این تانکر بنزین چپ کرده؛ مردم ما هم خیلی سریع در صحنه حاضر شدند، البته نه برای کمک و برگرداندن خودرو، بلکه برای برداشتن بنزین‌هایی که احتمالا داره می‌ریزه تو خیابان و هرز می‌ره یا هر لحظه ممکنه با آتش گرفتن ماشین، دود بشه بره هوا.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۸۹

این تانکر بنزین هر کجای دنیا چپ کنه، ملت فرار می‌کنند! اما مردمی که اطراف تانکر حلقه زده‌اند به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند همین انفجار و هوا رفتن همزمان با تانکر بنزینه!

خروس سیاه کلفت صدا

خروس از قدیم مشهور بوده به سحرخیزی و سحرخیز کردن آدم‌ها، آنهم با آن صدای «قوقولی قوقوی» قرایی که حتی اگر سرت را زیر صد بالش قایم کنی، باز آزاردهنده است. اینها را گفتیم تا مقدمه‌ای باشد برای معرفی یک خروس بلند صدای عجیب؛ عجیب بخاطر رنگ کاملا سیاهش. این خروس کاملا سیاه یک گونه نادر از خروس در اندونزی است که علاوه بر رنگش، گوشت و استخوانش هم سیاه است و به خاطر قیمت بالایی که دارد در مراسمات خاص استفاده می‌شود. حال فقط تصور کنید یک سحر با صدای گوشخراش این خروس بیدار شوید و در تاریکی روشنایی سحر چشمتان به این حیوان سیاه ترسناک بیفتد!

وقتی که مردم نهنگ‌ها را نجات می‌دهند

سالانه نهنگ‌های زیادی خود را به برخی سواحل دنیا می‌رسانند تا به زندگی خود خاتمه دهند،​ به عبارتی خودکشی می‌کنند. متاسفانه هنوز دلایل خودکشی آنها هم مشخص نشده است. یکی از این سواحل که بارها شاهد صحنه تلخ خودکشی نهنگ‌ها بوده، ساحل نیوزلند است. چندی پیش دوباره 400 نهنگ خلبان در اقدامی هماهنگ در سواحل این کشور به گل نشستند، اما نکته مهم اینبار همدلی و حمایت مردم نیوزلند با آنها بود. نیوزلندی‌ها اینبار دیگر طاقت دیدن مرگ دردناک این آبزیان مهربان را نداشتند، برای همین چندین شبانه روز به خیس کردن بدن آنها به منظور زنده ماندنشان مبادرت کردند، تا سرانجام آب دریا در اثر مد بالا آمد و بیش از 200 نهنگ دوباره بسلامت به دریا بازگشتند.

جنگ‌هایی که آثارشان ابدی ا ست

جنگ و تجاوز همیشه بد بوده و هست، نه این‌که هنگام وقوع، بلکه تا دهها و صدها سال بعد هم آثارش می‌ماند یادآور روزهای سخت و تلخ و ویرانی می‌شود. شاید با وجود این همه جنگی که در یکی دو دهه اخیر در همین منطقه خودمان داشته‌ایم، دیگر پرداختن به جنگ جهانی دوم ضرورتی نداشته باشد، اما بد نیست بدانید از ذکر این جنگ هم همچنان گریزی نیست، زیرا آثارش همچنان باقی است. اخیرا یک بمب 230 کیلوگرمی خنثی نشده از دوران جنگ جهانی دوم در یک شهر یونان کشف شد که ماموران این شهر را مجبور به تخلیه دست کم 70 هزار نفر از سکنه این شهر کرد.

ایران کشوری که همه جوره زیباست

ایران، کشور ما همه جوره قشنگ است؛ از دور، از نزدیک، شهرهایش، روستاهایش، سواحل و طبیعت سرسبزش و حتی کوه‌ها و بیابان‌هایش. شاید فکر کنید این همه تعریف و تمجید از این سرزمین اساطیری و باستانی کمی خودشیفتگی و سرزمین شیفتگی است؛ ولی اگر چنین تصوری دارید فقط به تصویر زیر نگاه کنید؛ تصویر زیر یک روستا به نام «کشیت» را در بخش‌های کویری استان کرمان نشان می‌دهد؛ چیز خاصی نیست، اما تصویر همین منطقه از بالای ابرها و توی آسمان، شبیه یک درخت و ریشه‌‌هایش است؛ واقعا زیباست! نه؟!

وقتی که عشق مرزها را درمی‌نوردد

گفتیم که باوجود ترامپ حالاحالا با کشور آمریکا کار داریم و در این صفحه هم مطلب! تصویر زیر البته مربوط به ترامپ نیست، اما به نوعی یکی از پیامدهای سخنان و تصمیمات ترامپ است. تصویر البته قشنگ است، چراکه عشق و محبت و انسان دوستی را می‌رساند، برای همین هم چشم ما را گرفت. در این تصویر یک خانم آمریکایی مشاهده می‌شود که پرچم ایران را با قلبی در میان ان، با عشق در دست گرفته و شاید می‌خواهد این پیام را بدهد که ما مردم ایران را دوست داریم، و این همان پیامی است که ما همیشه به مردم جهان داده و می‌دهیم؛ این‌که ما به دنبال صلح و دوستی با همه مردم دنیا هستیم و آنها را به چشم حاکمان جنگ طلبشان نمی‌بینیم.

دنیای قشنگ و پراحساس حیوانات

آن وقت‌ها که کم سن و سال بودیم و از پای کارتون‌های تلویزیون (مثل پسرشجاع، پینوکیو، حاج زنبور عسل و موش کوهستان) جمع نمی‌شدیم، فکر می‌کردیم دنیای قشنگ حیوانات در کارتون‌ها یک واقعیت است و آن را می‌توان در عالم واقع هم دید. بزرگ‌تر که شدیم فاصله‌ای عمیق بین دنیای آدم‌ها و حیوانات افتاد و فهمیدیم که آنها نه مثل ما می‌فهمند، نه حرف می‌زنند و نه احساس دارند و شاید حتی ما خیلی از آنها برتریم! حالا اما دوباره چیزهایی می‌بینیم و می‌شنویم که تصورات کودکی را در ذهنمان بیدار می‌کند؛ مثل همین تصویر گویا دوزیست‌هایی را نشان می‌دهد که هرگاه خسته می‌شوند وسط راه سوار کروکودیل‌های گذری می‌شوند که در مسیرشان حرکت می‌کنند.

نقاش پولدار خوشبخت

این روزها عکس گرهارد ریشتر به عنوان «گران‌ترین نقاش در قید حیات جهان» در فضای مجازی دست به دست می‌شود، آنهم به خاطر تابلویی از او که دو سال پیش به قیمت 46 میلیون دلار در حراجی در لندن به فروش رفت. این قیمت که معادل حدود 150 میلیارد تومان است، واقعا باورنکردنی است، اما بالاترین قیمت یک نقاشی نیست، یعنی نقاشی‌هایی هم هستند که چندین برابر این قیمت، نرخ‌گذاری شده‌اند، حال نقاش آنها در قید حیات باشد یا نباشد. به طور مثال نقاشی «کارت بازها» اثر «پل سزار» در آخرین فروش به قیمت 250 میلیون دلار (معادل حدود هزار میلیارد تومان) فروخته شد و قیمت فعلی آن هم 254 میلیون دلار است. البته خوشبختی گرهارد ریشتر در این است که شیرینی قیمت بالای اثر هنری‌اش را خواهد چشید، زیرا اغلب نقاش‌های جهان از جمله وینسنت ون گوگ که آثارش اکنون جزو گران قیمت ترین نقاشی‌های جهان است، در طول حیاتشان موفق نشدند هیچ کدام از نقاشی‌‌هایشان را بفروشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها