند، اسپانیا، هلند، فرانسه و ایتالیا هستند و نادر انصاری تنها داور بین‌المللی ساحلی ایرانی است که بازی‌ها را قضاوت می‌کنند. هر چند 17 داور منشی و خط نگهدار ایرانی داوران بین‌المللی را همراهی می‌کنند. هینز شومی سوئیسی، سر داور و سرپرست داوران این تورنمنت است. دومین دوره تور جهانی والیبال ساحلی تا 30 بهمن ادامه دارد.

تهدید به تعطیلی بازی ها

ممنوعیت ورود بانوان دوباره در والیبال مساله ساز شد. این بار در تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی . با این‌که سه‌شنبه در نشستی هماهنگی‌ها درباره ورود بانوان تماشاگر برای تور ساحلی شده بود اما دیروز صبح به جز خبرنگاران و خارجی ها هیچ بانویی اجازه ورود پیدا نکرد تا این‌که فدراسیون جهانی دستور به توقف بازی ها داد. مسئولان فدراسیون والیبال که با پیگیری های خود به دنبال حل این مشکل بودند تا حصول به نتیجه و در گفت و گو با خبرنگاران از پاسخگویی طفره رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها